Beantwoorden
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Hallo,

 

Ik kreeg een uurtje geleden een zéér verwarrend antwoord van de Telenet Helpdesk dus probeer ik het hier even.

 

1 TV in living, kabel Telenet, Wi-Fi telenet , digicorder Telenet

 

Nu willen we:

 

een 2de tv in een kamer waar reeds coax aanwezig is, maar ik wil daar ook interactiviteit en alles hetzelfde als bij de TV in de living (dus kunnen opnemen, pauzeren, terugspoelen, TV-theek, TV-gids,...) dus compleet zelfde plaatje als in de living.

 

VOORAL wil ik GEEN extra kabels trekken.  Aangezien er al coax is was dit niet nodig volgens mij indien ik voor Powerline kies?!?  De dame vd helpdesk beweerde dat ik nog steeds kabels moet trekken... .

 

Is het niet zo dat ik enkel een Powerline aan de Niu moet hangen en een Powerline in de andere kamer + een digibox - digicorder?

 

Waar kijk ik over?

 

Alvast vriendlijk bedankt!

0 Likes
41 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Hoi @GertVDH

Een digicorder heeft
- Een coaxaansluiting (die is al aanwezig)
- en een internetaansluiting
nodig.

Aangezien je geen kabels wilt trekken, zijn powerlines de beste optie, die zijn verkrijgbaar in een Telenet center.
Je moet 1 powerline in een stopcontact bij de modem steken en de andere bij de digicorder.
Je sprak over de NIU maar dat is simpel gezegd een switch voor coax kabels. Dit heeft niets te maken met internet en powerlines.

Meer informatie over powerlines: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-powerline/

Ik hoop dat het nu duidelijk is 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Hallo @Arthur2 en bedankt voor het antwoord,

 

Dus als ik het goed begrijp:

 

Powerline in een stopcontact en mn modem met een utp'tje in de powerline.

En in de andere kamer een 2de digicorder huren de coax erin en met een utp'tje van de 2de powerline die ik daar in een stopcontact steek naar de digicorder et c'est fait?

Moeten ze die 2 Powerlines niet op elkaar instellen in het Telenet Center ofzo?

Wat kosten 2 Powerlines ongeveer en een digicorder huren/kopen?

 

Bedankt hé.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH

Dat is correct. Zorg er wel voor dat de powerlines echt in het stopcontact zitten dus niet in een verlengkabel of verdeelstekker.
Je kan wel verdeelstekkers of andere apparaten in de powerlines steken.

De powerlines zouden vanzelf moeten werken zonder in te stellen. Maar je kan ze ook instellen met de security knop die er op staat maar dat kan je lezen in de handleiding. (Dat is voor extra veiligheid zodat niemand met bv nog een extra powerline je netwerk kan gebruiken, bijvoorbeeld in een appartement.)

 

Je hebt de keuze tussen een Digicorder en een Digibox.

HD Digicorder (hiermee kan je WEL opnames maken)

  • Aankoopprijs: €249
  • Huur/maand: €8,85

HD Digibox (hiermee kan je NIET opnemen)

  • Aankoop: €99
  • Huur/maand: €4

 

Jammer genoeg weet ik de prijzen van de powerlines niet.

@igvfer ( @igvfer1 ) ken jij toevallig de prijzen?

 

En graag gedaan. 🙂

 

Deze post is bewerkt om 21:10

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

De nieuwste versies bij Telenet kosten nu 35 en 65 euro.

PG9073 is 35 euro (gewone versie)

PG 9072 powerline met wifi 65 euro.

Set 9072 en 9073 kost 99 euro.

Ze werken goed maar zijn niet compatibel met vorige versies en tot nu toe ook niet met andere merken, althans niet gevonden.

De Wifi versie pakt ook automatisch de SSID en paswoord over van de Home gateway zoals bij de Telenet accespoint.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH

Ben je volledig geholpen? Duidt dan ook even de oplossing aan, zo zijn anderen met dezelfde vraag sneller geholpen. 🙂

Als je nog vragen hebt, stel ze maar!
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Ben ik met deze iets trouwens nav mijn vraag hierboven? Heb dit namelijk enkele jaren geleden foutief gekocht...vandaag van zolder gevist. Devolo dLAN 550 Duo+ Is dit dan de zogenaamde Powerline?
Tags (2)
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Dat is inderdaad zo'n Powerline. Hier vind je er meer over:

http://www.devolo.nl/producten/dlan-550-duo-starter-kit-powerline/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Beste @sb, Situatie is als volgt in die 2de kamer: Daar gaat nu een coaxkabel rechtstreeks naar de TV die komt vd zolder en loopt simpelweg achter een plint naar de tv. Deze powerlines heb ik dus toevallig liggen. Ik vraag mij nu af hoe ik de installatie vd 2de digibox moet doen aangezien daar ook een coax in moet toekomen... . Dien ik de coax dan in een wandcontactdoos te installeren en zo van de wandcontactdoos naar de digibox? Verder moet er ook een utp vd powerline naar de digibox maar ook 1 naar de tv? Het is me wat onduidelijk allemaal...vooral wat ik nog moet gaan aankopen eigenlijk... . Alvast héél hard bedankt! Mvg@sb, Situatie is als volgt in die 2de kamer: Daar gaat nu een coaxkabel rechtstreeks naar de TV die komt vd zolder en loopt simpelweg achter een plint naar de tv. Deze powerlines heb ik dus toevallig liggen. Ik vraag mij nu af hoe ik de installatie vd 2de digibox moet doen aangezien daar ook een coax in moet toekomen... . Dien ik de coax dan in een wandcontactdoos te installeren en zo van de wandcontactdoos naar de digibox? Verder moet er ook een utp vd powerline naar de digibox maar ook 1 naar de tv? Het is me wat onduidelijk allemaal...vooral wat ik nog moet gaan aankopen eigenlijk... . Alvast héél hard bedankt! Mvg
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH

Ik antwoord maar even in sb zijn plaats als jij en hij dat niet erg vinden 🙂

 

Je kan de coaxkabel gewoon rechtstreeks in de digicorder steken. (Je mag die altijd eerst in een wandcontactdoos installeren omdat dat iets netter is maar dat hoeft niet.)

 

Er moet alleen een utp kabel naar de Digibox. De tv heeft dat niet nodig.

 

Samengevat:

Digicorder

  • UTP van de powerline
  • Coaxkabel
  • HDMI kabel naar de tv

TV

  • HDMI kabel van de digicorder

Dat is alles.
Ik denk dat je niets meer moet gaan kopen (behalve de Digibox natuurlijk) want je hebt een Coaxkabel en de powerlines (de UTP kabel zit bij de powerlines).

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Hey @Arthur2, maar het is een SmartTv hé... die pakt dat signaal dan via een andere kabel over? 2 HDMI kabels moet ik nog halen denk ik dan? En idd, de Digibox. Komt slim. Bedankt allemaal.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

@GertVDH Sorry ik heb nog een oude tv dus ik denk daar nooit over na 🙂

Die Devolo heeft 2 lan poorten denk ik? Dan moet je dus een UTP kabel in de digibox steken en een in de tv.

Je hebt trouwens ook maar 1 HDMI kabel nodig 🙂 van de Digibox naar de tv. (Ik had het misschien niet zo duidelijk vermeld.)
Ik denk dat er je er een bij de Digibox krijgt maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Een tip als je een HDMI kabel zou moeten kopen, koop er een tussen de 10-20 euro. Duurdere kabels zijn geldverspilling want er is toch geen verschil in beeldkwaliteit.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Ik lees even mee en zie dat je een Smart TV hebt, als hij in de lijst (zie hieronder) voorkomt, kan je ook kiezen voor een CI+ module, dat scheelt dan weer 2 HDMI kabels en een afstandsbediening. De CI+ module kost 69,00€.

 

Je kan kijken op https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/ of je TV geschikt is voor een CI+ module van Telenet. Meer informatie hierover vind je ook terug op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/

 

Hou er wel rekening mee dat met een extra zenderpakket voor TV met een kaartje kan je...

  • geen films, series of programma's opvragen uit de TV-theek.
  • geen Terugkijk TV kijken.
  • de extra zenders alleen bekijken op één CI+ module.
  • je zenderpakket niet delen met andere CI+ modules, Digiboxen of Digicorders.

 

De mogelijkheid tot opnemen van programma's via de CI+ module is afhankelijk van TV tot TV en vereist meestal een externe harde schijf.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Hey @Niels,

 

Ik heb dat idd overwogen maar uiteindelijk gegaan voor een LG tv die dit niet heeft.

 

@Arthur2, bedankt hé, je hebt mij goed vooruit geholpen, ik ben nl maar een, euh, noob in deze dingen. 

Nu kan ik verder...enfin, tis te zeggen...misschien dat er morgen tijdens de installatie nog wel vragen komen. 😉

 

Thx again all!

 

Grtz

Gert

0 Likes
GertVDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

welke aansluitingen nodig voor extra tv?

Sneller dan verwacht al terug...

 

Devolo's aant uittesten...

 

Ik hang 1 van de Devolos dus aan de modem van Telenet
De andere Devolo verbind ik dus in de bewuste nieuwe kamer rechtstreeks aan mn TV.  Momenteel nog geen sprake vd 2de Digibox, die komt morgen, maar ik zou verwachten met de opstelling die ik nu doe dat de powerlines al zouden werken, neen?  Maar de leds blijven snel rood knipperen helaas.  Nochtans bij beide de "knop" ook ingedrukt zoals het hoort... .

En ja, ze steken in het stopcontact. 😉

 

Enig idee @Arthur2 of @Niels of @sb of @igvfer 🙂

 

Thanks.

0 Likes