24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20684
vragen
|
voor mijn zolderkamer: ik heb een TV met chromecast ter beschikking, en ook nog een digicorder(AD2200) die mijn eigendom is. er is een goed WIFI signaal aanwezig. Wat ik niet heb op die zolderkamer is een coax verbinding en ook geen internet via UTP.
Ik kan bijv netflix casten van een telefoon of tablet (wifi) via de chromecast. Ik veronderstel dat ik ook zou kunnen TV kijken door vanuit de yello app te casten via de chromecast?
daarnaast: Ik vraag me vooral af of er een manier is om toch TV te kunnen kijken via die digicorder of is die nutteloos als je geen COAX noch UTP aansluiting hebt?
alvast bedankt voor elke hulp.
Om de digicorder te gebruiken heb je in elk geval een coax aansluiting nodig. Een UTP aansluiting is ook nodig maar dat kan je in orde krijgen door powerline adapters te gebruiken.
Andere methodes zijn ook mogelijk, daar heb je dan wel de digicorder niet voor nodig.
Er is nog een manier op TV te kijken via het lokaal netwerk. Dat is SAT>IP
Deze technologie is eigenlijk ontwikkeld om satelliet TV signalen via te verspreiden (streamen) over een IP netwerk (net zoals IPTV).
Maar met deze technologie kunnen in principe ook DVB-C TV programma's gestreamd worden.
Wat je nodig hebt is
Je kan hiermee zelfs de versleutelde kanalen streamen, op voorwaarde dat het eindtoestel deze kan decoderen (CI+).
Als "server" gebruik ik hiervoor de Fritz!DVB-C Repeater:
Deze WiFi repeater uit het FritzBox gamma bevat 2 DVB-C tuners en een coax aansluiting.
Ikzelf gebruik de eerste optie (ik heb geen SAT>IP TV toestel 🙄). Hiermee kan ik alle vrij te ontvangen radio en TV zenders (Compact signaal) via mijn netwerk streamen:
- op de PC/Laptop: via een VLC .m3u playlist
- op Tablet/Smartphone: via de Fritz!TV App
- op TV: Kodi ...
Misschien eens zoeken op ebay.de ?