24748
netweters
|
152284
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hoi iedereen,
Om de wifi verbinding in de keuken en op terras te verbeteren, kreeg ik van een vriend een acces point van Telenet om te installeren. Helaas kent hij het wachtwoord niet meer waardoor ik er niet mee kan verbinden. Ik ben vrij onwetend over deze materie 😕
Het acces point (het is geen Powerline, maar een cbn ap7465-TN heb ik met een utp aansluiting in de muur verbonden die uiteraard werkt. De ap verschijnt vervolgens als wifi netwerk om verbinding mee te maken maar dan wordt het wachtwoord gevraagd. Het default paswoord op de onderkant doet het niet....
2 vragen dus : Hoe reset ik dat wachtwoord? (Tenzij dat niet hoeft)
Hoe moet ik hiermee verder en wat hoor ik te doen om de ap te laten werken als "verlenging" van mijn huidige wifi wetende dat ik een 2,4 en 5,0GHz heb.
Thx!
De simpelste manier is de volgende (denk ik):
1. kies op mijn Telenet instellingen voor 1 netwerk (is normaal ook de default, dus mogelijks moet je hier niets doen, behlave ff te checken)
2. doe een factory reset van de Access Point (met pinnetje X seconden ingedrukt houden)
als je dat doet gaat die het wifi pwd van je modem overnemen, en hebben zowel je modem als het access point het zelfde ssid/pwd, gaat even duren, is wat communicatie nodig, initieel gaat het access point het sSID wijzigen naar wat op label staat normaal gezien.
Hier meer info gewoon aansluiten aan de modem
Thx Bandr,
dat dacht de Telenet medewerker ook maar helaas is dat niet gelukt omdat de ssid verschillend moet blijven. Anders moet ik meer dan 50 geconnecteerde apparaten opnieuw verbinden. Of vergis ik me?
De 2.4ghz en de 5.0ghz hebben wel hetzelfde paswoord maar niet dezelfde ssid. Ik zit bovendien nog met oude powerlines (geen ap’s) die blijkbaar niet met elkaar communiceren.
De technieker komt morgen langs….;)