Beantwoorden
Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Nadat je al de stappen gedaan hebt van de website, moet je zgz op jouw kanaal 55 een "goed nieuws" bericht krijgen. Ik belde naar de technische dienst, want vond het niet. Die kon me niet helpen (maakte geen enkel voorstel) en wilde een technieker naar mij thuis sturen. Ik zocht op m'n eentje voort, en vond dat "goed nieuws" bericht op kanaal 112. Niet panikeren dus, en rustig verder zoeken op al jullie kanalen.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: signaal swith en Medion

Maria-Helena HOMAN
24 reacties
Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Sorry, ik was te rap.

Kanaal 55 heeft er dus niets mee te maken.

En dank je wel voor je antwoord over het feit dat ik mijn kanalen nu al mag aanpassen.

Zal het doen.

Groetjes

Marleen

Maria-Helena HOMAN
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

De titel zou eerder moeten zijn: Stappenplan gevolgd, Kanaal 55 staat op andere plaats (@Suzy)

 

Wat je hebt is definitief. Dus sorteer gerust uw kanalen. Definitief is hier relatief. Als er morgen een zender bijkomt of wegvalt of van naam verandert, dan vrees ik dat je tv die veranderingen niet automatisch zal overnemen. Maar dat is voor later als het probleem zich zou stellen.

 

@Suzyzou het niet nuttig zijn om de suggestie van @Marleen55 over te nemen op de website van het stappenplan. Het is inderdaad zou dat niet alle tv ontvangers de informatie over de kanaalnummers overnemen, dat in zeldzame gevallen de het succes beeld op een ander kanaalnummer staat?

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats


@janne_man  schreef:

De titel zou eerder moeten zijn: Stappenplan gevolgd, Kanaal 55 staat op andere plaats (@Suzy)


Dat is inderdaad een betere titel, bedankt, @janne_man.

Ook bedankt @Marleen55 voor de feedback over het stappenplan.

 

Ik ga dit zeker doorsturen naar enkele collega's, dan kunnen ze bekijken of het toevoegen van wat extra informatie hierover mogelijks toch beter is.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats


@Marleen55  schreef:

Dank je wel Janne_man voor al je informatie.

Vanaf nr 101 heb ik 24 kanalen, waartussen 109 "Infokanaal" = Playmore, en 112 steeds dat beeld met "goed nieuws". En daarbij zijn er 42 radiokanalen.

Ik kan de tv kanalen bekijken, zonder enig bijkomend bericht over versleutelde zender op het scherm.

Dat ziet er dan goed uit, nietwaar ?

De reden dat bij jouw de "goed nieuws" pagina niet verschijnt op 55, maar alle kanalen van het Compact signaal vanaf kanaal 101 beginnen, is dat jouw Medion TV nog de analoge kanalen gescant heeft.

Waarschijnlijk is hiervoor plaats gereserveerd van 1-100, en hierdoor komen de digitale kanalen op plaats >100

 

Oplossing is wellicht:

  • Volledige zenderlijst leegmaken voor je begint te scannen?
  • TV eerst terug naar de fabrieksinstellingen zetten?

Zorg ervoor bij het scannen dat je alleen naar de digitale kanalen scant, en niet analoog + digitaal.

Dan lukt het volgens mij wel ...

0 Likes
Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Dag philippe d,

Dank voor je uitleg, die mij helaas toch verontrust !

Betekent dit dat ik nog niet in orde ben om die nieuwe signalen te ontvangen ?

Moet ik toch nog wel een lange tijd voor mij tv gaan zitten en van nul af aan herbeginnen ? Ik moet nog opzoeken hoe ik die fabrieksinstellingen kan terugzetten en dan opnieuw het hele stappenplan ? Ik ben een ongeruste nerveuze persoon die 'bang' ben van al die dingen en het precies stap per stap moet kunnen volgen om gerust te zijn. Ik laat het even zo en neem de moed later op om eraan bezig te zijn.

Nog een fijn week-end !

Marleen

Maria-Helena HOMAN
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

@Marleen55 

Je kan daar op twee manieren mee omgaan. Steeds herbeginnen of anders het maakt niets uit dat de zenders in een andere volgorde staan. Er is trouwens geen garantie dat als je herbegint ze in de juiste volgorde komen. Als uw tv die functie niet ondersteunt dan is dat zo.

Als de tv de functie ondersteunt, dan duurt het scannen niet lang. Als het bij jou lang geduurt heeft zijn er twee mogelijkheden: het heeft lang geduurt omdat je ook de analoge kanalen gescand hebt, maar dan zullen ze nu allicht in een andere volgorde staan dan ze voordien stonden of het heeft lang geduurt met de digitale scan, dan heeft je tv niet alle zaken aangenomen of niet ondersteunt of je hebt iets over het hoofd gezien.

Ex-Netweter
 

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats


@Marleen55  schreef:

Dag philippe d,

Dank voor je uitleg, die mij helaas toch verontrust !

Betekent dit dat ik nog niet in orde ben om die nieuwe signalen te ontvangen ?


Mijn uitleg moet jou niet verontrusten, je bent helemaal klaar voor de analoge switch, gezien je nu alle zenders ook digitaal kan zien (zenders >100).

Je hebt dus de analoge band niet meer nodig, gezien je nu alle zenders 2 keer ontvangt.

 

Vandaar mijn advies om eens opnieuw te scannen, maar dan zonder de analoge zenders:

  1. op het ogenblik dat Telenet analoog afschaft, zal je niets meer zien op kanalen 1-100.
  2. als je nu herscant zonder analoog, zullen de nieuwe zenders netjes op 1-22 en 55 komen (met betere kwaliteit dan wat je nu hebt).

 

 

 

Marleen55
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

Dank je wel Janneman,

Je stelt me gerust. Ik vind het niet erg dat de kanalen in een andere volgorde staan. Ik heb er al een lijstje van gemaakt. Zullen die vorige dan verdwijnen wanneer Telenet de volledige verandering invoert ? Dat mag van mij. Ik zal wel zien, zeker. Nu kijk ik vanaf nr 101 verder door, en dat is niet erg. Als ik maar tv zal kunnen kijken nadat Telenet definitief de signalen veranderd heeft.

Groetjes

Marleen

Maria-Helena HOMAN
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

@Marleen55 

Er zal niets automatisch vedwijnen van je tv. Je zal enkel een sneeuwbeeld of niets krijgen als je daarop afstemt van zodra Telenet het analoge signaal afgeschaft heeft. De dag dat je het beu bent om drie cijfers te moeten ingeven om van post te veranderen, wis je de analoge kanalen op je tv en kan je die plaatsen benutten voor de digitale zenders die je nu hebt.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Stappenplan gevolgd & kanaal 55 staat op andere plaats

het gebeurt dat je de analoge functie niet kan uit zetten

zou nu afblijven als analoge weg is kan je nog eens scannen opnieuw dan staan ze korter bij begin nr 1