Beantwoorden
thomas_croonen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

digicorder op LAN laten werken

Ik heb 1 netwerkkabel naar mijn living.  Daar zit momenteel mijn digicorder op en aan de andere kant zit die kabel rechtstreeks in de modem.  Nu zou ik in de living ook een nVidia Shield bekabeld willen aansluiten, maar liefst op mijn interne netwerk (achter mijn eigen router).

Eenvoudigste is een switch in de living (met daarop zowel de digicorder en de Shield) en die op mijn router aansluiten, maar het interactieve van de digicorder valt dan weg.  Wat moet ik precies doen om mijn digicorder in mijn LAN te laten werken?  En is dit probleem opgelost moest ik een nieuwe TV-Box hebben ipv de huidige digicorder?

0 Likes
5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

digicorder op LAN laten werken

Waarom willen veel mensen toch een eigen router, meestal brengt dat geen plus omdat ze toch te weinig kennis hebben van netwerken. IK schrijf meestal omdat er natuurlijk ook uitzonderingen zijn die wel een plus halen en goede kennis hebben van netwerken.

Nu naar het probleem. Je heb dus een parallelle UTP verbinding nodig. Deze kan je realiseren met een Hirschmann INCA. De bestaande UTP verbinding kan je dan gebruiken achter uw router.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

digicorder op LAN laten werken

@thomas_croonen  Je moet de kabel die nu in je digicorder zit in een switch steken zodat je meerdere aansluitingen kan hebben. Vanaf die switch ga je dan naar je eigen router en terug een kabel naar de digicorder. Zo behoud je de interactiviteit van je digirecorder en kan je ook je eigen router gebruiken. Als je alles achter je router wil hebben moet je ondersteuning hebben van IPTV functie op de router. Of moet je dit device in een andere VLAN zetten. DIt hangt allemaal af van welke router je hebt.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

digicorder op LAN laten werken


@kristofDW  schreef:

Je moet de kabel die nu in je digicorder zit in een switch steken zodat je meerdere aansluitingen kan hebben. Vanaf die switch ga je dan naar je eigen router en terug een kabel naar de digicorder. Zo behoud je de interactiviteit van je digirecorder en kan je ook je eigen router gebruiken.


Hij heeft juist aangegeven dat hij maar één LAN kabel heeft naar de plaats waar de digicorder en zijn nvidia shield moeten aangesloten worden.

Kan jij een tekeningetje maken hoe jouw voorstel er dan uitziet met één LAN kabel?

 


@kristofDW  schreef:

Als je alles achter je router wil hebben moet je ondersteuning hebben van IPTV functie op de router. 


Hoe kan een IPTV router een oplossing bieden? Op een IPTV router wordt er één of meerdere LAN aansluitingen gebridged, maar je moet nog altijd de digicorder apart aansluiten op de IPTV poort. Dan kan je die evengoed op de HGW aansluiten?



@Janneke_Dust  schreef:

Je heb dus een parallelle UTP verbinding nodig. Deze kan je realiseren met een Hirschmann INCA. De bestaande UTP verbinding kan je dan gebruiken achter uw router.


Persoonlijk vind ik een Hirschmann Inca overkill voor de lage bandbreedte die je maar nodig hebt om de digicorder interactief te maken.

Een stel Powerlines zal waarschijnlijk stukken goedkoper zijn, en meer dan genoeg voor de digicorder.

 

@kristofDW  schreef:

Of moet je dit device in een andere VLAN zetten. 

 

Dat is inderdaad ook een zeer goede oplossing: 2 kleine switches die VLAN ondersteunen (een aan de modem/router kant, en een in de living). En ook een oplossing die 100% zonder snelheidsverlies werkt.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

digicorder op LAN laten werken

@Ex-Netweter  

Philippe, hij heeft inderdaad aangegeven dat hij maar 1 kabel heeft, maar hij kan er toch gewoon ééntje gaan kopen in de winkel 😀 en een switch aan het uiteinde zetten van zijn kabel.

Ik heb een voorbeeld dat ik op internet heb gevonden hoe deze opzet kan zijn :

https://www.pietershotspot.net/blog/Telenet.jpg

 

wat betreft die IPTV router, bij sommige routers kan je verschillende iptv poorten openstellen, zodat deze automatisch de juiste settings hebben voor IPTV.

Je kan deze inderdaad gewoon op je HGW aansluiten maar als je maar één kabel hebt die naar je living gaat en je de router ook in de living wil zetten heb je geen keuze . Je moet dan gewoon alles aansluiten op je eigen router maar de IPTV poort configureren waar je de digirecorder ophangt.

 

Wat betreft de Hirschman INCA. Dit is inderdaad wel overkill maar zo heb je wel snel internet 😃

 

Wat betreft die VLAN’s , als je uw Vlan’s goed opzet , zijn er geen snelheidsverliezen integendeel. Ik heb de test zelf gedaan bij mij thuis met gewoon materiaal en professioneel materiaal. Het enige dat je niet mag doen is loopings in je netwerk brengen door de verkeerde configuratie. Hierdoor heb je natuurlijk snelheidsverlies en drops op je netwerk.

De VLAN-standaard 802.1Q kent reeds voorzieningen voor QoS, volgens de standaard 802.1P.

Broadcasts worden beperkt tot de VLAN zelf, hierdoor is er dus minder, dikwijls nutteloos, verkeer op het totale netwerk waardoor de snelheid en beschikbaarheid positief beïnvloed worden.

Dus hierdoor zal je dus zeker geen vertragingen hebben.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

digicorder op LAN laten werken

@Ex-Netweter het voorstel van @kristofDW "met het tekening" verduidelijkt lijkt mij toch de meest eenvoudige/aangewezen oplossing, nee?

eventueel wel een gepaste switch kiezen (IGMP snooping support)