Beantwoorden
Evolet
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Slechte beeldkwaliteit op alle decoders (wazig/blokjes)

Hallo allemaal,

 

Ten einde raad kom ik hier terecht... Wij zijn begin maart verhuisd en nu pas is alles in orde qua diensten. In orde tussen aanhalingstekens, want onze televisie werkt niet, het beeld is op de meeste zenders wazig door de vele blokjes. Klantendienst zegt dat het aan de binnenbekabeling ligt (volledig nieuw trouwens), maar we hebben de digicorder direct aangesloten waar de kabel van Telenet binnen komt en dan is het beeld nog steeds zo. We hebben 1 Digicorder en 2 Digiboxen en alle 3 geven ze hetzelfde beeld. Telenet kan pas 9/4 een technieker sturen, maar zegt nu eigenlijk al dat er niets aan te doen is. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Volgens ons ligt het aan het signaal dat binnen komt. 

 

Groetjes,

 

Evolet

0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slechte beeldkwaliteit op alle decoders (wazig/blokjes)

@Evolet  het zou kunnen dat het aan je inkomend signaal is maar het kan ook aan de NIU liggen het slechte beeld. Hebben ze een meting gedaan voor je om uit te maken waar het eventueel zou kunnen zijn? Op afstand is wel te zien of er signaal problemen zijn van buiten af . Je kan altijd eens een andere kabel proberen want er kan altijd iets mis zijn aan de kabel die binnen ligt. Moest dat niet kunnen of een andere reden en je wil wachten op de technieker zal het vrees ik tot die datum zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Evolet
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Slechte beeldkwaliteit op alle decoders (wazig/blokjes)

We hebben net de verdeler van de zaak geprobeerd en die doet het perfect. Overal perfect beeld! Probleem is dat we dus pas op 9/4 een andere kunnen krijgen aangezien de Telenet-winkels gesloten zijn. 

Ik heb vanochtend de vraag gesteld of het aan de verdeler kon liggen en ze zeiden dat het niet kon omdat die nieuw was. Wat een slechte service! Dit sleept al aan van eind december...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slechte beeldkwaliteit op alle decoders (wazig/blokjes)

@Evolet  een kleine gouden tip voor een volgende keer. Als er een technieker is test eerst alles  zodat je zeker bent. Moest het toch erna niet werken als de technieker weg is ook nog geen probleem want je hebt recht op de eerste twee weken een gratis technieker.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Evolet
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Slechte beeldkwaliteit op alle decoders (wazig/blokjes)

Het werkte eerst wel. We hadden perfect beeld beneden, boven niet, maar de installateur weigerde het na te kijken. Sinds een paar dagen verslechterde het beeld tot het gisteren niet meer te bekeken was. 

Toch wel erg dat je het allemaal zelf moet uitzoeken... 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slechte beeldkwaliteit op alle decoders (wazig/blokjes)

@Evolet  kan je niet tijdelijk de NIU van de zaak gebruiken ? Of heb je die op de zaak dringend nodig ? Dan heb je toch even een tijdelijke oplossing tot de technieker is geweest. Help nu ook maar een oplossing te zoeken . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Evolet
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Slechte beeldkwaliteit op alle decoders (wazig/blokjes)

Wij zijn nog geopend, die niu is daar dus ook nodig. Maar de niu van de zaak vervangen ze de dag erna 😛

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Slechte beeldkwaliteit op alle decoders (wazig/blokjes)

@Evolet  ah oke ja dan is dat wet vervelend nu en om die elke keer om te zetten. Het was een idee maar slecht idee wat nu niet goed uitkomt. Ja dan is het toch wachten op de technieker helaas hopelijk is het dan snel opgelost.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
HansDo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Slechte beeldkwaliteit op alle decoders (wazig/blokjes)

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Op enkele zenders die ik moest ontvangen had ik ofwel geen signaal, ofwel veel storingen, andere zenders gaven dan weer perfect beeld.

Alles nagekeken en uiteindelijk bleek de HDMI kabel tussen de digicorder en TV niet goed te werken.

Na vervanging alles ok

Tags (1)
0 Likes
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Slechte beeldkwaliteit op alle decoders (wazig/blokjes)

@Evolet 

Wissel dan gewoon de verdelers (NIU?).

Als die van de zaak thuis werkt, is dat OK.

Als die van thuis op de zaak niet werkt en ze vervangen hem meteen, is je probleem opgelost. 😉

Evolet
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Slechte beeldkwaliteit op alle decoders (wazig/blokjes)

Zo hebben we het dan ook gefikst gekregen 😊