Beantwoorden
laibalion
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

Beste netweters,

 

ik zit met het volgende. Ik heb in het verleden Blaze geprogrammeerd voor m'n zoontje met als instelling 'enkel nieuwe afleveringen' en 'bewaar enkel laatste 5 opnames'.

Het zit nu echter dat hij nu graag ook nog oude afleveringen wil zien, maar aangezien volgende eerst ingestelde regels er geen toekomstige opnames zijn, verschijnt deze opname opdracht ook niet meer in de geplande opnames. Ik heb dus geen manier op de instellingen van die opnames aan te passen, of zelfs verwijderen.

Ik ben dan opnieuw op zoek gegaan naar Blaze afleveringen en deze opnieuw geprogrammeerd met 'alle afleveringen' op te nemen en bewaren.

Nu heb ik echter geen idee of die oude opname opdracht ergens nog onzichtbaar bestaat en opnames gaat beginnen deleten als er meer dan 5 Blaze afleveringen op de digicorder staan?

 

Kan iemand hier duidelijkheid overscheppen?

0 Likes
14 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

@laibalion 

Ik zie geen probleem. Je moet gewoon opletten dat je voor de vijfde opname alle geplande opnames stopt en terug plant met de juiste condities.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
laibalion
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

@louishufk 

En dat is nu het verwarrende. Als er een geplande opname is (na de nieuwe opname te programmeren), annuleer ik dan de nieuwe opname programmatic of de oude? Ik kan dit niet weten voor zover ik kan zien.

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

@laibalion 

Gewoon wachten tot het opnemen terug start, dan alles stoppen en opnieuw plannen. Op dat ogenblik is het toch duidelijk wat je doet.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
laibalion
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

@louishufk niet dus. Volgens de oude programmatie waren er geen opnames meer, omdat over de maanden heen alle afleveringen, denk ik want ik kan dat nergens zien, opgenomen zijn (waarvan dus nu enkel de laatste 5 van overblijven). Als ik dan nu opnames ga annuleren (de nieuwe programmatie zorgt daar nu voor), lijkt het toch dat ik de nieuwe opname programmatie annuleer, en niet die van de oude programmatie? Dit is totaal niet duidelijk omdat ik nergens nog iets zie van die oude programmatie. Ik weet niet eens of die nog in het systeem zit of niet, want er zijn geen afleveringen die er aan voldoen in de beschikbare tv gids. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

@laibalion 

Als ik het goed begrijp heb je in het verleden een serie opgenomen. Deze serie wordt op dit ogenblik niet meer uitgezonden maar je hebt er nog enkele afleveringen van. Als je deze afleveringen deletet blijft de oorspronkelijk geplande serie latent aanwezig. Je vindt er misschien niets van terug maar ze blijft gepland. Je kan daar zelfs niets aan doen zolang ze niet terug uitgezonden wordt.  Of die info bewaard wordt op de digicorder of op de Telenet servers weet ik niet. Als je in de loop van de tijd van digicorder zou veranderen weet ik niet of ze dan nog zouden terugkomen. Als je zou kiezen voor een tv-box zijn ze voorgoed weg.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
laibalion
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

@louishufk dat is ongeveer de situatie. Wat het nog verwarrender maakt, is dat er nog afleveringen worden uitgezonden, maar door de instelling dat enkel nieuwe afleveringen moeten worden opgenomen (dus enkel want nog niet eerder opgenomen is geweest), neemt de digicorder die niet meer op. Nu, wil ik die afleveringen toch terug opnemen, en heb ze nu manueel opnieuw geprogrammeerd. Met de nodige verwarring vandien met wat er gebeurt in combinatie met die 'onzichtbare' serie opname die er enkel 5 mag bijhouden.

 

Op Telenet's Twitter support begrepen ze het niet ofwel wisten ze het niet, en werd ik naar de netweters community gestuurd. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

@laibalion 

Ik zit hier een beetje blind advies te geven want heb al meer dan een jaar geen digicorder meer.

Ik ga een beetje vergelijken met de tv-box. Daarop heb je in instellingen de mogelijkheid om alle geplande opnames te wissen. Bestaat die mogelijkheid ook niet bij de digicorder?

Als dat bestaat kan je via die weg een zuiveringsactie organiseren. Maar alleen als dat niet meer problemen dan oplossingen biedt.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
laibalion
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

@louishufk voor zover ik weet is er zo geen overzicht bij de DigiCorder. Je kan enkel geplande afleveringen zien, niet de programmatie zelf.

Op zich wil ik ook de TV Box gebruiken, maar Telenet ondersteund deze (nog) niet bij EMTA (modem-only) installaties.

Dus dat is nog geen optie voor mij. Mss dat iemand van Telenet dit nog op pikt hier en anders zal ik moeten afwachten en kijken wat er gebeurt.

Worst-case, wachten tot EMTA met een TV box mogelijk is. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

@laibalion 

Je mag me niet verkeerd begrijpen. Het was niet de bedoeling reclame te maken voor de tv-box.

Je mag er ook niet op rekenen dat Telenet iets oppikt bij de netweters. Dat gebeurt slechts in heel uitzonderlijke gevallen.

Verder is het jammer dat uw probleem niet opgelost raakt. Hopelijk blijft het niet te lang bij behelpen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
laibalion
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

@louishufk geen probleem hoor. Elke vorm van community samenwerking wordt geapprecieerd 😉

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

@laibalion 

De programmatie van een serie op de Digicorder heeft enkel betrekking op één zender. Inderdaad nadat alle afleveringen van de serie uitgezonden zijn, blijft die opdracht in de digicorder onzichtbaar hangen. Als diezelfde zender later die serie opnieuw uitzend is de kans zeer groot dat die opname opdracht terug actief wordt. Ik heb zo het sterke vermoeden dat de reeds gewiste opnames, terug opgenomen zullen worden. Dat kan je opvolgen in geplande opnames. Als ze inderdaad in geplande opnames komen, dan kan je daar de opnameopties aanpassen. 

Je zou eens gedeeltelijk kunnen experimenteren met een andere serie en eens nakijken wat de invloed is als je de opname opties aanpast in een geplande opname. Mogelijk kan dit volstaan, mogelijk volstaat dit niet en moet je hierna nog een aanpassing doen in elke nog bewaarde opname.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

@laibalion je kan inderdaad wachten tot de opname die je in het verleden hebt ingesteld opnieuw actief wordt, van zodra er nieuwe afleveringen uitgezonden worden. Maar dat lost je probleem op dit moment niet op.

 

Wat je eventueel ook kan doen is je digicorder terugzetten naar fabrieksinstellingen. Maar het is wel heel belangrijk dat je dit doet met behoud van opnames, anders ben je alle reeds opgenomen programma's kwijt. Wat deze actie voor de rest wel doet, is het verwijderen van al je geplande opnames. Maar denk er dan wel aan dat je voor al je programma's de opnames opnieuw moet inplannen. Aan jou om te bepalen of dit het waard is. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

laibalion
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5

Na een paar dagen in de gaten te houden, een observaties:

Er worden meer dan 5 afleveringen van dat programma bijgehouden. Het lijkt er dus op dat zolang er geen niet-eerder-opgenomen afleveringen uitgezonden worden, de originele programmatie niet-actief blijft, en dus zich niet 'moeit' met andere opnames voor het zelfde programma. 

 

Dus zolang er geen seizoen 5 van Blaze uitgezonden wordt, zal ik nooit weten of die oude programmatie nog bestaat of actief wordt. Hoe dan ook, momenteel is er geen praktisch probleem mee. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onduidelijkheid bij opnames met behoud laatste 5


@laibalion  schreef:

...

Dus zolang er geen seizoen 5 van Blaze uitgezonden wordt, zal ik nooit weten of die oude programmatie nog bestaat of actief wordt. Hoe dan ook, momenteel is er geen praktisch probleem mee. 


Zolang er geen Blaze (seizoen 5) uitgezonden wordt op dezelfde zender, zal je het nooit weten.

Seizoen 5 heb ik expres tussen haakjes gezet, want het gebeurt dat je een serie programmeert en dat hierdoor ook de volgende seizoenen zullen opgenomen worden (zie o.a. Familie of Thuis).

0 Likes