24828
netweters
|
153038
antwoorden
|
20763
vragen
|
krijg mijn digirecorder niet interactief kan maar in tv gids maar tweedagen zien
1. Stekker uittrekken, twee minuten wachten, stekker terug insteken.
gaat het nog niet dan:
2. Controleer de netwerkkabel. Is die goed aangesloten langs beide kanten? Probeer anders met een andere netwerkkabel.
@Ex-Netweter@ schreef:krijg mijn digirecorder niet interactief kan maar in tv gids maar tweedagen zien
Hoe is de digicorder met de modem verbonden?
Welk ip-adres krijgt de digicorder? (Dat vind je terug in het menu van de digicorder bij instellingen- digibcorder-technische informatie)
met netwerkkabel rechtstreeks op modem ip adres in de range 192,168,*******
Was het een Selfstarter-installatie? Dan moet je de interactiviteit nog activeren.
Zie hier.
"via je Digibox/Digicorder. Druk op de huistoets van je afstandsbediening en ga naar Allerlei > Instellingen > Self Starter."
Hoi dit is niet correct,
IP adres van digicorder moet ALTIJD met 10. beginnen
168. Adressen zijn inderdaad de standaard op op adressen van Telenet
Maar: je kan iDTV hebben zonder internet abonnement dus de 10. Adressen zijn enkel voor digicorder
Heb je geen 10. adres dan heb je geen interactiviteit en heb je een connectieprobleem.
#Cru
+ activering van interactiviteit met decoder die al geïnstalleerd is
BELANGRIJK: eerst UTP verbinding daarna reboot niet andersom
1. UTP verbinding maken met modem
2. Stroom van decoder halen
3. 2-3 seconden wachten en terug opstarten
4. Na opstart komt het geel cirkeltje bovenaan van het scherm, wachten tot dit gedaan is
5. Druk op het huisje, dan zou alles in orde moeten zijn
@Cru@ schreef:+ activering van interactiviteit met decoder die al geïnstalleerd is
BELANGRIJK: eerst UTP verbinding daarna reboot niet andersom
1. UTP verbinding maken met modem
2. Stroom van decoder halen
3. 2-3 seconden wachten en terug opstarten
4. Na opstart komt het geel cirkeltje bovenaan van het scherm, wachten tot dit gedaan is
5. Druk op het huisje, dan zou alles in orde moeten zijn
Als het een selfstarter is en je de selfstarter van de digicorder niet uitvoert zal dit op 192. blijven staan wat je ook heropstart en uittrekt en insteekt .
Ja met self-starter heb ik geen ervaring, soms afwerken install bij self-starter ...
Is dit geen gewone decoder dat je meekrijgt? Postcode, zenders zoeken, updates doen?
@Cru@ schreef:Ja met self-starter heb ik geen ervaring, soms afwerken install bij self-starter ...
Is dit geen gewone decoder dat je meekrijgt? Postcode, zenders zoeken, updates doen?
Jawel, de winkel zal de digicorder activeren dus je kan na zenders zoeken + updates zenders kijken, opnames doen, enz...
Maar de interactiviteit moet je nog zelf activeren via de selfstartprocedure. Zolang dat niet gebeurt zal de digicorder altijd een 192-ip hebben (niet geprovisioneerd)
@Ex-Netweter Was het nu gelukt trouwens?
het is in orde was in winkel iets mis gelopen