Beantwoorden
janvw1300
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Alternatieven om tv te kijken op 2de tv toestel?

hallo,

is het mogelijk om een 2de tv (slaapkamer) een digibox te plaatsen?

er is een coax aanwezig geen utp (kan geplaatst worden)

zoja moet dit een telenet box zijn of zijn er alternatieve merken en wat zijn de instellingen hiervan.

alvast bedankt

mvg

 

0 Likes
8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alternatieven om tv te kijken op 2de tv toestel?

Als uw tv een ci+ kaartje ondersteunt volstaat de aankoop van 'tv met een kaartje' bij Telenet. Dat kost u eenmalg 69 euro.

De meeste huidige tv's ondersteunen dat.

0 Likes
janvw1300
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

Alternatieven om tv te kijken op 2de tv toestel?

tv is een led maar geen mogelijkheid om een kaartje te plaatsen

wel is er een coax aansluiting en een scart.

 

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Alternatieven om tv te kijken op 2de tv toestel?

Je kan een tweede Digicorder/-Box bij de 2de TV plaatsen.
Hij zal dan wel niet interactief zijn.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alternatieven om tv te kijken op 2de tv toestel?

Als je het advies van @Bolletje volgt, kan je de Digicorder/Digibox interactief maken met powerlines. Indien je nog geen gratis Wifi Booster huurt van Telenet dan is dat een gratis oplossing. Je huurt dan gratis een set van twee powerlines.

Huur je al een gratis Wifi booster van Telenet, dan zijn er twee mogelijkheden:

a) je huurt nu al een AP, in dit geval huur je een set van twee powerlines aan twee euro per maand voor het set.

b) je huurt nu al een set van twee powerlines, dan volstaat het één niet wifi powerline te huren aan één euro per maand, wens je toch ook Wifi in de kamer huur dan een set van twee aan twee euro per maand. (de Wifi powerline alleen is immers ook twee euro per maand). 

Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Alternatieven om tv te kijken op 2de tv toestel?

Inderdaad. Ik had het advies van @janne_man kunnen vermelden
Ik heb hier in de slaapkamer de 2e box ook aangesloten via powerlines.
En het werkt perfect. 
En als je er nog geen hebt zijn ze gratis, wat in deze tijd zeker meegenomen is 🙂

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Alternatieven om tv te kijken op 2de tv toestel?

@janvw1300  Schrijft dat hij de mogelijkheid heeft om een UTP te plaatsen. Ik vind dit persoonlijk de beste oplossing, als je deze mogelijkheid hebt. Een UTP kabel cat 5e of een cat 6 volstaan voor een goede kwalitatieve netwerk verbinding. Ik was voorheen bij Proximus en had daar 2 WiFi bridges, wat hetzelfde is als de powerlines van Telenet en dat werkte ook niet behoorlijk. Ik had uitval en blokjesvorming op beide TV’s na een tijd en moest ik ze elke keer resetten en terug verbinden en werkten ze weer een paar maand...

Voor mij UTP kabel, indien mogelijk.

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alternatieven om tv te kijken op 2de tv toestel?

Nog een goedkoop alternatief is analoog kijken. Je bent dan wel beperkt tot ongeveer 20 zenders. 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Alternatieven om tv te kijken op 2de tv toestel?

Apple TV of Chromecast en dan streamen met de Yelo app, VRT NU, Stievie of VTM Go. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.