Beantwoorden
sbilliet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) VPN

Hallo,

Ik heb onlangs een Goose VPN account aangemaakt omdat ik graag anoniem wil surfen. Dit is geïnstalleerd dmv een app op verschillende toestellen en dat werkt perfect.
Ik zou graag ipv daarvan de VPN rechtstreeks op de 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) draaien.

Kan dat? En zo ja, hoe en waar stel ik dit in.
Momenteel merk ik namelijk op dat mijn TV de connectie met mn Hue bridge niet kan behouden van zodra ik de VPN opzet op mn TV. Vandaar dat ik liever wil de VPN op m'n modem zetten zodat die meteen m'n hele netwerk dekt en alle toestellen daarin. Ik vermoed dat m'n probleem met connectie tussen TV en Hue bridge daarmee ook opgelost zou zijn.

 

Alvast bedankt,

0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) VPN

Dat wat je vraagt is een onmogelijke zaak. Dat zou misschien kunnen lukken met een modem only en een eigen router. Ik vraag me eigenlijk af wat dat tegenwoordig is met dat anoniem surfen, wat mag er dan niet gezien worden? Dat was even een terloopse, niet ter zake doende bedenking.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) VPN

Installeer dan 'Hide IP Easy' Eenmalig betalend software program.

  

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) VPN


@igvfer@  schreef:

Dat wat je vraagt is een onmogelijke zaak. Dat zou misschien kunnen lukken met een modem only en een eigen router. Ik vraag me eigenlijk af wat dat tegenwoordig is met dat anoniem surfen, wat mag er dan niet gezien worden? Dat was even een terloopse, niet ter zake doende bedenking.

 



Even off-topic. Ik heb je dat nogal eens zien vragen en mijn reactie is dan: waarom zou iemand niet anoniem willen surfen? Men geeft tegenwoordig al zoveel prijs en al zeker online. En wie dan anoniem wil blijven is in de ogen van sommigen al dadelijk verdacht, want, ah ja, zij hebben niets te verbergen, dus waarom een ander (zogezegd) wél?

 

Ik daag iedereen uit die hoegenaamd niets te verbergen uit hier zijn/haar bankrekeningnummer, bankrekeningsaldo, maandloon, telefoonnummer, adres, nummerplaat, gewicht, BH-maat, ... in het forum te posten. Hoeft niet per se in deze draad, maar mag voor mijn part in de Lounge: https://www.netweters.be/t5/Lounge/bd-p/Lounge

 

Ik ben benieuwd... 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sbilliet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) VPN

Ah, dan toch tenminste een verstandig antwoord.

Bedankt,

 

Echter heb ik daarmee uiteraard nog geen oplossing.
"Onmogelijk" lijkt me wel een beetje kort door de bocht. Dan misschien toch met een modem only en een router eraan verbonden? Verlies ik dan m'n wifi netwerk?

 

Ik kan me niet inbeelden dan het onmogelijk zou zijn om je hele thuisnetwerk over vpn te laten lopen naar buiten toe.

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) VPN

@sbillietMet onmogelijk bedoelde ik, onmogelijk met deze Home Gateway, daarom mijn bijkomende opmerking over modem only.

@sbBankrekeningnummer is gekend bij al wie ik al betalingen heb gedaan of ontvangen, telefoonnummer staat in de gids, nummerplaat zien ze als ik op straat kom alsook mijn gewicht kunnen ze schatten (104 kg trouwens) en een BH draag ik niet. Alle gekheid op een stokje. Ik vertrouw erop dat de banken waarmee ik online handel en ook de webshops mijn gegevens voldoende confidentieel behandelen en de transacties voldoende geencrypteerd zijn. Het is nog maar de vraag of al die VPN providers voldoende betrouwbaar zijn. Ik zie het een beetje als met een valse of afgedekte  nummerplaat rond rijden omdat al die traffic en beveiligings camera's anders mijn bewegingen kunnen volgen.  Elk zijn meug natuurlijk maar deelnemen aan alles wat de gemeenschap betreft (werken, steun ontvangen, auto rijden, internet gebruiken enz.) is voor een heel groot deel uw privacy opheffen. Ben blij om ook iemand anders zijn standpunt gehoord te hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GlennR
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
O dierbaar België.. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) VPN

klopt inderdaad .

De homegateway heeft niet de nodige software aan boord om dit te doen.

Je hebt 2 mogelijkheden.

1 : je koopt een eigen router met vpn ondersteuning en hangt deze achter de homegateway.

Je stelt op je eigen router een fixed ip in en zet deze dan bij de DMZ van de homegateway zodat deze alle inkomende poorten forward naar je eigen router. 

 

2: je koopt een eigen router en wisselt je modem naar een modem-only (emta) modem en klaar. 

Hierdoor verlies je inderdaad je wifi maar vermoedelijk heeft je nieuwe gekochte router wel zelf wifi aan boord zoals de meeste consumer routers tegenwoordig. Alleen de Business routers hebben mogelijk geen wifi ingebouwd...

 

Groeten,

0 Likes
sbilliet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) VPN

Bedankt, GlennR

 

Nu enkel nog uitvissen welke router ik ga kopen.
Ik dacht aan de  SYNOLOGY Dual-band Wi-Fi Gigabit router 3G/4G (RT1900AC).

 

groeten,

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) VPN

Dat ziet er mij een zeer mooie router uit met heel veel functionaliteiten voor een redelijk schappelijke prijs.  En Synology staat toch ook wel voor goede kwaliteit.

Een goede keuze denk ik Smiley Vrolijk

 

En als ik u nog een tip mag geven: wissel uw HGW om voor een modem-only als ge met zo een prachtige router gaat werken. Niet gaan liggen prullen met DMZ en van die toestanden ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hiba12
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. TV-box / TV-app / telenttv.be

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) VPN

Ik gebruik VPN eigenlijk alleen in openbare ruimtes.

Maar ik zou me kunnen voorstellen dat er bedrijven zijn die daar waarde aan hechten

Ik merk wel dat als ik op mijn smartphone thuis de VPN aanzet hij de tv box niet ziet. Als ik he. Wil linken met YouTube 

0 Likes
Hiba12
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. TV-box / TV-app / telenttv.be

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) VPN

Helemaal mee eens.

Dat je niks te verbergen hebt wil niet zeggen dat je je hele leven  moet prijsgeven 

0 Likes