Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke versie kiezen bij een 4K TV: LED of NanoCell?

moet voor iemand een nieuwe 4K tv kiezen, 

de vraag die ik kreeg was, kies ik voor een nanocell 4K of een Led 4K tv, 

ze zagen op bol enkele tv's staan van LG waar ze geïnteresseerd in zijn maar heb nog nooit gehoord van nanocell 4K tv waardoor ik niet zeker ben of dit kwalitatief aan te raden is naast hun andere optie keuze van een Led 4K.

wat zouden jullie doen hier mee, Oled 4K is geen optie omdat die duurder zijn, ze willen max 500 euro geven aan hun tv.....

smart of niet is geen wankelpunt van kiezen.

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Welke versie kiezen bij een 4K tv


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
9 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1684
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welke versie kiezen bij een 4K TV: LED of NanoCell?

@Master-Magic De beeldkwaliteit van een Nanocell tv is zeer goed. Kleuren vervagen of vervormen op een NanoCell tv-toestel niet. Zelfs als je schuin voor de televisie zit blijft de kleurweergave perfect. Het is bijna te vergelijken met oled wat betreft het kleurenspectrum.

Het voordeel van Nanocell en Qled is de helderheid van het beeldscherm. Dit heb je minder bij Oled, terwijl deze ook duurder is. 

Ik denk ook dat het een persoonlijke keuze is een tv, je zou het beste enkele tv's gaan bekijken in de winkel terwijl ze content op de tv tonen.

Als je een heldere living hebt of ruimte waar je tv instaat, kies je best voor Qled. Je hebt daarbij ook nog een bredere kijkhoek.

Qled is op alle vlakken beter dan Nanocell technologie in dezelfde prijscategorie. In de duurdere serie is dan weer Nanocell beter omdat ze dan met full array local dimming led werken en dus ook de zwartwaarde verbeteren, hetgeen al zeer goed is bij de gewone Qled. 

Alles hangt zoals ik reeds vermelde af van je persoonlijke keuze. 

Conclusie, als Oled geen optie is kies je het beste voor Qled 

 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2267
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Welke versie kiezen bij een 4K TV: LED of NanoCell?

Welke schermdiagonaal willen ze. Voor 500€ gaat je waarschijnlijk geen grote (50 duim of meer) 4K TV vinden.

Voor kleinere schermen heb je eigenlijk geen 4K nodig en er is nauwelijks 4K aanbod of je moet naar de duurdere streaming diensten gaan.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke versie kiezen bij een 4K TV: LED of NanoCell?

@Janneke_Dust met een 4K bluray speler en disney+ en prime video kan je beter kijken naar een 4KTv dan een HD tv, zeker in deze tijden dat er meer en meer 4K minded toestellen bestaan.

zeker toekomst gericht is 4K een betere keuze dan een gewone HD tv, voor wat die 4K tv's nog kosten kan je beter kijken voor een 4K tv vind ik.

ik koop zelf veel films op bluray en tegenwoordig vind je voor een lage prijs een versie met bluray 1080 schijf en de 4K versie erbij.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke versie kiezen bij een 4K TV: LED of NanoCell?

@kristofDW bedankt voor de uitleg, ga eens met hen samen bekijken in een mediamarkt ofzo welke ze willen, 

een OLed zou ik ook niet voorstellen, heb al gelezen dat er inbranding kan ontstaan bij iets te lang op pauze zetten of logo's dat inbranden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1684
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welke versie kiezen bij een 4K TV: LED of NanoCell?

@Master-Magic het klopt wel dat Oled meer kans heeft op inbranden maar dan moet je het scherm wel heel lang laten aanstaan op hetzelfde beeld 🙂

Laat ons zeker weten voor welke tv je gekozen hebt.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke versie kiezen bij een 4K TV: LED of NanoCell?

@kristofDW is voor vrienden van mij maar vind het wel interessant om eens andere ideeën en tips te lezen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Welke versie kiezen bij een 4K TV: LED of NanoCell?

LG nanocell 4K geeft het beste beeld in deze prijs klasse

Als ze hem op internet bestellen goed zien bij levering dat de doos geen schade heeft aan  het karton

Natuurlijk op deze tv's zitten grote verschillen op in de winkel en op internet van prijs

Deze is een goed model van lg een scherpe promo niet lang meer

https://www.bol.com/be/nl/p/lg-50nano766qa-50-inch-4k-nanocell-2022/9300000105068165/

 

0 Likes
Techneut017
Freshman Meerweter
Berichten: 51
Topicwurm! Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Welke versie kiezen bij een 4K TV: LED of NanoCell?

Als het budget het toelaat zou ik ook voor de NanoCell gaan ipv de 4K led TV. Je kan dit het best beoordelen als je het verschil in kwaliteit opmerkt in het echt.

0 Likes
VYCanisMajori
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Welke versie kiezen bij een 4K TV: LED of NanoCell?

Bij normaal gebruik zal een OLED niet inbranden, dat was vroeger soms in extreme gevallen een probleem waarbij een toestel dagenlang op de zelfde zender of game bleef staan...

Ik zou ook kijken naar het besturingssysteem van het toestel dat het best bij je past! ik ben bvb fan van WebOS van LG...

0 Likes