Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-gids update voor Digibox/Digicorder

Sinds dinsdag 31/01 krijgt de tv-gids van de Digibox/Digicorder een update. De informatie die je als klant in de tv-gids ziet staat, komt vanaf dan gefaseerd van een andere leverancier. Op dinsdag 21/02 zal deze aanpassing volledig zijn. Tussen deze twee datums, zal je als klant dus tv-gids informatie zien van zowel de oude leverancier als de nieuwe.

Uiteraard probeert Telenet de hinder voor klanten tot een minimum te beperken, maar het kan altijd voorvallen dat er bepaalde opnames hierdoor onderbroken worden. Geen zorgen, als klant kan je de (serie)opnames altijd makkelijk opnieuw inplannen. Voor de meest bekeken zenders lopen de belangrijkste serieopnames gewoon door.

Waar merk je als klant de komende periode mogelijks (tijdelijk) impact?

Opgesplitste programma’s

Blokken, Familie, Thuis, … zijn typische programma's waarbij er 's avonds een nieuwe aflevering wordt uitgezonden en een oude/herhaling aflevering in de namiddag. Voor de update kon je niet zelf beslissen welke seizoenen of afleveringen er wel/niet opgenomen moesten worden. Dit kan je vanaf 31/01 wel en dit via de geavanceerde instellingen van je serieopnames.

Staan er plots oude seizoenen tussen de geplande opnames? Annuleer je serieopname dan en plan hem opnieuw in! 

Serieopnames

Heb je afleveringen van een serie opgenomen voor én na 14/02/2023? Dan staan de afleveringen in twee aparte mapjes, afhankelijk van de datum van opname. 

Suzy_0-1676295111784.png

Vanaf begin kijken

Bij bepaalde zenders werkt de functie vanaf begin kijken nog niet optimaal. Telenet moet de effectieve starttijden nog omzetten, dat gebeurt in de week van 14 februari. Voor de drie Vlaamse zendergroepen (VRT, DPG en SBS) zijn er wel effectieve starttijden.

Samenvatting van een programma

De samenvatting van een programma in de TV-gids staat voortaan in de taal van de zender waarop het programma uitgezonden wordt.
Kijk je bv. een programma op RAI? Dan staat de samenvatting vanaf nu in het Italiaans.

Suzy_1-1676295247500.png

TV-gids

De TV-gids is niet altijd voor alle zenders 14 dagen op voorhand beschikbaar, dan staat er 'Wordt aangekondigd'.

Telenet TV flow-app

De Telenet TV flow-app toont seizoenen en afleveringen niet als er opnames (max. 60 dagen) zijn van series met nog afleveringen van de oude en de nieuwe leverancier. Je ziet dan soms twee keer hetzelfde seizoen in het menu om je seizoen te kiezen, met de afleveringen van voor of na 14/02/2023.

Tip! Weet dat je als klant bij problemen je serieopname best annuleert en opnieuw inplant. Zo vermijd je dat je gedurende lange tijd opnames van je favoriete programma mist of er te veel opnames worden uitgevoerd (bv. oude seizoenen of herhalingen).

Feedback is welkom

De hele verandering wordt uiteraard nauwlettend door Telenet gemonitord en opgevolgd. Waar nodig zullen ze in samenwerking met de nieuwe leverancier de tv-gids informatie bijsturen/aanpassen/verbeteren. 

Je mag uiteraard altijd feedback over de TV-gids bezorgen via De Netweters. Doe dit vanaf nu via de nieuwe groep die we hiervoor hebben aangemaakt.
Lees wel eerst de instructies voor je een melding maakt. 

Klik op de afbeelding om de groep te openen.

Groep TV-gids meldingen.PNG

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 reacties