Beantwoorden
BenVG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Soundbar / digibox wel beeld maar geen geluid

Beste Netweters,

 

Ik heb volgend probleem : wel beeld maar geen geluid uit soundbar Sony HT-G700.

 

Mijn opstelling is als volgt :

 

Televisie Sony XH90 is via HDMI kabel (HDMI 3 - E ARC) verbonden met de soundbar. (ARC HDMI OUT poort soundbar - ARC HDMI IN poort TV)

 

Digibox is verbonden met de HDMI IN poort van de soundbar.

 

Er is ook nog een Blu-Ray speler en PlayStation 5 op de HDMI poorten van de TV aangesloten - op beide toestellen heb ik zowel beeld en geluid dat uit de soundbar komt. Dus geen problemen.

 

Verder is er ook nog een optische kabel verbonden tussen mijn TV en soundbar. (Geen idee waarom, in de winkel zeiden ze dat ik dit best ook kon doen)

 

Ik kan de Digibox bedienen met mijn afstandbediening van de TV zelf etc maar heb enkel beeld - geen geluid.

 

Heb al geprobeerd de digibox rechtstreeks aan te sluiten op een HDMI poort van de TV - zelfde resultaat. Ook al geprobeerd de optische kabel tussen soundbar en digibox te leggen of van digibox naar tv, zonder resultaat.

 

Hebben jullie een oplossing ?

 

Titel aangepast door Jordi | Vorige titel: Soundbar / digibox

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

Soundbar / digibox wel beeld maar geen geluid

@BenVG 

De Digibox rechtstreeks aansluiten op de TV (liefst HDMI 1). (zoals je Blu Ray en PS5 waar je geen problemen mee hebt). Optische kabel is in deze opstelling volledig overbodig. Ofwel ARC (audio return channel) gebruiken ofwel optische kabel. Niet beiden.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Soundbar / digibox wel beeld maar geen geluid

@BenVG  probeer eens de Dolby digital af te zetten in de settings en zie of je hetzelfde probleem hebt. Digibox/Digicorder > Aansluitingen > Dolby Digital . Daar kan je de instellingen vinden.

Als u de Digital Audio Out (Optical)-poort van uw tv wilt gebruiken, kunt u Dolby Digital-geluid beluisteren door de onderstaande stappen uit te voeren

1. Druk op de Home-knop op de afstandsbediening van de tv

2. Selecteer Instellingen.

3.Selecteer het audiosysteem afhankelijk van de opties in het tv-menu

    - Selecteer Display & Sound (Weergave en geluid) → Audio output (Audio-uitvoer) → Speakers → Audio system (Audiosysteem).
- Selecteer BRAVIA Settings (BRAVIA-instellingen) → Speakers → Audio system (Audiosysteem).
- Selecteer Sound (Geluid) → Speakers → Audio system (Audiosysteem).

 

Indien beschikbaar op uw tv-model, stelt u Dolby Digital Plus output (Dolby Digital Plus-uitvoer) in op Dolby Digital.
1. Druk op de HOME-knop van de afstandsbediening.
2. Selecteer Instellingen.
3. Selecteer Dolby Digital afhankelijk van de opties in het tv-menu:
- Selecteer Display & Sound (Weergave en geluid) → Audio output (Audio-uitvoer) → Dolby Digital  Plus output (Dolby Digital Plus-uitvoer) → Dolby Digital.
- Selecteer Sound (Geluid) → Sound Adjustments (Geluidsaanpassingen) of Sound (Geluid) → Advanced settings (Geavanceerde instellingen) → Input related or Common (Invoergerelateerd of gemeenschappelijk) →Dolby Digital Plus output (Dolby Digital Plus-uitvoer) → Dolby Digital.

 

Je kan best kiezen voor de HDMI kabel, deze heeft een beter bandbreedte voor geluid ipv optische kabel. Je mag deze optische kabel gewoon eruit nemen. De selectie zal dan automatisch naar HDMI gaan.

 

Veel succes!

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BenVG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Soundbar / digibox wel beeld maar geen geluid

Beste VodooKing,

 

Bedankt voor de tip.

 

Ik had eerst weer geen geluid maar na het instellen van deze HDMI ingang is het gelukt en komt er geluid uit de soundbar terwijl ik naar TV kijk! 

 

Optische kabel heb ik ook verwijderd.

 

Hartelijk bedankt! 

 

Grt

Ben

BenVG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Soundbar / digibox wel beeld maar geen geluid

Beste Kristof,

 

Bedankt voor je uitgebreide tip.

 

Het probleem is echter al opgelost door de digibox aan te sluiten op HDMI 1 van de TV.

 

Grt,

 

Ben

0 Likes
BenVG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Soundbar / digibox wel beeld maar geen geluid

OK nieuw issue..

 

Ik start nu mijn PS5 op en nu krijg ik hier geen geluid op..

 

Ik begrijp er niets meer van.. 🙃

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Soundbar / digibox wel beeld maar geen geluid

@BenVG ik heb je nog niet kunnen antwoorden op je bericht, dus bij deze😉

Op je soundbar heb je daar een selectieknop om te kiezen welke ingang je gebruikt?

Kijk misschien eens na of de geselecteerde soort sound dus bijvoorbeeld dolby digital, dolby true hd of iets anders de soundbar wel aankan. Zo niet hoor je geen geluid. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BenVG
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Soundbar / digibox wel beeld maar geen geluid

Beste Kristof,

 

Ik heb enkel een 'Input' knop waarmee ik kan switchen tussen TV, HDMI en Bluetooth..

 

Ik heb gemerkt dat wanneer er klank uit de soundbar komt (bv tijdens kijken digibox) er eerst de melding 'LPCM' verschijnt waarna de klank doorkomt.

 

Bij de PS5 was dit voorheen ook het geval maar dan de melding 'PCM-M'.

Nu komt die melding er niet op waardoor ook geen klank doorkomt.

 

Grt

 

Ben 

0 Likes