Beantwoorden
Digi-oermens
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

zolder: TV+chromecast+digicorder+WIFI, geen COAX of UTP

voor mijn zolderkamer:  ik heb een TV met chromecast ter beschikking, en ook nog een digicorder(AD2200) die mijn eigendom is.  er is een goed WIFI signaal aanwezig.  Wat ik niet heb op die zolderkamer is een coax verbinding en ook geen internet via UTP. 

Ik kan bijv netflix casten van een telefoon of tablet (wifi) via de chromecast.  Ik veronderstel dat ik ook zou kunnen TV kijken door vanuit de yello app te casten via de chromecast?

 

daarnaast: Ik vraag me vooral af of er een manier is om toch TV te kunnen kijken via die digicorder of is die nutteloos als je geen COAX noch UTP aansluiting hebt? 

 

alvast bedankt voor elke hulp.

0 Likes
6 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

zolder: TV+chromecast+digicorder+WIFI, geen COAX of UTP

@Digi-oermens 

Om de digicorder te gebruiken heb je in elk geval een coax aansluiting nodig. Een UTP aansluiting is ook nodig maar dat kan je in orde krijgen door powerline adapters te gebruiken.

Andere methodes zijn ook mogelijk, daar heb je dan wel de digicorder niet voor nodig.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?
Ex-Netweter
 

zolder: TV+chromecast+digicorder+WIFI, geen COAX of UTP

Er is nog een manier op TV te kijken via het lokaal netwerk. Dat is SAT>IP

Deze technologie is eigenlijk ontwikkeld om satelliet TV signalen via te verspreiden (streamen) over een IP netwerk (net zoals IPTV).

Maar met deze technologie kunnen in principe ook DVB-C TV programma's gestreamd worden.

 

Wat je nodig hebt is

  1. een SAT>IP server (= de ontvanger, die de TV tuners bevat en met de coax verbonden is)
  2. een compatibele SAT>IP client (dat kan een modern TV toestel zijn die SAT>IP compatibel is, of een PC, tablet, laptop, smartphone)

Je kan hiermee zelfs de versleutelde kanalen streamen, op voorwaarde dat het eindtoestel deze kan decoderen (CI+).

 

Als "server" gebruik ik hiervoor de Fritz!DVB-C Repeater:

Deze WiFi repeater uit het FritzBox gamma bevat 2 DVB-C tuners en een coax aansluiting.

  1. Het toestel zelf kan alle niet-versleutelde zenders scannen en op je netwerk aanbieden (VLC playlist).
  2. Het toestel ondersteunt ook de SAT>IP standard. Dat wil zeggen dat een compatibele SAT>IP receiver de tuner van de Fritz!DVB-C kan aansturen en ook versleutelde zenders kan ontvangen (mits CI+)

Ikzelf gebruik de eerste optie (ik heb geen SAT>IP TV toestel 🙄). Hiermee kan ik alle vrij te ontvangen radio en TV zenders (Compact signaal) via mijn netwerk streamen:

- op de PC/Laptop: via een VLC .m3u playlist

- op Tablet/Smartphone: via de Fritz!TV App

- op TV: Kodi ...

 

DVB-C HD.pngDVB-C SD.png

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

zolder: TV+chromecast+digicorder+WIFI, geen COAX of UTP

@Ex-Netweter alleen spijtig dat dit niet meer te koop is, zocht er net naar voor zoiets.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

zolder: TV+chromecast+digicorder+WIFI, geen COAX of UTP

Misschien eens zoeken op ebay.de ?

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

zolder: TV+chromecast+digicorder+WIFI, geen COAX of UTP

@Ex-Netweter ok gevonden maar misschien geen verzending naar belgie, we zien wel of ik hem heb, je moest bieden op allen, op ene geboden, we zien wel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes