Beantwoorden
Peter1985
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Tweede decoder op het internet aansluiten met utp

Geachte

 

In mijn installatie heb ik een Modem waarvan een utp kabel vertrekt naar mijn acces point op zolder en daar vertrekt er een utp kabel naar beneden voor een digicorder. 

Ik heb vandaag een digibox bij gehuurd en wil graag deze ook op het internet aansluiten om programma's te kunnen opvragen. 

Ik heb geprobeerd om er een switch tussen te zetten maar dit werkt niet. Wat kan ik nog proberen of trek ik beter nog een utp kabel naar het acces point?

 

Mvg

 

Peter

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Digibox/digixorder op 1 utp kabel

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5848
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tweede decoder op het internet aansluiten met utp

@Peter1985  ik zou aan de UTP kabel van de modem de switch aansluiten , vanuit de switch dan een kabel naar je Accespoint en vanuit je switch dan eventueel een kabel naar je digibox. Denk dat dit de meest simpelste aansluiting is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tweede decoder op het internet aansluiten met utp

@Peter1985  Als je de kabel die nu in je digicorder steekt, eruit trekt en in je digibox steekt werkt dan uw digibox naar behoren?

Indien ja dan kan je deze kabel in de switch steken, en dan vanaf de switch naar uw digicorder en vanaf de switch naar uw digibox. Er zouden dus 3 poortjes moeten gebruikt worden. En uiteraard moet je switch van stroom worden voorzien. Anders werkt het ook niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tweede decoder op het internet aansluiten met utp

@Peter1985 

 

Je hebt niet aangegeven waar je die switch geplaatst hebt; Gewoon "ertussen" zegt niet veel.

Zoals de collega's reeds aangaven zijn er verschillende mogelijkheden. En inderdaad, je hebt toch toevallig niet vergeten om die switch van stroom te voorzien?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Peter1985
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Tweede decoder op het internet aansluiten met utp

Beste,

 

De stroom zit in maar het lampje waar de utp kabel(die normaal van de AP naar de digicorder gaat) in de switch zit die blijft pinken. Als ik rechtsreeks de kabel in de digicorder steek heb ik wel verbinding met het internet. 

Zou het een instelling zijn in de switch? Het is een switch die ik bijgekregen heb als ik mijn installatie geplaatst heb van Telenet. (Wel al meerdere jaren oud)ik heb alles al gereset maar alles blijft hetzelfde.  

Zonder switch is er internet signaal voor 1 digicorder  met switch is er niks. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tweede decoder op het internet aansluiten met utp

@Peter1985 

 

Een gewone switch heeft geen instellingen. Dat is simpelweg een doosje met 4 of 5 UTP poorten (het model dat je van Telenet meekrijgt, er bestaan natuurlijk grotere) en een voeding voor netstroom.

 

De kabel die van het AP komt steek je in een willekeurige UTP poort, de kabel die dan naar de digicorder gaat in een willekeurige andere UTP poort. De switch aan de stroom.

 

Als dat niet werkt is de switch kapot. Of de tweede kabel. Of allebei. Testen met verschillende kabels is de boodschap.

 

Kun je misschien merk en type van die switch vinden of hier een foto posten?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Tweede decoder op het internet aansluiten met utp

heb je de decoder laten heropstarten na inbrengen utp?

0 Likes
Peter1985
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Tweede decoder op het internet aansluiten met utp

IMG-20201114-WA0006.jpg

IMG-20201114-WA0007.jpg

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tweede decoder op het internet aansluiten met utp

@Peter1985  Dit is nog een oud switchke. Ik zou een nieuw halen in een Center. Meeste Centers zijn open op afspraak. Op voorhand bellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Peter1985
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

Tweede decoder op het internet aansluiten met utp

Geachte

 

Het probleem is opgelost! Een nieuwe switch en alles gereset. Bedankt voor de tips!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tweede decoder op het internet aansluiten met utp

@Peter1985 

 

Da's graag gedaan hé. De switch was dus inderdaad de schuldige. 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes