Beantwoorden
Ex-Netweter

aftakkabel coax PE11 ondergronds openbare weg

Ik ben aan het renoveren. De huidige PE6 ligt nu onhandig richting de living. Ik wil deze veranderen richting de bureau en daar alles aansluiten (NIU en modem).

Hiervoor dient er bijgevolg een nieuwe aftakkabel te komen. Omwille van de afstand tot de nieuwe aansluiting +/-30m vanaf grijze kast op straat zou dit PE11 moeten worden.

Normaal ligt de huidige PE6 in een wachtbuis tot aan de rooilijn. Echter moet telenet deze terug aansluiten in het dichtsbijzijnde grijze kastje (ongeveer 5m van mijn rooilijn).

Weet er iemand of het aansluiten in de grijze kast een kwestie is van de nieuwe kabel door een buis te trekken? Of zit de kabel op de openbare weg los in grond en moet het voetpad opengebroken worden?

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Normaal moet je de kabel klaarleggen tot aan de rooilijn, maar lang genoeg dat die kan aangesloten worden grijze paddestoel, gevelaansluiting of paal. Graafwerken op de openbare weg moet Telenet aanvragen en afhankelijk van de aard en de snelheid van toestemming kan dit enkele weken duren. Zeker nu met de verlofperiode. PE6 is voldoende voor 30 meter.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter

Bedankt, die info had ik al gevonden. Mijn vraag gaat over het stuk rooilijn - grijze kast. Ligt de kabel daar in een buis of los in de grond?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Geen idee hoe ze dat doen. Maar ik vermoed dat dit in een buis zal zijn. Normaal op 60 cm diepte dacht ik.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

Dan wordt het misschien gewoon een kwestie van een nieuwe kabel er doorheen te trekken zonder te moeten graven. Dat scheelt dan ook alweer. 🙂

Morgen best eens bellen.

0 Likes