24775
netweters
|
152609
antwoorden
|
20723
vragen
|
Hallo,
Ik kreeg een uurtje geleden een zéér verwarrend antwoord van de Telenet Helpdesk dus probeer ik het hier even.
1 TV in living, kabel Telenet, Wi-Fi telenet , digicorder Telenet
Nu willen we:
een 2de tv in een kamer waar reeds coax aanwezig is, maar ik wil daar ook interactiviteit en alles hetzelfde als bij de TV in de living (dus kunnen opnemen, pauzeren, terugspoelen, TV-theek, TV-gids,...) dus compleet zelfde plaatje als in de living.
VOORAL wil ik GEEN extra kabels trekken. Aangezien er al coax is was dit niet nodig volgens mij indien ik voor Powerline kies?!? De dame vd helpdesk beweerde dat ik nog steeds kabels moet trekken... .
Is het niet zo dat ik enkel een Powerline aan de Niu moet hangen en een Powerline in de andere kamer + een digibox - digicorder?
Waar kijk ik over?
Alvast vriendlijk bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @Arthur2 en bedankt voor het antwoord,
Dus als ik het goed begrijp:
Powerline in een stopcontact en mn modem met een utp'tje in de powerline.
En in de andere kamer een 2de digicorder huren de coax erin en met een utp'tje van de 2de powerline die ik daar in een stopcontact steek naar de digicorder et c'est fait?
Moeten ze die 2 Powerlines niet op elkaar instellen in het Telenet Center ofzo?
Wat kosten 2 Powerlines ongeveer en een digicorder huren/kopen?
Bedankt hé.
@GertVDH
Dat is correct. Zorg er wel voor dat de powerlines echt in het stopcontact zitten dus niet in een verlengkabel of verdeelstekker.
Je kan wel verdeelstekkers of andere apparaten in de powerlines steken.
De powerlines zouden vanzelf moeten werken zonder in te stellen. Maar je kan ze ook instellen met de security knop die er op staat maar dat kan je lezen in de handleiding. (Dat is voor extra veiligheid zodat niemand met bv nog een extra powerline je netwerk kan gebruiken, bijvoorbeeld in een appartement.)
Je hebt de keuze tussen een Digicorder en een Digibox.
HD Digicorder (hiermee kan je WEL opnames maken)
HD Digibox (hiermee kan je NIET opnemen)
Jammer genoeg weet ik de prijzen van de powerlines niet.
@igvfer ( @Ex-Netweter ) ken jij toevallig de prijzen?
En graag gedaan. 🙂
Deze post is bewerkt om 21:10
De nieuwste versies bij Telenet kosten nu 35 en 65 euro.
PG9073 is 35 euro (gewone versie)
PG 9072 powerline met wifi 65 euro.
Set 9072 en 9073 kost 99 euro.
Ze werken goed maar zijn niet compatibel met vorige versies en tot nu toe ook niet met andere merken, althans niet gevonden.
De Wifi versie pakt ook automatisch de SSID en paswoord over van de Home gateway zoals bij de Telenet accespoint.
Dat is inderdaad zo'n Powerline. Hier vind je er meer over:
http://www.devolo.nl/producten/dlan-550-duo-starter-kit-powerline/
Ik antwoord maar even in sb zijn plaats als jij en hij dat niet erg vinden 🙂
Je kan de coaxkabel gewoon rechtstreeks in de digicorder steken. (Je mag die altijd eerst in een wandcontactdoos installeren omdat dat iets netter is maar dat hoeft niet.)
Er moet alleen een utp kabel naar de Digibox. De tv heeft dat niet nodig.
Samengevat:
Digicorder
TV
Dat is alles.
Ik denk dat je niets meer moet gaan kopen (behalve de Digibox natuurlijk) want je hebt een Coaxkabel en de powerlines (de UTP kabel zit bij de powerlines).
Ik lees even mee en zie dat je een Smart TV hebt, als hij in de lijst (zie hieronder) voorkomt, kan je ook kiezen voor een CI+ module, dat scheelt dan weer 2 HDMI kabels en een afstandsbediening. De CI+ module kost 69,00€.
Je kan kijken op https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/ of je TV geschikt is voor een CI+ module van Telenet. Meer informatie hierover vind je ook terug op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/
Hou er wel rekening mee dat met een extra zenderpakket voor TV met een kaartje kan je...
De mogelijkheid tot opnemen van programma's via de CI+ module is afhankelijk van TV tot TV en vereist meestal een externe harde schijf.
Hey @Niels,
Ik heb dat idd overwogen maar uiteindelijk gegaan voor een LG tv die dit niet heeft.
@Arthur2, bedankt hé, je hebt mij goed vooruit geholpen, ik ben nl maar een, euh, noob in deze dingen.
Nu kan ik verder...enfin, tis te zeggen...misschien dat er morgen tijdens de installatie nog wel vragen komen. 😉
Thx again all!
Grtz
Gert
Sneller dan verwacht al terug...
Devolo's aant uittesten...
Ik hang 1 van de Devolos dus aan de modem van Telenet
De andere Devolo verbind ik dus in de bewuste nieuwe kamer rechtstreeks aan mn TV. Momenteel nog geen sprake vd 2de Digibox, die komt morgen, maar ik zou verwachten met de opstelling die ik nu doe dat de powerlines al zouden werken, neen? Maar de leds blijven snel rood knipperen helaas. Nochtans bij beide de "knop" ook ingedrukt zoals het hoort... .
En ja, ze steken in het stopcontact. 😉
Enig idee @Arthur2 of @Niels of @sb of @igvfer 🙂
Thanks.