Beantwoorden
SeppeCallewaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

telenet digibox emta modem

Goeiedag, 

Ik heb sinds gisteren mijn hgw modem ingeruild voor een emta modem met eigen router. Nu heb ik problemen met de interactiviteit van mijn digibox en recorder. Ik ben naar ene telenet centrum geweest en daar gevraagt wat ik moest doen. Ze zeiden dat ik de digibox rechtstreeks in de modem moet steken maar dat is in mijn geval technisch niet mogelijk want ik heb niet genoeg internetkabels lopen in mijn huis voor een digibox en voor mijn accespoints. Nu heb ik ergens gelezen dat het misschien op te lossen is door op je router VLANS op te zetten. Iemand hier wat ervaring mee of misschien een andere oplossing? Bedankt!

0 Likes
12 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

telenet digibox emta modem

Hoe was je digibox met je hgw-modem verbonden dan?

Als je niet genoeg kabels hebt, is volgens mij het makkelijkst om een switch rechtstreeks met de modem te verbinden en op die switch dan je digibox en accesspoint.

Is dat haalbaar bij jou?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SeppeCallewaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

telenet digibox emta modem

ja dit is zeker mogelijk bij mij. dit is hoe het momenteel in elkaar zit en hoe het altijd al verbonden is geweest met mijn hgw modem maar nu ik een modem only heb werkt dit blijkbaar niet meer. Je moet echt 2 kabels naar boven trekken, 1 voor de digibox en 1 voor de accespoint(s) maar dit is niet haalbaar ik heb maar 1 kabel naar boven lopen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

telenet digibox emta modem

Zoals @Wheng al aangeeft: het makkelijkst is om er een switch tussen te zetten. Ik ben vrij zeker dat die ook verkocht worden door TN.

 

modem -> switch (verbinden met digicorder) -> router (access point)

 

Hoe heb je die AP trouwens aangesloten als er maar 1 kabel is?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SeppeCallewaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

telenet digibox emta modem

Ik heb mijn modem en router beneden staan in de kast, dan met 1 kabel naar boven naar een acces point van telenet en de digibox zit in die acces point. dit werkte met mijn hgw modem maar nu met mijn modem only modem niet meer.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

telenet digibox emta modem

Oei dan wordt het nog moeilijker denk ik ☺️

 

Die kabel steekt die in de router?  Want dat gaat dan niet werken voor de digibox.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SeppeCallewaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

telenet digibox emta modem

Ik heb het maar opgelost met powerlines 😄 hopelijk blijft het een beetje stabiel want ze passeren meerdere zekeringskasten 😕

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

telenet digibox emta modem


@SeppeCallewaert schreef:

Ik heb het maar opgelost met powerlines 😄 hopelijk blijft het een beetje stabiel want ze passeren meerdere zekeringskasten 😕


Je bent er snel bij; ik wou je net PWLs aanraden! 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

telenet digibox emta modem


@SeppeCallewaert schreef:

Ik heb mijn modem en router beneden staan in de kast, dan met 1 kabel naar boven naar een acces point van telenet en de digibox zit in die acces point. dit werkte met mijn hgw modem maar nu met mijn modem only modem niet meer.


Ik vind het raar dat dit werkte want de techniekers hebben mij steeds wijsgemaakt dat de digicorder rechtstreeks met de HGW moest verbonden zijn.  De AP deed dan ook waarschijnlijk gewoon dienst als switch.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

telenet digibox emta modem


@SeppeCallewaert schreef:

Ik heb het maar opgelost met powerlines 😄 hopelijk blijft het een beetje stabiel want ze passeren meerdere zekeringskasten 😕


Moderne powerlines zijn redelijk stabiel en betrouwbaar... Je kan ook kiezen voor wat je de UTP kabel gebruikt en voor wat de PWL.

Het TV beeld gaat over de coax kabel naar de digicorder, het is enkel de data die over de internet verbinding gaat, en dat is redelijk beperkt. Ik zou persoonlijk de UTP naar mijn AP leggen en de PWL naar de digicorder...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

telenet digibox emta modem

@BertXL Als ik me niet vergis is een AP toch altijd in wezen een switch, zij het met toegevoegde wifi functionaliteit, niet? Anders spreken we toch van een router ...

 

En als je iets aansluit via een switch is het technisch gezien toch net hetzelfde alsof je het rechtstreeks op de modem of router zou aansluiten.

 

Het enige dat niet gaat werken is een digibox/corder aansluiten op een eigen router na een modem only (of desnoods een HGW). Die dingen moeten rechtstreeks (of dus ook na een switch) op de modem only of de HGW aangesloten worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

telenet digibox emta modem


@StefaanH schreef:

@BertXL Als ik me niet vergis is een AP toch altijd in wezen een switch, zij het met toegevoegde wifi functionaliteit, niet? Anders spreken we toch van een router ...


@StefaanH Het probleem ermee is dat je net zoveel definities hebt als er AP's zijn.... Zoek maar eens op Access Point definition, het eerste wat je vindt is:

An access point is a device, such as a wireless router, that allows wireless devices to connect to a network. Most access points have built-in routers, while others must be connected to a router in order to provide networkaccess

 

Voor mij is een AP een toestel waar je met je draadloos met je netwerk kunt verbinden. In mijn ogen hoeft dat geen switch of router te zijn, maar vele AP's zitten wel op een router (bvb de HGW) of switch. Andere APs zijn standalone toestellen die WIFI verzenden, met gewoon één UTP ingang (bvb https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/ ).

Dus voor mij kan een AP, zowel router, switch als niks zijn.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

telenet digibox emta modem

in jouw kast

emta modem - die met utp naar de switch en daar naar je router-boxen-pwl-...

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes