Type + aansluiting van coax-kabel tot aan tuinhuis?
Dag iedereen,
Ik ben een nieuwbouw aan het zetten en we doen zelf de elektriciteit. Nu hebben we de modem links naast de garagepoort gepland (bij alle meters) en van daar gaan we met een coax naar onder de trap waar ik dan de router zou zetten. Van hieruit met een Switch naar de rest van het huis kabels (en 1 utp naar het tuinhuis).
Nu zou ik graag ook later een bar maken naast het tuinhuis (overdekt), maar ik zou dus ook een aansluiting willen voor live tv. Ik weet dat dit mogelijk is maar hoe doen we dit juist?
Ik lees dingen over een PE6 kabel, maar van de modem vertrekken alle COAX kabels. Hoe kan je dan van hier vertrekken naar het tuinhuis (dat ter info ongeveer 25-30 meter verder moet komen)? Hier zou ik dan willen kijken met een CI+ kaartje in de tv (maar dan heb je nog steeds COAX nodig).
Een Coax zou teveel signaalverlies hebben over zo'n afstand, maar hoe geraken we daar dan? En moeten we daar dan ook een modem voorzien als we een PE6 kabel trekken om om te zetten naar standaard COAX of niet?
Met vriendelijke groeten,
Dmitrov
- Labels:
-
aansluiting
-
coax kabel