24748
netweters
|
152275
antwoorden
|
20687
vragen
|
Beste vrienden.
Ik heb sinds jaar en dag zo een 'tv met kaartje' gekocht en tot enkele weken geleden zeer tevreden gebruik van gemaakt voor de TV in de keuken.
Echter sinds enkele weken heb ik veel storingen met de weergave, bedoel ik dan 'freeze' beeld en blokvorming....
Dit is met alle posten die ik kan decoderen via het kaartje.
Indien ik het kaarje verwijder en kijk naar TV1 heb ik helemaal geen storingen niet meer.
De klantendienst van Telenet blijft maar zeggen dat ik de coax'en moet vervangen, maar nu is het wel duidelijk dat er geen enkel probleem met de coaxen en te ontvangen signaal.
Verleden week was er iemand van Telenet mijn modem komen vervangen (heeft er niets mee te maken), maar op mijn vraag heeft hij de aansluiting en verbinding van deze tv uitgemeten en er blijkt dus geen enkel probleem i.v.m. slecht signaal of coax.
Ik ben ook zeer verontwaardigd in de persoon die ik aan de lijn gehad heb bij de klantendienst, deze was zeer dwaas en had helemaal geen 'oor' wat ik hem vertelde i.v.m. dat er geen probleem is met een kabel of signaal.
Maar een oplossing heeft hij me niet aangeboden, ik moest maar alle kabel vervangen zei hij!!
Als dit je beloning is na zoveel jaren trouwe Telenet klant....jawadde!
Een mens wordt hierdoor de deur uitgedreven om naar een andere provider over te stappen (wat ik echt overweeg trouwens na dit zeer slecht contact)
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: TV met kaartje
Die kaartjes zijn niet voor niets uitgefaseerd, misschien toch eens op streamen overstappen..
Totaal niet relevant...
Kaartjes worden niet meer nieuw verkocht voor de simpele reden dat het coax zal uit gefaseerd worden.
__PRESENT
En het is alle zenders de storing een ganse dag of alleen tijdens de piek uren
Ganse dag hoor, maar op sommige tijdstippen is het meer frequent.
Wat is er mis aan die kaartjes als die tenminste werken.
Streamen doe ik ook zeer veel hoor, maar voor in de keuken is het veel fijner gewoon TV aan en een post opzetten.
Ik denk eerder dat dit niets meer opbrengt voor de provider, destijds dacht ik €90 aan betaald en gewoon zorgeloos kijken.
Streamen of wat dan ook heeft ook z'n voordeel, dikkere contracten/abo afsluiten ....
Wat is mijn optie dan en kan ik gewoon de zenders in real streamen zonder weer extra te bestellen bij Telenet?
Ik hoor het graag...
Thanks
Gaan we straks eens zeker proberen.
Dan is deze update nog iets anders als de updates die ik via de info vd tv krijg en dan ook steeds uitvoer?
Neen, eigenlijk niet.
Als jouw toestel met het internet verbonden is, krijg je alle updates op die manier binnen. Een update via USB heeft dan geen zin ...
Dacht ik ook wel, de automatische updates via internet zijn in principe toch net dezelfde als diegen die je via Sony zou downen.
Uiteraard is mij TV verbonden met internet, zelf met beide LAN en WLAN.
Automatische updates zijn ingeschakeld op de Sony en worden regelmatig ge-update en daarna de TV volledig uitschakelen om weer nadien op te starten.
O ja, streamen zou inderdaad geen probleem zijn, ik heb reeds jaren een vrij sterk mesh wifi netwerk uitgebouwd betaande uit 2x TP-Link deco 6E nodes, 1x een deco X50 outdoor en dan mijn oudere 2x M9 plus nodes (fijn dat alles compatibel is met elkaar ongeacht de ouderdom of type)
Maar zoals eerder gezegd, het is ook fijn om op de 'old fashion' manier gewoon tv te kijken in de keuken.
Ondertussen zoeken we verder naar de stoorzender...zal het de tuner in de tv zijn, kaartje of coax(wat bijna uitgesloten is volgens mij)
Ik weet ook niet meteen iemand in de buurt die ook een tv-kaartje gebruikt, anders zou ik beginnen met dat eens te testen.
Ik kan eventueel ook mijn kaartje uitproberen in mijn andere Sony TV waar een digibox is aangesloten, maar dat is een kreng van 83" (XR-83A90J Oled) en daar geraak ik niet zo meteen op 1,2,3 achter om dat kaartje eens even in te steken.
@thommy schreef:O ja, streamen zou inderdaad geen probleem zijn, ik heb reeds jaren een vrij sterk mesh wifi netwerk uitgebouwd betaande uit 2x TP-Link deco 6E nodes, 1x een deco X50 outdoor en dan mijn oudere 2x M9 plus nodes
Een goed alternatief is de Chromecast met Google TV, waarop je Telenet TV App installeert. Dan heb je precies dezelfde ervaring als op je eerste toestel met de TV Box (en kan je ook de opnames bekijken enz).
@thommy schreef:Maar zoals eerder gezegd, het is ook fijn om op de 'old fashion' manier gewoon tv te kijken in de keuken.
Ik zou toch eens proberen om het TV toestel te laten scannen op het Compact Signaal. Dan heb je toch een 20-tal zenders op de 'old fashion' manier, misschien is dat voldoende voor het 2de toestel in de keuken?
@thommy schreef:Ik kan eventueel ook mijn kaartje uitproberen in mijn andere Sony TV waar een digibox is aangesloten, maar dat is een kreng van 83" (XR-83A90J Oled) en daar geraak ik niet zo meteen op 1,2,3 achter om dat kaartje eens even in te steken.
Wel jammer, want dat zou toch de "ultieme test" zijn voor de CI module 🤔
Ik vermoed dat iets met kerstverlichting te maken heeft (vermoed)
Als eind jan opgelost is dan kan je wel raden
Toch alleszins geen interfrentie met mijn kerstverlichting hoor.
Probleem is al bezig weken voor de Kerstperiode, maar ondanks de ergernis nam ik die blokvorming die soms opdook er maar bij.
Deze morgen naar het nieuws gekeken rond 7 uur in de ochtend...haast geen storingen met het kaartje in het slot.
Kan zijn dat straks het weer niet om aan te zien is en dat de storing zich voordoet om de paar seconden.
Echt merkwaardig fenomeen hoor!
Soms heb je deurbellen die ook storingen geven
Je zal toch moeten blijven zoeken
Heb je een verlengkabel coax kabel om te zien of tv ergens anders beter gaat ( locatie )