Beantwoorden
BeeVeeDee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

TV met een kaartje ontbrekende zenders

Beste Netweters,

 

Ik ben iemand aan het helpen die aan zee een tweede verblijf heeft waar hij zonder problemen al een tijdje een TV Box heeft. Nu wil hij op een andere kamer (bovenverdieping) ook een TV installeren en opteren ze voor een TV met een kaartje (wordt weinig gebruikt). De TV is in Duitsland gekocht (merk JVT) en stond niet op de lijst met erkende Telenet TV's. Aangezien de TV zeer recent is en CI+ ondersteunt, heeft hij in overleg met de Telenet winkel dit toch geriskeerd. Ondertussen heb ik een poging gedaan en ben ik er ook in geslaagd om 117 digitale zenders en een heleboel radiozenders geconfigureerd te krijgen. Echter ontbreek ik nog enkele gewenste zenders zoals Een, Canvas, VTM en Q2. Op de TV kon ik zonder probleem het Netwerk-ID, de frequentie en de symbool ratio instellen, dien ik ook ATV te laten scannen of is DTV voldoende. De modulatie kon ik niet instellen is dit noodzakelijk? 

 

Andere zijopmerking is dat de aansluiting aan een apart versterker bakje is gekoppeld  (bovenverdieping was vroeger apart appartement), wat van de voorgevel komt. Zit ik dan met het rijgnet probleem of is dit niet meer van toepassing als ik al 117 zenders en ook nog een groot aantal radiozenders gevonden heb. Hier zou ik wel met een aparte coax naar beneden kunnen testen.

 

Enige suggesties? Alvast bedankt.

 

Bjorn

0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV met een kaartje ontbrekende zenders

@BeeVeeDee 

Vermits je een helehoop zenders ontvangt, zal uw verbinding vermoedelijk wel in orde zijn.

Het is niet nodig om de analoge signalen te scannen.

 

Ik vrees dat de scan niet verlopen is zoals het moet.  Normaal gaat de scan zeer vlug want op 322 MHz zit een speciaal signaal met een lijst van alle zednders (radio en tv) en het te kiezen kanaalnummer. Heeft de scan lang geduurt dan staan de zenders in volgorde van detectie.

 

Welke opties heb je na het ingeven van het netwerkt-id? of welke scanopties heb je bij digitale tv?

Met merk en model is het misschien mogelijk om de handeiding terug te vinden en valt er te hopen dat ze voldoende volledig is om je te helpen.

 

0 Likes
BeeVeeDee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

TV met een kaartje ontbrekende zenders

Ik kan het volgende instellen  by Auto tuning:

Tune Type:

Scan Type

Network ID

Frequency

Symbol (ks/s)

Sorting by LCN

 

In het boekje zie ik nu ook dat ik het land zou moeten kunnen instellen. Dit heb ik ook niet gezien dit weekend, dus mogelijk stond dit ook op Duitsland.

 

QAM Type kan ik niet instellen bij autotuning wel bij manual zie ik ook in de handleiding staan. Kan dit ook een van de oorzaken zijn.

 

Nu ik weet dat het normaal niet aan het signaal zou moeten liggen zal ik dit weekend geduldig opnieuw proberen. Alvast bedankt.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV met een kaartje ontbrekende zenders

@BeeVeeDee 

Ik vermoed dat je tv een JVC is (en dat JVT een tikfout is).

Vermodelijk heb je volgende menustappen:

  • Installatie
  • Netwerk zoeken
  • Digitale kanalen
  • Netwerk: Telenet
  • Frequentie: 322.000 MHz
  • Netwerk-id: 22

Als je bij Netwerk Telenet niet kunt ingeven of selecteren, geef daar dan niets op, maar geef wel de twee volgende items.

0 Likes
BeeVeeDee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

TV met een kaartje ontbrekende zenders

De TV is  een JTC (had me vergist met JVT, is onder andere te verkrijgen bij amazon.de en Real in Duitsland).

 

Probleem bleek uiteindelijk toch de kabel de kabel te zijn. Als extra poging heb ik een andere TV (Samsung) die wel op de Telenet lijst stond erbij genomen. Hier kreeg ik wel de zenders zichtbaar in mijn lijst maar volledige sneeuwbeelden. Dan met een zeer lange kabel door de raam naar de ruimte waar ik een TV box aangesloten had en toen had ik direct beeld. Dus er is nu een nieuwe kabel getrokken van daaruit. Probleem is opgelost.