Beantwoorden
FRISCOLOVER
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

vervangen dropkabel : kosten voor huurder ?

Onlangs afspraak gemaakt bij telenet voor digitale tv en internet op huurappartement.

Er is een aansluitpunt in het appartement, maar de dropkabel, die van het verdeelpunt op de gevel tot in het appartement loopt is versleten voilgens technieker en dient vervangen te worden.

Als ik het goed begrepen heb moet ik die zelf (laten) vervangen, en telenet rekent ook nog is 50euro om deze kabel aan te sluiten op het verdeelpunt aan de gevel. Als de dropkabel nog in goeie staat zou geweest zijn, dan diende er geen 5Oeuro betaald te worden voor kabelaansluiting, omdat deze kabel reeds aangesloten is (maar niet in gebruik)... is dit correct?

En klopt het dat de kosten van de dropkabel (aankoop kabel) en 50euro kabelaansluiting eigenlijk ten laste van de verhuurder zijn ? 

Alvast bedankt

0 Likes
20 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

vervangen dropkabel : kosten voor huurder ?

Voor appartementen wordt meestal de 2 voorzien. Is een meerwaarde voor de bouwheer. Hij moet enkel naar elk appartement en coax en UTP (voor de telefoonaansluiting) leggen. Intern in het appartement blijft het toch voor beiden UTP (als het over internet gaat) maar wel coax als er in elke ruimte kabel TV moet komen. Elke bewoner kan dan vrij kiezen of hij /zij Telenet, Belgacom of Orange wil. En voor bouwheren van appartementen is er onderhandelingsruimte over de prijs van de aansluiting naar de centrale technische ruimte.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FRISCOLOVER
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

vervangen dropkabel : kosten voor huurder ?

Goh man, dit is al bijna 2 jaar een feit. Misschien beter toch even rondvragen alvorens u compleet foutieve dingen begint te verkondigen.

 

Wie in Vlaanderen een nieuwbouwhuis wil neerzetten of een grondige renovatie uit wil voeren, krijgt daarvoor alleen nog een vergunning

als er infrastructuur wordt aangelegd die toegang tot breedbandinternet mogelijk maakt.

 

Vergunningsaanvragen die na 31 december 2016 zijn ingediend, moeten voldoen aan de nieuwe eis. Concreet komt het erop neer dat in de plannen meegenomen moet worden dat er infrastructuur voor een breedbandverbinding wordt aangelegd. Het gaat om 'fysieke binnenhuisinfrastructuur tot de netwerkaansluitpunten'. In principe lijkt een aansluitpunt dat aansluiting op het dsl-kopernetwerk mogelijk maakt voldoende te zijn.

0 Likes
FRISCOLOVER
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

vervangen dropkabel : kosten voor huurder ?

Wat jij nooit ziet gebeuren doet er eigenlijk ni toe. Ik beweerde ook niet dat zowel telenet als belgacom moet voorzien zijn, dat fantaseerde u er even bij 🙂

 

Vergunningsaanvragen die na 31 december 2016 zijn ingediend, moeten voldoen aan de nieuwe eis. Concreet komt het erop neer dat in de plannen meegenomen moet worden dat er infrastructuur voor een breedbandverbinding wordt aangelegd. Het gaat om 'fysieke binnenhuisinfrastructuur tot de netwerkaansluitpunten'. In principe lijkt een aansluitpunt dat aansluiting op het dsl-kopernetwerk mogelijk maakt voldoende te zijn.

 

Beseft u dat u door deze onjuiste info te verkondigen u het alleen maar moeilijker maakt voor anderen om correcte info terug te vinden.

0 Likes

vervangen dropkabel : kosten voor huurder ?

@FRISCOLOVER @Suzy

@FRISCOLOVER u bent heel grof en persoonlijk ik hoef dit niet te nemen van u, mij beschuldigen van onwaarheden gaat mij te ver.

0 Likes

vervangen dropkabel : kosten voor huurder ?

@FRISCOLOVER dit slaat enkel op nieuwbouw gebouwd in 2017 ten vroegste !! en het moet eerst nog langs raad van state.

en nu zwijg ik er over.

Vlaamse overheid maakt internetaansluiting verplicht voor bouwvergunning

Wie in Vlaanderen een nieuwbouwhuis wil neerzetten of een grondige renovatie uit wil voeren, krijgt daarvoor alleen nog een vergunning als er infrastructuur wordt aangelegd die toegang tot breedbandinternet mogelijk maakt.

Vergunningsaanvragen die na 31 december 2016 zijn ingediend, moeten voldoen aan de nieuwe eis. Concreet komt het erop neer dat in de plannen meegenomen moet worden dat er infrastructuur voor een breedbandverbinding wordt aangelegd. Het gaat om 'fysieke binnenhuisinfrastructuur tot de netwerkaansluitpunten'. In principe lijkt een aansluitpunt dat aansluiting op het dsl-kopernetwerk mogelijk maakt voldoende te zijn.

De Vlaamse Regering heeft de stedenbouwkundige verordening in principe goedgekeurd. Er wordt nog wel advies ingewonnen bij de Raad van State. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

vervangen dropkabel : kosten voor huurder ?

@FRISCOLOVER

 

Vergeef me als dit al ergens vermeld is geweest (ik denk dat ik de hele draad gescand heb):

 

Heb je je licht al eens opgestoken bij de Huurdersbond of op het Juridisch Forum?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes