Beantwoorden
AZT
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet

Ik tracht een Philips 24PFL4208H/12 draadloos met mijn netwerk te verbinden, maar in de lijst van gevonden draadloze netwerken is mijn netwerk en TelenetWiFree niet te selecteren (wel zichtbaar!). TELENETHOMESPOT, naburige Telenet-netwerken, Orange-netwerken, e.d. kunnen wel geselecteerd worden om een wachtwoord in te geven. Via UTP lukt het probleemloos.

 

Telenet support verwijst me door naar deze plek …

Tags (3)
0 Likes
15 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet

TV's kunnen zich meestal niet verbinden met TelenetWiFree of TelenetHomespot omdat deze met speciale aanmelding protocollen werken.

Verbinding met uw eigen privé WiFi moet wel lukken met het paswoord of de WPS knop.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet

Heb je wel degelijk een eigen WiFi netwerk? Via de Telenet HGW (modem router) of een eigen router. Als die nabij genoeg zijn zou je deze moeten zien. Je zit misschien dichter bij de verbinding van de buren dan bij je eigen WiFi router. Je kan ook via een UTP verbinden, werkt zeker. Of via powerlines ( set PG9072 - 9073) heb je ineens Wifi erbij  of 2 x PG9073 zonder Wifi.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet

Zeker dat je netwerk zichtbaar is en niet "verborgen" ? Ik ben geen voorstander van WPS, maar als je die mogelijkheid hebt, dan zou je het zo kunnen proberen. Verder, ik heb zelf ook een Philips en als ik me niet vergis, dan kan je je netwerk handmatig toevoegen. Het is niet nodig dat het netwerk zichtbaar is (uiteraard moet het signaal goed zijn). Tot slot: is je netwerk misschien ingesteld op 5GHz en kan je TV dat niet aan?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AZT
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet

@Janneke_Dust Nochtans lukt verbinden met TELENETHOMESPOT (zie beginpost) dus wel, maar met het eigen netwerk niet. Ik kan niet verdergaan naar de stap om mijn wachtwoord in te geven. Verbinden met WPS mislukt …

0 Likes
AZT
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet

 @igvfer Jazeker, mijn netwerk is dan ook zichtbaar in de lijst met gevonden netwerken (zie beginpost). Weliswaar enkel mijn 2.4-netwerk, 5.0 niet. Mijn 2.4-netwerk staat ook bovenaan in de lijst met beste sterkte, maar is niet te selecteren i.t.t. de andere netwerken (van buren). UTP is geen optie, maar werkt wel (zie beginpost).

0 Likes
AZT
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet

@sb Mijn netwerk (enkel 2.4, niet 5.0) wordt gevonden op de TV (zie beginpost). WPS en handmatig toevoegen mislukt …

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet

Met de homespot kan je verbinden (geen paswoord nodig) en heb je een lokale verbinding met de modem maar nog niet met het internet. Om verbinding te krijgen met het internet moet je normaal een browser starten en uw usernaam en paswoord ingeven. Vermoedelijk ondersteunt de TV deze manier van werken niet. De homespot is ook duidelijk trager dan uw eigen WiFi netwerk.

Je zal toch moeten proberen verbinding te krijgen met uw eigen WiFi netwerk.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AZT
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet

@Janneke_Dust Niet dat ik TELENETHOMESPOT wens te gebruiken via mijn TV, het is maar ter volledigheid dat dat allemaal wel gaat en uit de lijst gevonden netwerken ik met mijn eigen netwerk en TelenetWiFree niet verder kan gaan om het wachtwoord in te voeren.

 

"Je zal toch moeten proberen verbinding te krijgen met uw eigen WiFi netwerk."

 

Da's de bedoeling …

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet

Vermoedelijk is de software van de TV wat in de war door verbinding te proberen maken met WiFree en homespot omdat de TV deze protocollen niet kent.

Kijk ook eens of er een firmware update is voor uw TV.

poging 1:

-Schakel uw telenet modem en uw TV eens uit

-Schakel uw telenet modem terug in en wacht tot alle lampjes normaal branden.

-Schakel de TV in en probeer enkel een verbinding te maken uw eigen WiFi netwerk;

poging 2

- Doe een fabrieksreset van de TV

- probeer nu een verbinding te maken met uw eigen WiFi netwerk


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet


schreef:

@sb Mijn netwerk (enkel 2.4, niet 5.0) wordt gevonden op de TV (zie beginpost). WPS en handmatig toevoegen mislukt …


Dan zou ik mijn eigen netwerk eens van naam veranderen en een paswoord geven met minstens 8 tekens waarvan minstens 1 hoofdletter en de rest kleine letters en cijfers, geen speciale tekens.

Iets in de zin van:  mijNpasWoord1234. Normaal gezien mag het geen invloed hebben als je uw 2.4 en 5.0 netwerk samenvoegt maar je kan beide opties proberen. Als je ze scheidt best een aparte SSID geven.

Hopelijk lukt het dan.

En dan eens kijken



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AZT
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet


schreef:

Vermoedelijk is de software van de TV wat in de war door verbinding te proberen maken met WiFree en homespot omdat de TV deze protocollen niet kent.

Kijk ook eens of er een firmware update is voor uw TV.

poging 1:

-Schakel uw telenet modem en uw TV eens uit

-Schakel uw telenet modem terug in en wacht tot alle lampjes normaal branden.

-Schakel de TV in en probeer enkel een verbinding te maken uw eigen WiFi netwerk;

poging 2

- Doe een fabrieksreset van de TV

- probeer nu een verbinding te maken met uw eigen WiFi netwerk


In de war, louter voor mijn eigen netwerk? Mij lijkt het een probleem te zijn met netwerkinstellingen, modemtoestel, enz.

 

Beide pogingen reeds ondernomen en via USB de meest recente software geïnstalleerd, helaas ook een maat voor niets …

0 Likes
AZT
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet


schreef:

schreef:

@sb Mijn netwerk (enkel 2.4, niet 5.0) wordt gevonden op de TV (zie beginpost). WPS en handmatig toevoegen mislukt …


Dan zou ik mijn eigen netwerk eens van naam veranderen en een paswoord geven met minstens 8 tekens waarvan minstens 1 hoofdletter en de rest kleine letters en cijfers, geen speciale tekens.

Iets in de zin van:  mijNpasWoord1234. Normaal gezien mag het geen invloed hebben als je uw 2.4 en 5.0 netwerk samenvoegt maar je kan beide opties proberen. Als je ze scheidt best een aparte SSID geven.

Hopelijk lukt het dan.

En dan eens kijken


Wachtwoord en SSID voldoet reeds aan deze eisen, daarmee ook dat ik weet dat mijn 2.4 gevonden wordt door mijn TV en mijn 5.0 niet. Kan het eventueel nog eens hernoemen/aanpassen …

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet

@AZT

 

Beschikt de tv over de meest recente firmware? Je tv hoeft hiervoor niet verbonden te zijn. Gewoon het bestand downloaden via PC of laptop, op een USB-stick plaatsen en zo verbinden met de tv.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AZT
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV Philips 24PFL4208H/12 - draadloos internet


schreef:

@AZT

 

Beschikt de tv over de meest recente firmware? Je tv hoeft hiervoor niet verbonden te zijn. Gewoon het bestand downloaden via PC of laptop, op een USB-stick plaatsen en zo verbinden met de tv.


Helaas wel, via USB geüpdatet, weer een optie minder …

0 Likes