24773
netweters
|
152595
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo ,
Vorige week kwam de Telenet medewerker langs voor de helemaal mee tournee.
Onze router bevindt zich in de garage en onze Living is op het eerste verdiep.
Wij hadden last van slecht wifi signaal en de technieken installeerde een acces point in de Living , alsook een nieuwe digicorder AD2200 ipv de 2100 , die op zijn beurt naar de slaapkamer verhuisde ipv de AD 2000. Deze digicorder is interactief via een powerline , garage - Kamer.
Beide zijn interactief , play More werkt prima op beide en de TV gids gaat 14 dagen ver.
Nu het probleem . Ik kan perfect boven iets programmeren van uit de Living en alle opgenomen programma's bekijken , maar boven kan ik de digicorder in de Living niet zien . Als ik de netwerk kabel uit trek en opnieuw aansluit lukt het wel voor een bepaalde tijd. Erna verdwijnt de digicorder beneden terug .
Alsook heb ik nu volop last van artefacten op de tv in de Living , waar ik voordien nergens last van had.
Hopelijk weten jullie alvast een oplossing.
Alvast bedankt en de groeten .
Dank U wel voor het antwoord.
Inderdaad , de artefacten zijn ook aanwezig bij het gewoon programma's bekijken.
Digicorder gewisseld van plaats en artefacten blijven beneden in de Living.
Ik heb het vermoeden dat het iets met de wap te maken heeft , want voor dat de technieken langs geweest was had ik nergens last van .
De AP heeft niets te maken met de beeldvorming op je digicorder. Zelfs zonder aansluiting op het internet zouden beide digicorders moeten werken op beide plaatsen afgezien van de interactiviteit natuurlijk. Trek bij beiden eens de UTP uit en je zal normaal dezelfde verschijnselen hebben.
Dit alles wijst op een foutje in het beeldsignaal op de coax. Vooral omdat je zegt dat het enkel op die plaats is onafgezien welke digicorder je plaatst zou ik de coax verbinding eens nazien. Het aansluitdoosje in de muur., de verbinding op de NIU enz.
Het is toch niet zo dat je op een gesplitste coax zit? T-stukken zijn uit den boze.
Wat wel kan natuurlijk is dat je AP instraalt op je coaxverbinding. En dat heb je voor met een slecht afgeschermde coax, aansluitdoos enz.
Voorgehad bij mijn buur. Wifi aanzetten en slecht beeld hebben, Wifi uitzetten goed beeld. Oplossing coaxkabels vernieuwen met Telenet gekeurde kabels en geen problemen meer. Natuurlijk soms lastig als ze in de muur zitten. Maar soms helpt het al om deftige connectoren te gebruiken.
Bedankt voor de snelle respons.
Coax kabel zal ik eens bekijken . Misschien met installatie van nieuwe digicorder iets geraakt.
Maar dan zit ik nog met de digicorder in de slaapkamer die interactief is, play More en zo werkt prima , in de Living kunnen we die boven altijd zien , alsook programmeren als dingen bekijken die boven opgenomen zijn . Het is enkel van in de slaapkamer naar die in de Living dat het niet lukt . Volgens mij , als ik vanuit de Living alles boven kan doen moet omgekeerd toch ook lukken ?
Om de digicorder weer zichtbaar te maken moet je er voor zorgen dat de powerline adapters goed met elkaar communiceren:
Ja hoor , die komt rechtstreeks van de Telenet router via een kabel in de wap en dan met kabel naar de digicorder .
En in de slaapkamer : powerline in de router en in de kamer , kabel van powerline in digicorder.
Die werken prima , zie ook dat de digicorder in de Living perfect kan communiceren met die boven .
Alleen niet omgekeerd .
Als ik kortstondig het kabeltje verwijder en terugplaats werkt het voor even , tot de volgende opstart.
@Stievie schreef:Die werken prima , zie ook dat de digicorder in de Living perfect kan communiceren met die boven .
Alleen niet omgekeerd .
Als ik kortstondig het kabeltje verwijder en terugplaats werkt het voor even , tot de volgende opstart.
Staat "opnames delen" wel ingeschakeld in de menu's van de digicorder in de Living ?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/opnames-delen-tussen-telenet-decoders/
Instellingen aanpassen doe je zo:
Zie je misschien wel een overzicht met de opgenomen programma's maar lukt het niet om deze op te starten ?
Ja die staat aan .
Heb je misschien een (draadloze) router verbonden aan de Telenet modem ?
Dan ben je al uw opnames kwijt en dan is het nog niet zeker dat het probleem hiermee opgelost zal zijn.