24755
netweters
|
152384
antwoorden
|
20698
vragen
|
Sinds een aantal dagen krijgen we op de zenders VTM en Play 1-7 onderstaand beeld. Bij andere zenders hebben we geen problemen.
Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Slecht beeld
Ok. Dan ga ik eens een nieuwe coax testen want alle kabels zijn goed aangesloten.
@Tom02 heb je een digirecorder of Telenet box?
je kan eens kijken in de instellingen van uw digirecorder of box en daar onder beeldinstellingen en technische specificaties. daaronder staat signaalverlies en dit zou op 0 moeten staan, is dit bij jou het geval ?
kijk ook eens de signaalsterkte na, die zou op 100% moeten staan.
Het betreft de digibox AD-210
Signaalkwaliteit is 100% en signaalsterkte staat schommelt rond de -2.4
trek de digibox uit de stroom steek hem na 5 min terug in en laat hem gewoon opstarten
als het dan nog is kijk de kabels eens na trek uit steek terug in
@Tom02 dan moet je eens naar de helpdesk bellen van Telenet. Het kan aan je coax kabel of splitter liggen. Dit moet uitgemeten worden door Telenet zelf. Check wel eerst uw coax kabel. Even uittrekken en terug insteken langs beide kanten en terug testen. Als dit niet ok is toch ff bellen.
Ok.
Coaxkabel had ik al eens vervangen door een andere kabel maar was hetzelfde resultaat.
@Tom02 Zoals ik zei van in begin signaal verlies, zal buiten zijn denk ik, die warmte doet ook niet goed aan die kabels en apparatuur in die paddestoeletjes in elke straat.
Inderdaad 😀
Morgen komt er iemand langs van Telenet om het probleem na te kijken. Ik heb de digibox nodig voor de match van zaterdag dus 😀