24745
netweters
|
152247
antwoorden
|
20682
vragen
|
Wordt er tegenwoordig nog coax kabel geplaatst in nieuwbouw? Ik ga ervan uit dat coax sowieso verdwijnt en dat allles over fiber en netwerkkabel zal werken.
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Coax kabel nieuwbouw
Momenteel meestal nog wel.
Dit staat in de Wyre werfbrochure:
We sluiten woningen standard aan op ons coaxnetwerk. Afhankelijk van de opbouw van ons netwerk en andere technische aspecten, kunnen we beslissen om woningen via glasvezel aan te sluiten (FTTH of Fiber-to-the-Home). Die keuze heeft geen invloed op onze dienstverlening.
Bron: Werfbrochure Wyre Netaanleg
Ik denk dat dat in de komende maanden zal veranderen eens het Fiber-aanbod van Telenet er is. En dan ook enkel in gebieden waar de nodige infrastructuur reeds aanwezig is.
Mijn idee is dat het nog jaren zal duren voor iedereen glasvezel in huis heeft, niet enkel in Walonie maar ook in de landelijke gebieden van Vlaanderen.
Zolang dit niet gebeurd is zal de kabel zijn nut blijven bewijzen.
Vergeet ook niet dat de geboden internetsnelheden op coax van Telenet ruim voldoende is voor de meerderheid van de prive gezinnen.
Hou er ook rekening mee dat de prijs van de snelle glasvezel zullen stijgen als er geen andere oplossing meer is.
@Janneke_Dust is dat nu ook al niet bij telenet dat de prijs omhoog gaat voor het internet en de snelheid dezelfde blijft al enkele jaren???
denk dat het duurder worden van glasvezel niet gepaard gaat zijn van enkel dit nog, je kan nu ook al goedkope aanbiedingen krijgen voor een betere en stabielere internet verbinding dan telenet bied, alleen moet je geluk hebben in de juiste buurt te wonen waar dit al beschikbaar is momenteel.
bij mij in m'n buurt staan de grote rollen met glasvezel klaar van fluvius om deze in de grond te steken waar ze een nieuw appartementsblok gaan bouwen, naast proximus fiber dus een 2de fiber netwerk in de grond binnenkort.
Iedereen zal Fiber krijgen ook in afgelegen plaatsen dat is de afspraak
maar wanneer
De Coax kabel zou ik toch laten leggen dan heb je een 2de keuze
Ook sommige plaatsen zullen nog andere kabels getrokken worden valt te zien of rendabel is
daar heb jij geen keuze in dat kiest de aanbieder
Fiber is toch enkel de kabel die binnenkomt in de woning tot aan de modem veronderstel ik?
Van modem tot tv wordt dan wellicht utp kabel?
Dan zal het nuttig zijn om tot aan elke tv zeker 2 utp cat 6 kabels te plaatsen. 1 voor het tv signaal en 1 voor internet. Klopt dit?
@Vinny70 schreef:Fiber is toch enkel de kabel die binnenkomt in de woning tot aan de modem veronderstel ik?
Van modem tot tv wordt dan wellicht utp kabel?
Dan zal het nuttig zijn om tot aan elke tv zeker 2 utp cat 6 kabels te plaatsen. 1 voor het tv signaal en 1 voor internet. Klopt dit?
Bij Fiber wordt de coax binnenshuis inderdaad niet gebruikt. Je kan de kabels eventueel wel nog leggen, dan heb je ook nogsteeds de optie om satelliet aan te sluiten (andere wandcontaxtdoos dan kabel TV maar wel gewoon COAX).
Aangezien het over nieuwbouw gaat, eventueel al Cat 6a of hoger overwegen?
Een tweede ethernet kabel is voor Telenet TV niet perse nodig (moet bij Proximus ook niet meer den ik), maar het kan zeker geen kwaad om eentje dedicated voor TV te houden.
Dat klopt in elke woning komt er fiber binnen afspraak de overheid
De rest kabels zijn luxe en geluk hebben dat de aanbieder in straat legt
Na de modem is utp tot aan tv
2 utp kan geen kwaad per kamer of voor tv kamer
Zeker met de goed isolatie nu (wifi niet perfect werkt )
Petra De Sutter heeft dit geregeld dat iedereen in Belgie internet moet hebben ook op afgelegen plaatsen
En zeker Wallonie dat zal veel geld kosten aan de maatschappij maar iedereen gelijk en veel overheid diensten moet je via internet regelen
dus het moet ze zullen blij zijn geen adsl meer
Maar was ook niet van deze tijd