|
26.743
netweters
|
166.318
antwoorden
|
|
22.309
vragen
|
Ik heb 2 maanden geleden mijn 2 power boosters ingeruild voor 1 wifi-pod.Daarbij moestner een nieuwe modem geplaatst worden.Zederdien heb ik niet ander dan problemen met wifi die uitvalt op smartphone,tablet en digitale tv.Ik heb nog maar in die 2 maanden 4 maal normaal kunnen kijken.Mijn opgenomen programma's beginnen te bufferen en kunnen niet meer afgespeeld worden,en ik kan niet meer naar mijn Stramingsdiensten zoaks Netflix,HBO,Streamz plus Prime en Disney plus kijken.Er is al meer dan 1 maand geleden een technieker van Telenet langs geweest,en de diagnose was dat de fout bij Telenet zelf lag,Nu een anderhalve maand later is het probleem nog niet opgelost.Ik krijg wel een tegemoetkoming.Maar daar is mijn probleem niet mer opgelost.Zijn er nog anderen die dit problerm hebben.
@Nele1962- Kan je jouw interactiviteit nakijken aan de hand van deze link? Is er dan iemand van de andere leden die een bijkomende oplossing weet?
Hoi Nele,
zelfde situatie bij mij : een maand terug werden mijn powerline adapters en modem vervangen door een nieuwe modem en een 360 POD. De eerste dag werkte alles prima maar vanaf de tweede dag werkte niks over de POD (geen wifi en niet via de kabel). Na een bezoek van telenet techniekers werden zowel de modem als de pod vervangen. Bleek toen dat de modem wel internet verbinding had en gebruikt kon worden via een netwerk kabel direct in de modem geplugd, maar de POD maakte geen verbinding met de modem. De indicator is een wit led lichtje in met midden van de POD dat traag knippert. Door tijdsgebrek werd dit in deze toestand achtergelaten door de technieker op een vrijdag avond en een nieuwe technieker gescheduled voor de volden maandag morgen. Enkele uren later op vrijdag nacht stond die pod nog steeds te knipperen.
Echter, op zaterdag morgen bleek de knipperende led verdwenen en werkte alles naar voldoening via die POD (zowel wifi als via de netwerk kabel verbonden met die POD). Op maandag kon de technieker geen problemen vaststellen en bleef de situatie ongewijzigd. De volgende 2 weken bleek alles prima te werken maar vanmorgen was er opnieuw een probleem met de POD : knipperde witte led, warm, geen wifi nog netwerk verbinding via een netwerk kabel verbonden met de POD, maar wel internet connectie via een netwerk kabel direct verbonden met de modem. Modem reset, POD reste : zonder gevolg voor minstens een uur.
Bij wijze van test heb ik de pod even laten afkoelen in de ijskast en onze airco een graadje lager gedraaid en na enkele minuten afkoelen opnieuw in het stopcontact gestoken : enjkele minuten later ging de knipperende witte led uit en bleek alles terug te werken.
Misschien was het toeval, misschien ook niet. Maar min inziens de moeite om uit te proberen als de witte led begint te knipperen : afkoelen en opnieuw proberen.
Zijn er nog andere mensen die soortgelijke ervaringen hebben ?