Beantwoorden
585photo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Storing op zenders / geen terugkijk tv

Ik ben recent verhuisd van Duffel naar Berlaar, wij kregen een witte modem waar wij voorheen de oudere zwarte hadden. Na het aansluiten van mijn digibox via powerline adapter (zoals in Duffel), heb ik af en toe blokjes bij het tv kijken en kan ik geen gebruik maken van de interactieve zaken (terugkijk tv, betaal zenders die ik in pakket heb...) . Ik kan helaas geen netwerkkabel rechtstreeks naar de modem voorzien aangezien deze 150m terug in de garage staat.. Ik heb intussen ook de Wifi Powerline van Telenet besteld en wacht hier vol ongeduld op.

 

Is het mogelijk dat opnieuw instellen van de postcode / regio settings dit probleem verholpen is?

0 Likes
8 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Storing op zenders / geen terugkijk tv

@585photo 

U schrijft dat de modem 150 meter daarvandaan staat. Ik vermoed dat dat uw probleem is.

Kan je dat eens testen door een en ander dichter bij elkaar te plaatsen?

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
585photo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Storing op zenders / geen terugkijk tv

Geen probleem, ik test vanavond (helaas aan het werk) door een testopstelling in de garage bij de modem te maken. Het gaat wel wat denkwerk worden indien dit de oplossing blijkt, dan moet ik mijn signaal al zover krijgen.. of naar een wifi oplossing zoeken aangezien wifi wel ok is. (streamen via de yelo app op de GSM gaat vlot).

0 Likes
Wim101
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Storing op zenders / geen terugkijk tv

De 150 meter kan je eventueel wel overbruggen met netwerkkabel als je onderweg ergens een repeater/switch plaatst. Dan wordt het signaal opnieuw versterkt en kan je (max.) 2x 100m afleggen...

0 Likes
585photo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Storing op zenders / geen terugkijk tv

@Wim101 bedankt voor het idee, alleen heb ik echter nergens mogelijkheden om netwerkkabel deftig kwijt te raken en door het midden van het huis zie ik niet zitten....

 

Ik krijg wel mijn wifi signaal en coax signaal tot daar.. Dus als ik met een Wifi booster of Wifi mesh zo een ethernet poort kan aanspreken of via een moka32 ethernet over de coax zou kunnen sturen is het misschien ook een mogelijkheid. Echter wil ik eerst zeker zijn dat de afstand het probleem is en niet pakweg de digicorder of de powerline adapter van tp link die ik nu heb.

0 Likes
585photo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Storing op zenders / geen terugkijk tv

Ik heb nu beide digicorders werkende gekregen waarbij ik initieel ook terugkijk tv had bij de niet betaalzenders.

Blokjes (storingen) zijn ook weg, echter bijvoorbeeld canvas krijg ik nu volledig niet te zien. Ook de prime zenders melden een probleem met de aansluiting van de kabels. Ik heb beide digicorders gereset naar fabrieksinstellingen en de postcode ingegeven. Er worden 242 zenders gevonden op beide, na een tijdje updates e.d. krijg ik terug hetzelfde resultaat. Als ik nu de home toets induw om naar het menu te gaan blijft het gele cirkeltje draaien maar gebeurd er niets.. Mijn digiboxen hebben wel beide ongeveer 2 maanden in een doos opgeborgen geweest.. 

0 Likes
585photo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Storing op zenders / geen terugkijk tv

Bijkomende info: de play sports zenders werken deels, bvb. play sports 1,3,4 en 5 werken perfect. Ook films uit play more bibliotheek werken. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Storing op zenders / geen terugkijk tv

Naar Telenet bellen voor heractivatie. 

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Storing op zenders / geen terugkijk tv

Uit je verhaal te lezen is het duidelijk dat je een coax kabel probleem hebt. Die 150m die je moet overbruggen, met welke coax doe je dat. Daar die waarschijnlijk via buiten moet gaan zal het hopelijk een dubbel afgeschermde zijn anders mag je zeker aan storingen verwachten. Als ik je een goede raad mag geven is gewoon eens te vragen of het mogelijk is om je aansluiting te laten verhuizen naar je huis in plaats van je garage. Zal veel problemen mee verholpen zijn. 

Stefan Groenen