24757
netweters
|
152438
antwoorden
|
20705
vragen
|
Ik heb het oude hoofdstation CH6643E vervangen door een gekregen CH7465LG-TN van een ex-telenetklant.
ik heb alles 1-1 vervangen en hoofdstation opgestart maar ik krijg geen wifi verbinding met het toestel.
ook via mijn telenet app kan ik mijn netwerk niet meer vinden.
wat heb ik fout gedaan en hoe had ik deze vervanging moeten doen?
Hoe lang heb je gewacht? (na het opstarten van je nieuwe modem).
De nieuwe modem moet de instellingen van de oude modem bij Telenet ophalen.
Dat duurt minstens een kwartier (kan dus ook iets langer duren).
@Santa
ik heb al een paar keer opgestart. Nu even idd langer dan 15min wachten.
verder nog gecheck of ik een selfstarter moedt doen? Maar de link gaf aan dat alles ok was.
wel nog even de nieuwe mac adressen doorstuurd via de Telenet Whatsapp met de vraag of die wel gelinkt zijn aan mijn klantennummer.
zal straks na het eten nog eens testen.
Ik zie nu dat je de modem niet van Telenet hebt. Dat zal niet werken.
Je moet deze binnen brengen in een Telenet Center.
Je nieuwe Modem moet door hen geregistreerd worden op jouw adres/account.
Of zoals jij gedaan hebt (proberen) alle gegevens van de modem doorsturen naar Telenet maar hoelang dat dan gaat duren?
Ik weet niet of dit gaat lukken?
Volgens mij ligt daar uw probleem. Die HGW is nog niet geprovisioneerd op uw account. Je kan niet zomaar een andere HGW aansluiten, dat zal niet werken. Je zal dus effectief via de klantendienst uw nieuwe HGW moeten laten provisioneren op uw account.
Ja kan u ook de vraag stellen: hoe komt uw kennis aan die HGW? Die is nooit uw eigendom, steeds gehuurd ... Ik weet, bij een verhuis moet je die (meestal) laten hangen en de nieuwe bewoner kan een andere provider hebben. Maar daarom is die HGW nog niet van hem ....
EDIT: ik zie net dat @Santa ongeveer hetzelfde gepost heeft terwijl ik mijn post aan het typen was. Sorry, dubbelpost ... nuja, beter tweemaal dan niks 😋
Correct antwoord 👍
@Johan_B42 schreef:
ik heb alles 1-1 vervangen en hoofdstation opgestart maar ik krijg geen wifi verbinding met het toestel.
Een "gestolen" modem kan je in principe niet activeren.
Het toestel bevat nog gegevens van de vorige gebruiker. Bij een "geresette" of nog niet geprovisioneerde modem krijg normaal de self-starter pagina.
(CH7465LG-TN van een ex-telenetklant.)
Je hebt niets verkeerd gedaan alleen kan je dit niet zomaar veranderen die van jouw is actief de andere niet en ze gaan ze niet actief maken
je kan er niets mee doen
@luc55 schreef:(CH7465LG-TN van een ex-telenetklant.)
Je hebt niets verkeerd gedaan alleen kan je dit niet zomaar veranderen die van jouw is actief de andere niet en ze gaan ze niet actief maken
je kan er niets mee doen
Heb jij een glazen bol? Heb je toevallig een competente en vriendelijk medewerker aan de lijn zal die uw "andere HGW" wel provisioneren.
@Johan_B42 schreef:
Ik heb het oude hoofdstation CH6643E vervangen door een gekregen CH7465LG-TN van een ex-telenetklant.
ik heb alles 1-1 vervangen en hoofdstation opgestart maar ik krijg geen wifi verbinding met het toestel.
ook via mijn telenet app kan ik mijn netwerk niet meer vinden.
wat heb ik fout gedaan en hoe had ik deze vervanging moeten doen?
Het juiste antwoord werd hier ondertussen al enkele malen gegeven. Normaal had de persoon die jou deze modem heeft gegeven, dit niet mogen doen. Hij had deze moeten binnenbrengen bij Telenet. Dit toestel blijft namelijk eigendom van Telenet.
Het heeft dus te maken met provisionering van deze modem op jouw klantgegevens. Mogelijks brengt de klantendienst dit voor je in orde, maar dit is niet noodzakelijk het geval, omdat deze modem niet van jou is. Indien ze hem activeren, ga je sowieso ook je oude modem moeten inleveren.