Beantwoorden
sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Telenet moden + DMZ = nog steeds geen NAT loopback?

Beste netweters

 

Ik verwacht van mijn Telenet HGW maar 1 ding, één IP adres doorgeven aan mijn ASUS router alwaar ik zelf alles regel. Dit ivm VPN, cameraserver, domoticz, ...

In "Mijn Telenet's geavanceerde instellingen" forward ik dus een hoop poorten door naar mijn ASUS alwaar ik dan weer opnieuw forward naar de juiste toestellen in huis.

 

In theorie zou ik gewoon een DMZ moeten kunnen zetten naar m'n ASUS router, maar dan functioneert NAT loopback niet meer. Dit is al lang een gekend probleem. Komt dit ooit in orde of zijn er oplossingen intussen beschikbaar? De enige oplossing is dus individuele poorten doorsturen en DMZ op 0 (disable) houden... 

 

Voor de leken die meevolgen, NAT loopback zorgt er voor dat je in je LAN netwerk kan surfen naar je eigen WAN adressen. Zo hoef ik niet altijd thuis met een IP adres te verbinden en elders via m'n DNSen...

 

Alvast bedankt!

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet moden + DMZ = nog steeds geen NAT loopback?

Ik weet niet of dit aan de HGW ligt. Ik kan thuis perfect via mijn apps of anders, die verwijzen naar mijn DDNS adres, wat mijn publiek adres is, mijn camera’s bereiken of zelfs een VPN verbinding opzetten. Ik heb geen eigen router. Dus volgens jou kan dit niet lukken via de HGW. Op mijn IPad staan de apps Dsphoto, DSfile, DScam, enz. Die staan allemaal ingesteld op mijn publiek adres via DDNS. En thuis werkt dat ook. Ik zou toch de instellingen in de router eens nazien.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Telenet moden + DMZ = nog steeds geen NAT loopback?

Hi Ignace

 

Heb je dan DMZ ingesteld naar je eigen router en bij port forwarding alles blanco?

 

Alvast bedankt voor je respons!

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet moden + DMZ = nog steeds geen NAT loopback?


@sammyke007  schreef:

Hi Ignace

 

Heb je dan DMZ ingesteld naar je eigen router en bij port forwarding alles blanco?

 

Alvast bedankt voor je respons!


Als je goed zijn tekst leest zie je dat Ignace GEEN eigen router heeft en dus uitsluitend met zijn HGW werkt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Smokingcrop
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet moden + DMZ = nog steeds geen NAT loopback?

Best je HGW omwisselen voor een EMTA (modem only).
Gewoon even bellen naar een Telenet Center in de buurt met de vraag of ze er nog een op stock hebben en die gaan omwisselen.
Alles draait zoveel stabieler en makkelijker met je eigen netwerk setup.

0 Likes
sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Telenet moden + DMZ = nog steeds geen NAT loopback?

DMZ staat nu naar m'n router en dit blijkt nu inderdaad wel te werken. Dit gaf vroeger problemen, maar soit, dat was vroeger ;-).

 

Ik had graag een EMTA gehad, doch blijkbaar ondersteunt deze voorlopig de TV-boxen dan weer niet. Ik heb wel nog een digicorder, maar ik wil niet blijven wisselen...

 

Eind goed, al goed, alles werkt zowel vanuit LAN als WAN heb ik toegang tot wat ik nodig heb. Tnx allemaal!

Sumo
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Telenet moden + DMZ = nog steeds geen NAT loopback?

Als je DMZ aanzet is het toch zo dat je alle hardware openzet naar buiten toe?

Zie puntje 3 -->

https://www.wikihow.com/Adjust-Nat-Settings-on-Linksys-Router

0 Likes