Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom werd er geen modem geplaatst ?

Een tijdje geleden hebben mijn schoonouders digitale tv van Telenet genomen. Hun telefoonlijn hebben ze nog steeds bij Proximus.

Nu was ik gisteren daar en wou het nieuws op te roepen maar dit bleek niet te werken.

Toen ik ging kijken bleek er echter geen modem aanwezig te zijn dus hun digibox kan ook niet interactief zijn natuurlijk.

 

Nu is mijn vraag waarom heeft de technieker van Telenet geen modem geinstalleerd ?

Ik heb hier nog een modem liggen van Telenet, zou ik deze daar eventueel kunnen installeren ?

0 Likes
8 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Waarom werd er geen modem geplaatst ?

@Benny3 

Eerst eens nakijken of de aansluiting op de plaats waar uw schoonouders wonen een normale aansluiting is. (Rijgnet?)

Zonder modem kan men ook digitaal tv kijken. Met een Digibox verliest men zelfs niet veel van de volwaardig digitale mogelijkheden. Men had beter een ci+ module geplaatst ipv van een Digibox. Dat was goedkoper geweest. Misschien was de tv dan weer niet geschikt.

Uw oude modem plaatsen heeft geen zin. Dat gaat niet werken.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom werd er geen modem geplaatst ?

Vonden uw ouders het nodig dat er een modem geplaatst werd? Of hadden ze liever dat "lelijk" ding niet achter hun TV? Technieker heeft misschien gevraagd of ze interactieve TV wensten, maar was dit voor die mensen zoiets als het horen donderen in Keulen en hebben ze nee gezegd. En voor een vlugge technieker is dat dan rap gefikst. Je hebt nu eenmaal techniekers die zich er vlug van afmaken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom werd er geen modem geplaatst ?

Kans is groot dat ze nee geantwoord hebben tegen de Telenet technieker omdat ze zelf niet wisten waar het over ging. Waarom hoort dit niet gewoon bij een standaard installatie, je betaald er toch voor ??

Die modems worden ook zo goed als nieuw op 2dehands verkocht. Wat is de reden dat dit niet zou werken bij hen ?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Waarom werd er geen modem geplaatst ?

@Benny3 

Dat hoort bij een standaard installatie. Er zijn echter verschillende redenen mogelijk om dat zo niet te doen. Er zijn daar goede en slechte redenen voor te vinden. Je kan best eens ter plekke nakijken hoe de installatie er uit ziet om te bepalen of het kan of niet. Dat is moeilijk zo maar te bepalen. Je hebt bijvoorbeeld niet gezegd of ze in een oud of recent appartement wonen of in een gewoon huis. 

De reden dat je er zelf geen tweedehands modem moet plaatsen is dat je recht hebt op een nieuwe van Telenet. Maar dan moet deze wel correct aangesloten kunnen worden. Ik zou eerst eens uitzoeken waarom deze vorige maal niet is geplaatst.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Waarom werd er geen modem geplaatst ?

Als er geen modem hangt kan je normaal gezien kiezen voor een gratis pre-installatie d.w.z. dat de technieker de modem aansluit en activeert en dat jij de nog de utp tussen de digicorder en de modem aansluit.

 

edit: jij wou het nieuws oproepen toen je bij je ouders was maar willen zij dat ook?  Als zij dat niet nodig vinden kan dat de reden zijn waarom er geen modem geplaatst is en dan is de modem op zich ook niet nodig.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom werd er geen modem geplaatst ?

@Benny3, @louishufk 

Waarom zou je een 2e hands modem kopen op 2ehands.be? De modem is ten eerste nog eigendom van Telenet, de verkoper heeft die enkel in bruikleen. Ten tweede zal dit niet werken want de modem moet bij Telenet geregistreerd worden met zijn mac-adressen. Ten derde, je krijgt er een in bruikleen, gratis, van Telenet. Maar de oorzaak zal zijn dat de technieker er zich vlug heeft van afgemaakt. Moet je het nieuws kunnen opvragen madammeke? Nee? Dan maar zonder modem. Kwartier werk gespaard. Net zoals zoveel mensen die nog geen digitale TV kennen zien ze er het nut niet van in, maar als je ze kan overtuigen worden ze achteraf de grootste fans.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Waarom werd er geen modem geplaatst ?

@Benny3 ik zie dat de antwoorden die hier werden gegeven erg volledig en correct zijn. Enige dat ik nog wil aanvullen is dat je altijd eens contact kan opnemen met Telenet om dit te laten nakijken. Misschien heeft de technicus in zijn verslag vermeld waarom de modem niet werd geplaatst of kan er nog naar een oplossing gekeken worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom werd er geen modem geplaatst ?

Bedankt, zal er eens achter informeren.

0 Likes