Beantwoorden
YLemmens36
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

2 PC's en 1 UTP aansluiting

Hallo,

 

Ik ben pas met mijn vriendin gaan samenwonen en ik heb 1 klein probleem maar ben er zeker van dat er hier mensen zijn die mij misschien kunnen verder helpen want zelf ben ik niet echt super slim in alles wat met networking te maken heeft.

 

We hebben van telenet een modem die in de garage hangt zonder wifi en een access point om dan bv. in de living te zetten voor een beter bereik. De telenet installateur heeft gezegt dat dit voor ons de beste oplossing is omdat we in elke kamer een UTP aansluiting hebben en dat het beter is dat de wifi (access point) ergens centraal staat en niet in de garage.

 

Nu is mijn probleem dat ik boven een kamer heb waar 2 PC's via kabel verbonden moeten worden met het internet maar ik heb maar 1 UTP aansluiting. Ik had al geprobeerd de access point boven te zetten omdat ik dan extra aansluitingen heb maar dan is de wifi beneden niet zo super meer.

 

Nu wou ik vragen of ik iets kan doen of kopen zonder een 2de access point te moeten huren van telenet?

 

Alvast bedankt,

Yannick

0 Likes
4 reacties
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

2 PC's en 1 UTP aansluiting

Een switch kan reeds helpen en hoeft niet duur te zijn.

 

De UTP in de kamer verbinden met de switch en vervolgens twee utp kabels verbinden met de switch. Eentje is dan voor pc 1, de andere voor pc 2

 

Voorbeeld switch: https://www.bol.com/nl/p/netgear-prosafe-gs105e-netwerk-switch-smart-managed/1003004012739461/?bltgh...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 PC's en 1 UTP aansluiting

@YLemmens36 

Mogelijk kan je nog altijd een gratis switchke krijgen bij Telenet. Neem eens contact met een Telenet center. Opgellet niet met een winkel die ook Telenet verdeelt.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

2 PC's en 1 UTP aansluiting

je kan ook bij deze winkel in de buurt kopen als je boodschappen doet

https://www.action.com/nl-be/p/tp-link-desktop-switch-ls1005g/

 

 

YLemmens36
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

2 PC's en 1 UTP aansluiting

Ok, bedankt iedereen voor de hulp.

Hiermee zou het moeten lukken. 🙂