Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

Ik heb één digicorder en drie digiboxen.

Nu heb ik een tweede digicorder bijgekocht maar deze geraakt maar niet actief.

Dus nieuws oproepen en dergelijke werkt niet , krijg dan de melding dat decoder niet is aangesloten en inactief is.

 

Voor de rest werkt alles wel.

Ik kan met de digiboxen de opnames van de twee digicorders bekijken en afspelen.

Ik kan met de nieuwe digicorder ook de opnames van de oude digicorder afspelen.

Maar de nieuwe digicorder instellen vanaf een anders toestel gaat dan ook weer niet omdat deze inactief is.

 

Nu hebben ze de nieuwe digicorder op een tweede lijn gezet omdat er max 4 toestellen op één lijn kunnen staan.

Maar zou dat nu iets te maken kunnen hebben dat de nieuwe digicorder niet interactief kan worden gemaakt ?

0 Likes
14 reacties
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

Wat bedoel je met een tweede lijn ???

Voor zover ik weet kan je maar 1 aansluiting per adres hebben.

En op zo een aansluiting maximum 4 decoders.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

Je kan maximaal 4 DTV lijnen hebben op je abonnement. Digicorders op de 2e lijn kunnen niet connecteren met deze van de 1e lijn en ook geen interactiviteit. Je kan er wel Play(More) en Sport op hebben maar dan mits extra betalen en alleen voor de zenders niet voor de interactiviteit, dus je kan geen films huren of opvragen.

Waarom 4 DTV lijnen? Meestal eentje voor digiboxen/digicorders en de 3 andere voor CI+ modules want er kan maar 1 CI+ module per digitale lijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

@igvfer,

IK vind het triest dat ik het antwoord van jouw moet krijgen.

Ik heb intussen 4 Telenet mensen van de technische ondersteuning aan de lijn gehad en niemand die dit wist.

 

Wat ik wel niet begrijp, je zegt digicorders van de eerste lijn kunnen niet connecteren met die van de tweede lijn.

Waarom kan ik dan met de digicorder van de tweede lijn wel opnames zien van de digicorder die op de eerste lijn zit ? 

 
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

Dan ben ik misschien verkeerd voor dat specifiek onderdeel. Ik dacht altijd dat dit niet ging. Maar heb het eigenlijk nooit getest. Je moet voor mij eens kijken welk IP adres(sen) je bijkomende digicorder krijgt. Krijgt die een 10.x.x.x en een inhome IPadres 192.168.0.x? Ik vraag mij eigenlijk af of opnames delen via het lokaal netwerk gaat of via het private netwerk 10.x.x.x/17.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?


@igvfer@  schreef:

... knip ...

 Ik vraag mij eigenlijk af of opnames delen via het lokaal netwerk gaat of via het private netwerk 10.x.x.x/17.

 


Aangezien mijn twee digicorders aan een switch na mijn modem-only hangen hebben zij geen 192.x.x.x adres, enkel een 10.x.x.x adres en zij kunnen elkaar zien. Dit zou dus uw vraag kunnen beantwoorden: de digicorders zien elkaar via het 10.x.x.x netwerk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

Ben bijna aan de oplossing gekomen.

Kreeg net sms van Telenet dat het probleem zou opgelost zijn en inderdaad er zijn nu 5 toestellen interactief. 

Echter het tweede probleem is er nog, dat de nieuwe digicorder op de tweede lijn niet kan ingesteld worden vanaf de andere toestellen.

Ik ga nu bellen om de tweede digicorder naar de eerste lijn te verplaatsen en een digibox die niet interactief hoeft te zijn naar de tweede lijn te verplaatsen.

Dan zou alles moeten werken.

Ik hou jullie op de hoogte.

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

Net contact gehad met Telenet en opdracht gegeven om de digicorder en digibox te verplaatsen.

Dat is intussen gebeurd en nu werkt alles perfect.

5 toestellen interactief en twee digicorders van overal te bereiken.

Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

En we zijn weer vertrokken, sinds vandaag de digicorder weer niet meer interactief.

We hebben nu wel een stroompanne gehad, misschien heeft dat ermee te maken.

Ter info :

Het ip adres begint met 192

Inhome IP begint ook met 192

Tags (1)
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

@Benny3

 

Het externe IP adres zou met 10. moeten beginnen. Het interne begint inderdaad met 192. dat is correct.

 

Stroompanne zeg je . Zet dan uw HGW en digicorders eens gecontroleerd zonder stroom (eerst gewoon softwarematig uitzetten en dan de stekker eruit) , laat ze een minuutje of 10 zo staan en zet dan eerst uw HGW terug onder spanning en vervolgens uw digicorders. Geef ze de tijd om ordentelijk te booten.

 

Kijk dan eens na of alles terug naar behoren werkt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

Niets hoor.

Het is weer net zoals de vorige twee keren.

Activatie is volledig weg.

Er staat geen enkel ip adres bij dat met 10 begint.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

Als er in de settings van de digicorder geen 10.x.x.x adres te vinden is dan is hij inderdaad niet interactief want niet verbonden met Telenet.

 

Heb je al de UTP kabels nagegaan of die nog goed vastzitten of beschadigd zijn? Desnoods eens testen met een andere kabel als dat kan. Een defecte UTP kabel, dat komt voor en langs de buitenkant zie je dat meestal niet.

 

BTW, is toevallig de digibox niet opnieuw interactief? Wie weet is er bij Telenet ergens een oude backup van de configuratie teruggezet van voor de rechtzetting ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

Alles nagekeken en nog steeds niets.

Ben al wel een stap verder en kan nu vanaf de andere toestellen de digicorder weer instellen om op te nemen.

Echter de tv-theek of de tv gids enkele dagen verder bekijken lukt nog steeds niet en krijg dan weer de melding van de modem.

Gisteren nog een technieker van Telenet gesproken die zei dat ik niet alleen was en ze ook niet wisten wat de oorzaak was.

Andere info : Op 26/11 a.s. zou 'mijn telenet' een grondige reparatie- en schoonmaakbeurt ondergaan en nadien zouden deze problemen van de baan moeten zijn.

 

 

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?

Intussen weer alles netjes in orde.

 

P.S : ik dacht dat toestellen van de eerste lijn niet konden communiceren met toestellen van de tweede of derde lijn maar dit lijkt dan toch niet waar te zijn.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet krijgt digicorder niet interactief ?


@Benny3@  schreef:

Intussen weer alles netjes in orde.

 

P.S : ik dacht dat toestellen van de eerste lijn niet konden communiceren met toestellen van de tweede of derde lijn maar dit lijkt dan toch niet waar te zijn.


Het kan inderdaad wel zijn dat de een decoder op een andere lijn de andere decoders wel ziet dus zou opnames delen wel kunnen lukken. Eventuele extra zenders die je hebt (play more of sport ofzo) zullen sowieso niet gedeeld kunnen worden met decoders op een andere lijn.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes