Beantwoorden
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Wat kan ik nog met een oude Digibox doen ?

Wij hebben hier thuis nog een oude, aangekochte, Digibox voor in onze home cinema. Dit is een van de types die sinds kort niet meer ondersteund is.

 

Ik heb nu gemerkt dat ik er wel nog Eén en Canvas op kan bekijken. Verder krijg je een melding die specifiek lijkt te zeggen dat je geen live TV meer kan kijken. Dit lijkt te suggereren dat je wel nog opnames van een Digicorder kan streamen naar de Digibox, klopt dit ?

 

Ik ga geen geld meer uitgeven om die te vervangen, want je kan dan nog enkel huren en 8 euro per maand (of wat het tegenwoordig is) om zo eens om de paar maanden iets te bekijken op die TV daar, is een beetje overdreven :).

 

Tnx!

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wat kan ik nog met een oude Digibox doen ?

@TombyHet lijkt mij het eenvoudigste om gewoon eens te testen wat nog kan. Voldoet dat niet is er nog de weg naar het containerpark. Je kan hem ook nog eens openen, kan je zien wat er allemaal inzit.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wat kan ik nog met een oude Digibox doen ?

Naar Eén en Canvas verder blijven kijken

Of naar het container park brengen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wat kan ik nog met een oude Digibox doen ?


@Tomby  schreef:

Ik heb nu gemerkt dat ik er wel nog Eén en Canvas op kan bekijken. Verder krijg je een melding die specifiek lijkt te zeggen dat je geen live TV meer kan kijken. Dit lijkt te suggereren dat je wel nog opnames van een Digicorder kan streamen naar de Digibox, klopt dit ?


Volgens mij kan je die inderdaad nog gebruiken:

  1. om opnames van een aangesloten digicorder te bekijken (*).
  2. als DVB-C radio tuner: alle niet-versleutelde radiozenders kunnen nog beluisterd worden (incl. de nieuwe DPG zenders).
  3. eventueel als DVB-C ontvanger voor de onversleutelde TV zenders (Compact Signaal).

Het vervelende zijn die pop-up screens. Eigenlijk een beetje onaanvaardbaar dat Telenet het recht denkt te hebben om op jouw aangekochte digicorder (= jouw eigendom!) nog een update te pushen met deze meldingen.

 

Als ze nu eens update zouden pushen die al die vervelende meldingen zouden verwijderen, en de digicorder geschikt zou maken voor de ontvangst van de onversleutelde zenders (radio en TV), dan pas zou dit echt klantvriendelijk zijn!

 

(*)

Misschien is er een mogelijk om quasi "semi-live" te kijken.

Als je op de digicorder een opname start, en enkele minuten later deze opname begint te bekijken op de digibox (timeshift), zou dat niet lukken?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wat kan ik nog met een oude Digibox doen ?

@Tomby  Ter info: een tvbox kan je enkel huren maar een digibox kan je nog altijd kopen aan € 99. Een andere oplossing kan Tv met een kaartje zijn (CI+). Dit kost eenmalig € 69. Hiervoor moet je tv over een DVB-C tuner en een CI+ ingang beschikken. Dan kan je wel je opnames niet streamen zoals bij een digibox. Zie hier het verschil.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat kan ik nog met een oude Digibox doen ?

Volgens de huidige prijslijst kan je een vernieuwde (refurbisched voor de anglofonen) HD Digibox kopen bij Telenet aan 84 euro. Ik weet niet welke waarborg Telenet hierop geeft. Als ik me niet vergis is de wettelijke waarborg voor tweedehands toestellen verkocht door een professioneel zes maanden.