Beantwoorden
kristof179
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV krijgt verkeerde ip adres

Dag allemaal,

ik probeer mijn TV te linken aan mijn synology NAS. Die laaste heb ik ingesteld op een statisch ipadres (192.168.0.171:5000) maar mijn tv krijgt een DHCP van telenet modem 10.100.1.110,

terwijl de standaard gateway is 192.168.0.1

Dus de toestellen vinden elkaar niet? Hoe kan ik dit oplossen? 

 

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV krijgt verkeerde ip adres

@kristof179 

Hoe het met uw TV zit weet ik niet, zelf geen ervaring mee, maar de 10.x.x.x adressen zijn normaal bedoeld voor de digicorders/boxen. Of uw TV ook zo een adres MOET krijgen, dat weet ik dus niet.

 

Wat ik wel weet is dat als je zelf statische adressen gaat uitdelen dat je dan niet in het vaarwater van de HGW en zijn DHCP moet komen. En dat doe je met uw 171 dus wel. Blijf onder de 99 om zeker geen conflicten te hebben.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV krijgt verkeerde ip adres

Beide IP adressen zowel van TV als van NAS veranderen naar de range 192.168.0.2 tot 192.168.0.99 om zoals @StefaanH zegt uit het vaarwater van DHCP te blijven.

Ik vermoed dat je naar het IP adres van je digicorder aan het kijken bent.

Het IP adres van je TV moet je met de AB van de TV instellen. Daar kan je normaal gezien kiezen uit bekabeld of Wifi en zal je ook een vast IP kunnen instellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

TV krijgt verkeerde ip adres

Heb je misschien een Apple router in jouw netwerk ?

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV krijgt verkeerde ip adres


@Area57_1  schreef:

Heb je misschien een Apple router in jouw netwerk ?


Zeer goede opmerking. Ook ooit eens op het verkeerde been gezet geweest daardoor in combinatie met een digicorder. Uren gezocht waarom een digicorder een 10.x.x.x adres had en toch geen interactiviteit.Gefrustreerde smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

TV krijgt verkeerde ip adres


@kristof179  schreef:

Dag allemaal,

ik probeer mijn TV te linken aan mijn synology NAS. Die laaste heb ik ingesteld op een statisch ipadres (192.168.0.171:5000) maar mijn tv krijgt een DHCP van telenet modem 10.100.1.110,

terwijl de standaard gateway is 192.168.0.1

Dus de toestellen vinden elkaar niet? Hoe kan ik dit oplossen? 

 


Maak even een schema je netwerk en van hoe alles is aangesloten.  Te vertrekken vanaf de telenet modem.

Pas als we weten hoe je netwerk in elkaar zit kunnen we er eventuele fouten uit halen. 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes