Beantwoorden
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 121
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? De volle 100!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Situatie

 

Kamer 1

Digicorder AD2200 en TV

Digicorder met kabel rechtstreeks verbonden met originele telenet modem

Digicorder met tv verbonden via coax en hdmi

 

Kamer 2

Acces point (origineel van telenet) en Digibox AD210 en TV

Acces point met kabel rechtstreeks verbonden met originele telenet modem in kamer 1

Digibox verbonden met kabel met acces point

Digibox met tv verbonden via coax en hdmi

 

Probleem

Kamer 1 geen problemen. Alles werkt perfect.

Kamer 2

Als we op de digibox de tv-gids gebruiken, kunnen we één dag verder maar als we nog een dag (of meerdere) verdere willen kijken dan komt de melding:

‘Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je digibox en op je modem. Zorg er ook voor dat je modem aanstaat.’ Gevolgd door ‘OK’

Als we via de digibox iets willen bekijken dat werd opgenomen op de digicorder verschijnt soms ook die melding of komt er een zwart scherm.

Wat we al gedaan hebben:

  • Digibox terug naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames
  • stekker stroom tien seconden uitgetrokken
  • stekker internet een tijdje uitgetrokken
  • andere kabels gebruikt
  • Digibox en digicorder van kamer verwisseld

Het probleem blijft zich helaas voordoen.

Wat wel gaat is via de digibox opdracht geven aan de digicorder om

  • een programma op te nemen
  • die opname na een tijdje te laten stoppen
  • die opname dan te wissen
  • een geplande opname wissen

Wat ook gaat is op de digibox via ‘opnames’ kijken

  • welke opnames er op de digicorder staan = al zijn opgenomen dus
  • welke opnames er gepland staan

Wie helpt ons uit de nood?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: communicatie tussen digibox & digicorder

0 Likes
18 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 6205
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

@toontje 

Al eens gebeld voor je heractivatie ??

kan zijn doordat je toestellen een tijdje uit stonden (zonder stroom) dat die geen update hebben gehad en niet zagen dat je keek, en dan wordt dit gedeactiveerd veronderstel ik.

of als de modem ook is uitgetrokken heeft die een nieuw ip adres gekregen en reageert die anders, 

zou dus proberen of Telenet geen heractivatie kan doen van je interactieve diensten.

uw digibox kan ook stuk zijn door een hele tijd geen stroom te hebben gehad en opeens weer stroom krijgen dat er een zekeringetje binnen is kapot gegaan.

al eens gedacht voor je digibox om te ruilen ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.


Fiber: 8500/2400
0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Berichten: 2245
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok


@toontje  schreef:

Na thuiskomst van vakantie doet die het plots niet meer. Tijdens vakantie alle stekkers uitgetrokken.

En dan het IP adres: als ik het goed begrijp heeft de digibox dus een verkeerd ip adres. Kan dat ergens aangepast worden?


Iedere digibox / digicorder (aangesloten op een Telenet HGW) heeft 2 MAC adressen, en moet hierop 2 IP adressen krijgen.

  • op het MAC adres 68:63:59:x:x:x krijgt de digicorder een IP adres van Telenet (10.x.x.x) via de MAC brdige van de HGW (interactiviteit).
  • op het MAC adres 6A:63:59:x:x:x krijgt de digicorder een lokaal IP "IN-HOME" adres van Telenet HGW (192.168.0.x) via dhcp.

Als jouw digibox géén 10.x.x.x adres gekregen heeft, dan is jouw digibox niet correct geprovisioneerd in jouw Telenet modem (Mac passtrough).

Gezien je wel rechstreeks TV kan kijken is jouw digibox wel nog altijd correct geregistreerd in het Telenet systeem (DVB-C ontvangt gecodeerde zenders).

Oplossing:

  • HGW (modem) eens herstarten, zodat deze terug geprovisioneerd wordt
  • indien dit niet helpt: Telenet Helpdesk bellen. Maak dat je het correcte MAC adres bij de hand hebt (68:63:59:x:x:x). Dat staat afgedrukt op de digibox, of je kan het ook terugvinden digibox menu. Alleen de Helpdesk kan je hiermee helpen (soms lukt het als zij de digicorder even uit het ysteem halen, en dan terug inbrengen).

@toontje  schreef:

De digibox krijgt wel degelijk een coaxkabel binnen en die gaat ook weer buiten naar de tv.


Dat is nergens voor nodig sedert afschaffing analoge kabel (tenzij je op de TV het Compact Signaal hebt ingesteld).

luc55
Freshman Meesterweter
Berichten: 3995
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Doe eens een test trek de stroom stekker van de  modem uit zeker een  1 uur uit

laat alles rustig opstarten  doe het zelfde met digibox

toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 121
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? De volle 100!

communicatie tussen digibox & digicorder niet ok

Alle stekkers uitgetrokken.

Stekker modem na 15 seconden terug ingestoken en na volledige opstart de rest terug van stroom voorzien.

Probleem opgelost.

Dank aan allen voor het mee denken.