24748
netweters
|
152276
antwoorden
|
20688
vragen
|
Beste vrienden.
Ik heb sinds jaar en dag zo een 'tv met kaartje' gekocht en tot enkele weken geleden zeer tevreden gebruik van gemaakt voor de TV in de keuken.
Echter sinds enkele weken heb ik veel storingen met de weergave, bedoel ik dan 'freeze' beeld en blokvorming....
Dit is met alle posten die ik kan decoderen via het kaartje.
Indien ik het kaarje verwijder en kijk naar TV1 heb ik helemaal geen storingen niet meer.
De klantendienst van Telenet blijft maar zeggen dat ik de coax'en moet vervangen, maar nu is het wel duidelijk dat er geen enkel probleem met de coaxen en te ontvangen signaal.
Verleden week was er iemand van Telenet mijn modem komen vervangen (heeft er niets mee te maken), maar op mijn vraag heeft hij de aansluiting en verbinding van deze tv uitgemeten en er blijkt dus geen enkel probleem i.v.m. slecht signaal of coax.
Ik ben ook zeer verontwaardigd in de persoon die ik aan de lijn gehad heb bij de klantendienst, deze was zeer dwaas en had helemaal geen 'oor' wat ik hem vertelde i.v.m. dat er geen probleem is met een kabel of signaal.
Maar een oplossing heeft hij me niet aangeboden, ik moest maar alle kabel vervangen zei hij!!
Als dit je beloning is na zoveel jaren trouwe Telenet klant....jawadde!
Een mens wordt hierdoor de deur uitgedreven om naar een andere provider over te stappen (wat ik echt overweeg trouwens na dit zeer slecht contact)
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: TV met kaartje
Hey,
Wanneer je modem stabiel in dienst is en goede signalen heeft, dan vermoed ik toch een probleem met coax / catv doosje. Is wat moeilijk om zeker te zijn, maar je zou je tv eens kunnen verplaatsen waar je hoofdversterker staat, of een ander punt in uw woning testen.
Het kan ook de TV Tuner zelf zijn die problemen geeft.
Begrijp ook dat er heel wat frequenties op de kabel zitten en je mogelijk storingen hebt op enkele van deze, waardoor de ene zender blocking geeft en de andere niet.
In ieder geval kan een technische interventie dit normaal uitzoeken door metingen uit te voeren of een parallelle kabel te voorzien.
Kijkt u ook nog tv via een digibox? Mocht het daar wel goed zijn dan is het zeker een binnenhuisbekabelingprobleem of TV zelf.
__PRESENT
Misschien net iets te snel, maar mocht het dus enkel in combinatie zijn met de CI+ kaart en zonder niet, en het is een SONY of Loewe, dan heeft uw tv mogelijk een update nodig.
Kan je downloaden en op een USB stick zetten.
@thommy schreef:Indien ik het kaarje verwijder en kijk naar TV1 heb ik helemaal geen storingen niet meer.
Een probleem met de CI-module of met de decoder in de TVTuner? Kan je eens proberen met iemand ander's zijn CI+ module?
Er kan ook een slecht contact zitten (oxydatie) tussen het CI+ slot en de module (= zeer gevoelig). Eens bespuiten met een contact spray?
Zo'n CI+ module gaat ook niet eeuwig mee (en kan behoorlijk warm worden tijdens gebruik).
Gezien je bij Telenet geen nieuwe CI+ modules meer kan kopen (in het kader van de uitfasering van DVB-C), kan je misschien op zoek gaan naar een 2de-handse?
Voorlopig gebruik maken van het Compact Signaal (zonder kaartje), waarbij je een 20-tal SD zenders krijgt (VRT zenders in HD).
Zou kunnen zijn dat er iets storing geeft kan je in huis eens alles na zien
Door gewoon de stroomstekker uit te trekken als de tv aan staat op de zender met de meeste storingen
Ga zo al je toestellen af kijk ook eens naar de kerstverlichting
Achteraan in de tv de coax kabel met f connector kijk ook deze eens na
Herstart de tv ook eens als je wil vanuit de fabrieksinstellingen
Haal ook eens de kaart uit de module en steek ze terug in en de module terug in de tv
lijkt me toch een coaxkabel kwaliteit of signaal probleem, maar
hoe oud is de televisie, misschien zijn zijn condensatoren bijna versleten en heeft hij moeite de extra spanning benodigd voor het kaartje stabiel te houden?
mijn digicorder gaf ook blokvorming bij oververhitting (na een tijdje opstaan) in de zomer, maar mijn kaartjes doen dit niet. is de ci+ kaart heel warm na een tijd of is het direct slecht beeld na inschakelen
Kabels en 'doosje' zijn uitgemeten door de technieker die toch hier moest zijn voor aflevering van een nieuwe modem...pefect signaal zei hij (heb meegekeken op zijn toestel)
Parallel kabel leggen is misschien ook een idee en zal dit zeker eens doen als al de andere probeersels niets uitmaken.
Ik heb in de living nog een tv met TVbox en geen problemen.
Klopt, het is een Sony smart tv KD-43X81J van een paar jaar oud.
Zonder de module erin geeft dit op VRT1 en Canvas een perfect resultaat...kaartje erin begint de miserie.
Ook raar is dat op verschillende tijdstippen in de dag deze blokvorming veel meer voorkomt als op andere tijdstippen.
Met updates van het toestel krijg ik melding en dan installeer ik deze dan uiteraard, nadien de TV volledig opstarten doe ik ook.
Zijn er nog andere updates buiten deze online die je via een USB stick moet inbrengen?
Kan zijn en heb ook een vaag vermoeden dat het er iets mee te maken zou hebben i.p.v. te zeggen dat er iets mis is met de bekabeling.
Kaartje heb ik al eerder een flinke behandeling gegeven met contact cleaner envenals de contacten in de module en het slot in de TV, echter geen resultaat.
Ach, wist ik niet dat je deze kaartjes op de tweedehandsmarkt kon vinden, misschien wel een idee om er eens achter te gaan en dan maar hopen dat het kaartje nog in goede staat is...
Is nu de situatie, ik kijk momenteel alleen nog naar beide VRT posten zonder kaartje, is toch maar een tv in de keuken en er wordt alleen maar gekeken met tijdens ontbijt en het diner...
Maar ik zou toch graag hebben dat het ding weer werkt zoals het hoort en we weer in staat zijn de andere posten zonder probleem weer te geven.
Klopt, zonder kaartje bij VRT1 geen probleem, eenmaal het kaartje erin op alle posten problemen, dus evenzeer op VRT1
Goede opmerking, alleen heb ik deze reeds allemaal geprobeerd, sommigen zelfs tot vervelends toe!
TV is niet oud en is een Sony (eerder aangegeven hierboven)
Kaartje krijgt inderdaad behoorlijk warm, maar het probleem komt direkt voor als de TV aangaat, dus niet na een tijdje.
Bekabeling is reeds uitgemeten en geeft geen probleem volgens het meettoestel
Ik ben 99% zeker dat een tv update het probleem oplost, Zeker als je beschrijft dat het zonder de kaart werkt.
Heb in de field al wat Sony moeten upgraden voor dit probleem.
Surfen naar sony, model, update op usb stick zetten en probleem zal verdwijnen,
Mvg