24762
netweters
|
152517
antwoorden
|
20715
vragen
|
Situatie
Kamer 1
Digicorder AD2200 en TV
Digicorder met kabel rechtstreeks verbonden met originele telenet modem
Digicorder met tv verbonden via coax en hdmi
Kamer 2
Acces point (origineel van telenet) en Digibox AD210 en TV
Acces point met kabel rechtstreeks verbonden met originele telenet modem in kamer 1
Digibox verbonden met kabel met acces point
Digibox met tv verbonden via coax en hdmi
Probleem
Kamer 1 geen problemen. Alles werkt perfect.
Kamer 2
Als we op de digibox de tv-gids gebruiken, kunnen we één dag verder maar als we nog een dag (of meerdere) verdere willen kijken dan komt de melding:
‘Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je digibox en op je modem. Zorg er ook voor dat je modem aanstaat.’ Gevolgd door ‘OK’
Als we via de digibox iets willen bekijken dat werd opgenomen op de digicorder verschijnt soms ook die melding of komt er een zwart scherm.
Wat we al gedaan hebben:
Het probleem blijft zich helaas voordoen.
Wat wel gaat is via de digibox opdracht geven aan de digicorder om
Wat ook gaat is op de digibox via ‘opnames’ kijken
Wie helpt ons uit de nood?
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: communicatie tussen digibox & digicorder
Opgelost! Ga naar oplossing.
Al eens gebeld voor je heractivatie ??
kan zijn doordat je toestellen een tijdje uit stonden (zonder stroom) dat die geen update hebben gehad en niet zagen dat je keek, en dan wordt dit gedeactiveerd veronderstel ik.
of als de modem ook is uitgetrokken heeft die een nieuw ip adres gekregen en reageert die anders,
zou dus proberen of Telenet geen heractivatie kan doen van je interactieve diensten.
uw digibox kan ook stuk zijn door een hele tijd geen stroom te hebben gehad en opeens weer stroom krijgen dat er een zekeringetje binnen is kapot gegaan.
al eens gedacht voor je digibox om te ruilen ???
@toontje schreef:Na thuiskomst van vakantie doet die het plots niet meer. Tijdens vakantie alle stekkers uitgetrokken.
En dan het IP adres: als ik het goed begrijp heeft de digibox dus een verkeerd ip adres. Kan dat ergens aangepast worden?
Iedere digibox / digicorder (aangesloten op een Telenet HGW) heeft 2 MAC adressen, en moet hierop 2 IP adressen krijgen.
Als jouw digibox géén 10.x.x.x adres gekregen heeft, dan is jouw digibox niet correct geprovisioneerd in jouw Telenet modem (Mac passtrough).
Gezien je wel rechstreeks TV kan kijken is jouw digibox wel nog altijd correct geregistreerd in het Telenet systeem (DVB-C ontvangt gecodeerde zenders).
Oplossing:
@toontje schreef:De digibox krijgt wel degelijk een coaxkabel binnen en die gaat ook weer buiten naar de tv.
Dat is nergens voor nodig sedert afschaffing analoge kabel (tenzij je op de TV het Compact Signaal hebt ingesteld).
Doe eens een test trek de stroom stekker van de modem uit zeker een 1 uur uit
laat alles rustig opstarten doe het zelfde met digibox
Alle stekkers uitgetrokken.
Stekker modem na 15 seconden terug ingestoken en na volledige opstart de rest terug van stroom voorzien.
Probleem opgelost.
Dank aan allen voor het mee denken.