Beantwoorden
Nick1981
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV distributie 2e verblijf

Voor ons tweede verblijf aan zee welke reeds aangesloten is op de kabel wens ik enkel een kabelabonnement nemen met een kaartje = reeds in mijn bezit. Als ik op de website kijk is dit precies enkel nog te verkrijgen als telenet tv abonnement die 10 euro duurder is met een losse decoder en modem die ik niet nodig heb. Is er geen mogelijkheid nog enkel een kabelabonnement te nemen?

 

link infopagina

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/een-telenet-kabelabonnement-zonder-telenet-tv/

0 Likes
34 reacties
Ex-Netweter
 

TV distributie 2e verblijf

@Nick1981 Dat is zeker nog mogelijk, je gaat dan 18,41€ betalen per maand voor de kabelaansluiting. De info op de verschillende informatieve 🙄 sites van Telenet zijn soms wat onduidelijk, laat staan verwarrend.

 

Hier kan je alle verdere info terugvinden.

Gevonden op Netweters 😉

 

Mvg,

Yves

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV distributie 2e verblijf

@Nick1981 

Heb je thuis eveneens Digitale tv  van Telenet (Digicorder, Digibox, TV-Box)? Schaf je gewoon dat kaartje aan voor uw thuisadres. Steek het in de tv in uw appartement aan zee.

Dat is volledig in orde met de regels van Telenet. Op deze manier bespaar je ook de 50 euro activatie kost.

 

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV distributie 2e verblijf

@Nick1981  Je hebt een actief kabelabonnement aan zee? Dan is dit voldoende. Analoge tv valt weg maar je kan je bestaande abonnement nog gebruiken om

  • ofwel via het compacte signaal te kijken (= alle zenders die je analoog kon kijken maar dan digitaal in SD, enkel vrt in HD dacht ik)
  • ofwel via digitale tv via tv met een kaartje en dan heb je het volledige digitale basisaanbod dat mensen met een digbox digicorder en tvbox ook hebben.

In beide gevallen moet je tv wel beschikken over een dvb-c tuner.

 

Hier zie de opties bij de signaalswitch.

 

De prijs die je ziet is met huur digicorder inbegrepen, wat Telenet wil pushen:

€ 18,41 + € 9,46 = € 27,87 (zie prijslijst tv)

 

Is je CI+ al actief? Dan kan je deze meteen aan zee gebruiken.

edit: nog 2 andere vroege vogels zie ik 🙂 We vullen mekaar mooi aan 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nick1981
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV distributie 2e verblijf

Vroeg me gewoon of of het nog altijd mogelijk is een los kabelabonnement te nemen. Zonder digitale TV. Er zit wel signaal op de kabel en heb deze getest met het kaartje in mijn bezit maar heb nog geen los kabelabonnement afgesloten daar en wil vermijden in de toekomst afgesloten te worden. Op de pagina van mijn link lijkt het dat het niet meer mogelijk is een los abonnement te nemen van €18,41.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV distributie 2e verblijf

@Nick1981 , vergeet de pagina van je link. 

Mvg,

Yves

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV distributie 2e verblijf


@Nick1981  schreef:

Vroeg me gewoon of of het nog altijd mogelijk is een los kabelabonnement te nemen. Zonder digitale TV. Er zit wel signaal op de kabel en heb deze getest met het kaartje in mijn bezit maar heb nog geen los kabelabonnement afgesloten daar en wil vermijden in de toekomst afgesloten te worden. Op de pagina van mijn link lijkt het dat het niet meer mogelijk is een los abonnement te nemen van €18,41.


Dat lijkt inderdaad zo. Op dat gebied was de website van Telenet vroeger een stuk duidelijker. Nu lijkt het alsof er geen andere optie is dan huren. Jammer, maar dat zal het huidige beleid zijn...

Hier staat het wel

 

edit: online kan je dat dus niet bestellen. In dat geval ga je gewoon naar een Telenet winkel

Wheng_0-1611475169473.png

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nick1981
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV distributie 2e verblijf

Bedankt allen, zal morgen is bellen naar de klantenservice of is het beter om een winkel binnen te stappen?

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV distributie 2e verblijf

Alles valt telefonisch te regelen, enkel het ci+ kaartje moet je in een shop kopen, maar dat heb je al 😉

Dus... 015/666666, here we come.

 

Mvg

Yves

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV distributie 2e verblijf

Ik zie het anders.

 

Volgens alle info die ik lees op de Telenet websites is het voor mij zeer duidelijk:

je kan géén apart kabelabonnement meer bestellen.

Telenet wilt dus geen nieuwe klanten die alleen een kabelabonnement nemen.

Je kan alleen nog Telenet digitale TV bestellen (kabelabonnement inbegrepen).

 

Alle info die je vindt i.v.m Signaal switch en/of CI+ is bedoeld voor bestaande klanten (en ik zie hier geen tegenstrijdigheden).

Het is niet omdat er een product in de prijslijst staat (voor bestaande klanten), dat je dat kan bestellen (als nieuwe klant) 🤔.

 

Voor bestaande klanten verandert er niets:

  1. Bestaande klanten, die nu alleen analoog kijken (jaarabonnement) kunnen kiezen:
    1. ofwel gaan ze voor het Compact signaal nà het wegvallen van analoog: voor hen verandert er niets.
    2. ofwel kiezen ze voor een CI+ kaartje: éénmalige aanschaf + 50€ activatie DTV.
  2. Bestaande digitale TV klanten, kunnen voor bijkomende TV toestellen dezelfde keuze maken:
    1. ofwel het Compact signaal nà het wegvallen van analoog.
    2. ofwel een CI+ kaartje: éénmalige aanschaf (maar géén activatie, gezien reeds digitale klant.

Terug naar de topic starter:

  1. Hij heeft al een kabelaansluiting, en de kabel is blijkbaar nog actief.
  2. Hij heeft geen abonnement.
  3. Hij heeft al een CI+ kaartje (waarschijnlijk geactiveerd op zijn thuisadres).

Gezien Telenet voortaan géén apart kabelabonnement meer wilt verkopen, heeft hij dus 2 opties:

  1. ofwel gewoon zijn kaartje gebruiken (en dus "zwart" kijken).
  2. ofwel een digitaal abonnement nemen (incl. activatie + huur digicorder).

PS.

Er zij nog veel appartementen aan zee waar de kabelaansluiting geregeld is door de Syndic en aan de bewoners gefactureerd wordt via de werkingskosten.

Deze appartementen zijn geen individuele klant van Telenet, maar hebben wel een actief signaal.

Hier kan ook een (geactiveerd CI+ kaartje gebruikt worden).

In dit geval ben je geen "zwart" kijker, want je betaalt voor de kabel via de syndicus ...

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV distributie 2e verblijf

Ik meen dat we hier al eens een discussie hebben gevoerd over de huidige onduidelijkheid of je nu wel of niet een puur kabelabonnement (zonder verplichte digicorder, box of wat dan ook) kunt aansluiten. De site van Telenet is daar in elk geval niet duidelijk over. Misschien iets voor @Suzy om daar eens duidelijkheid in te scheppen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV distributie 2e verblijf

@Ex-Netweter   Hierboven in het screenshot dat ik heb gepost heb ik gemarkeerd: ""Liever een andere hardware oplossing?"  Dus als je als nieuwe klant enkel een tv-abonnement met een CI+ wil, dan kan dit volgens mij nog altijd. Dit valt ook onder de noemer Telenet Digitale TV. 

 

Kijk hier bij Wat nodig.

 

Wheng_0-1611484100917.png

 

Er staat nergens dat dit niet meer kan. Dat Telenet dit niet promoot is erg duidelijk.

 

Veel onduidelijkheid op de website alleszins.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV distributie 2e verblijf


@Ex-Netweter  schreef:

Ik zie het anders.

...

PS.

Er zij nog veel appartementen aan zee waar de kabelaansluiting geregeld is door de Syndic en aan de bewoners gefactureerd wordt via de werkingskosten.

Deze appartementen zijn geen individuele klant van Telenet, maar hebben wel een actief signaal.

Hier kan ook een (geactiveerd CI+ kaartje gebruikt worden).

In dit geval ben je geen "zwart" kijker, want je betaalt voor de kabel via de syndicus ...


In het geval dat kabelaansluiting in globo betaald wordt door de VME (via syndicus) zal je voor de CI+ een activatiekost van 50 euro moeten betalen, tenzij je het kaartje op je thuisabonnement neemt en het kaartje meeneemt naar het vakantieverblijf.

 

0 Likes
Nick1981
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

TV distributie 2e verblijf

Helaas zit deze niet bij de syndic. Elk appartement staat zelf in voor aansluiting bij Telenet. Zal morgen is bellen naar Telenet of ik een los abonnement kan nemen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV distributie 2e verblijf

@Nick1981 

Als je belt vraag dan enkel achter het compact signaal en spreek niet over de CI+. Je wil daar gewoon tv kijken, niet meer en niet minder dan wat je als analoog kreeg.