Beantwoorden
Crobe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

TV kijken zonder coax (utp coax converter?)

Beste mensen,

Ik zit met een vervelend probleem en ik wou jullie mening /hulp horen.


Wij hebben thuis 2 tv's . Ene in de woonkamer verbonden met een digicorder/coax.

De andere TV is in mijn hobbykamer  zonder digicorder of coax

 

Nu als mijn maten langskomen , zou ik graag ik de hobbykamer tv willen zien terwijl mijn vrouw rustig haar ding kan zien. 

Ik heb in mijn hobbykamer, enkel voorziening van een utp kabel (+ eigen netwerk)
Geen COAX verbinding ! 

Ik weet dat er gezegd wordt dat je altijd een coax nodig hebt indien je dit op 2de toestel wilt zien.

Ik was van ziens om een CI+ kaartje / digibox bij telenet te gaan halen, maar aangezien je hiervoor eerst coax nodig hebt, heeft dit niet direct zin..

 

Nu kan ik via mijn gsm yeloplay kijken op mijn gsm. Vroeger was het mogelijk om via mijn gsm naar mijn smart-tv te streamen waardooor ik zo ook tv kon zien. Sinds een update laat de app dit niet meer toe.
Nu ben ik aan het kijken , hoe ik dit kan oplossen..


Coax doortrekken naar de hobbykamer is geen optie . Is er een optie om utp signaal naar coax om te zetten of zien jullie eventueel een andere oplossing?

 

alvast bedankt 

 

groeten

0 Likes
6 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV kijken zonder coax (utp coax converter?)

Hallo,

 

Kijk hier eens.

 

Ik kan niemand die zoiets heeft dus ik zou je niets kunnen vertellen over de kwalitieit. Digitale tv heeft stabiel en goed signaal nodig dus of dat een goed oplossing is is nog maar de vraag.. Analoge tv heeft minder sterk signaal nodig.

 

Hier staan nog andere oplossingen maar dan moet in de hobbykamer hetzelfde kijken als je je vrouw in de  woonkamer dus dat is voor jou niet nuttig

 

Groetjes,

 

PS Ik ben zelf nieuwsgierig naar de kwalitiet dus zou je het geprobeerd hebben, laat je dan hier iets weten?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Crobe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

TV kijken zonder coax (utp coax converter?)

Na veel online onderzoek, ben ik op een vrij betaalbare oplossing(en) tegengekomen.

-Ebode VL58E

 

dit product kan analoge signaal wireless doorsturen.

Indien dit beeld goed wordt ontvangen, zie ik niet waarom een tvkaartje ci+ module beeld niet kan verbeteren.

Ben aan het twijfelen om dit product ineens te kopen aangezien ik niet weet of dit de beste oplossing is.. 

 

langs andere kant heb ik een andere oplossing ook gevonden.

 

een android mini pc kopen  : LIPA V7

deze draait android 7.1, na contact te hebben met verkoper, werd me gezegd dat je hiermee yelo tv kunt installeren..

 

Dit zou interessanter zijn omdat de mogelijkheden met een mini pc groter zijn ...

Het enigste dat me zorgen maakt, welke beeldkwaliteit yelo ondersteunt. ik heb namelijk een 4K tv .

 

 

Nadat ik nog wat research heb gedaan, laat ik weten welke oplossing ik heb genomen

 

mvg

Ivan

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV kijken zonder coax (utp coax converter?)

Opletten met "kan analoge signaal wireless doorsturen".

Analoog geeft het misschien perfect beeld, digitaal kan het zijn dat er veel blokjes op het scherm komen, ook als Ben Crabbé er niet op is 😛

 

Ik zie trouwens nergens staan dat Ebode VL58E analoog signaal doorstuurt.

Er staat "Geschikt voor het draadloos overbrengen van beeld en geluid"

Zover ik kan zien zendt hij het A/V-signaal draadloos door d.w.z dat je de beelden van de digicorder kan doorsturen naar een andere tv maar dan kijk jij nog altijd hetzelfde als je vrouw in de living aan het kijken is. Zapt zij, dan verandert het beeld bij jou ook mee. Het audio/video-signaal wordt doorgestuurd, niet het coax-signaal.

 

Ebode CL85 kan dit op het eerste zicht wel maar dan nog twijfel ik aan de kwaliteit voor digitale tv.

 

Voor jou hoop ik uiteraard wel op goede kwaliteit. Laat het zeker weten als je wil.

 

Groetjes

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV kijken zonder coax (utp coax converter?)

Ebode VL58E

 

Mijn moeder heeft jaren geleden iets gelijkaardigs gekocht. Op die manier kon ze het signaal vanuit de tv in de keuken draadloos overbrengen naar de tv in de veranda. Twee nadelen: ten eerste moest het "bron" toestel blijven uitzenden, dwz de tv moest aan blijven staan. Ten tweede, hoewel beide tv's niet ver van elkaar verwijderd waren was het signaal erg zwak. Het beeld was helemaal niet optimaal (ik spreek over analoge zenders).

 

Het eerste probleem hebben we een beetje omzeild door een videospeler als bron in te stellen. Die moest ook aan blijven staan, maar dan kon de tv in de keuken gewoon op een ander kanaal staan. Wat het tweede probleem betreft: ik verwacht in jouw geval geen wonderen. Als analoog niet veel voorstelt, dan verwacht ik echt niet dat een CI+ kaartje dat signaal (digitaal) zal kunnen verbeteren.

 

Maar ik ben wel benieuwd naar je keuze en het resultaat! Robot Knipoog


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Crobe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

TV kijken zonder coax (utp coax converter?)

Bedankt alvast voor alle feedback.

Na heel wat research , heb ik besloten om van de wireless analoog signaal af te blijven. Is een vrij dure investering waar je alles behalve zekerheid hebt dat het ideaal is.

 

Ik heb nu een tijdelijke oplossing. Ik heb mijn pc verbonden met mijn tv. Via browser kan ik yelo kijken. Deze optie ga ik niet behouden aangezien ik ook veel achter mijn pc zit en geen zin heb om een andere scherm te loskoppelen als ik even tv wil kijken . (ik heb 3 schermen op mijn pc )

 

Ik heb ondertussen een LIPA V7 android pc gekocht voor mijn tv.

Hierop zal ik dan yelo app kunnen installeren en zo verder tv zien. Er zijn goedkopere varianten van android pc maar de deze is in mijn situatie het beste. 

 

Zodra ik alles heb ontvangen en geinstalleerd, laat ik iedereen iets weten wat de bevindingen zijn.

 

Nog eens bedankt voor alle advies

 

grtz

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV kijken zonder coax (utp coax converter?)

@Crobe, ik heb dit gisteren ook even nagevraagd voor je (om zeker te zijn) en de LIPA V7 is inderdaad een optie. De voorwaarde hier (net zoals bij andere Android toestellen) is dat het Widevine DRM ondersteunt. 

 

Bedankt trouwens dat je jouw bevindingen met ons wil delen! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (2)