Beantwoorden
Filip8
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

4G router en portforwarding voor IP-camera's

Hallo, ik heb een Tp-link TL-MR6400 4G router. Met het Telenet datakaartje kan ik op internet, so far so good. Nu wil ik extern toegang tot de aangesloten camera's via portforwarding, maar dit krijg ik niet werkende. Ik heb een camera geprobeerd via uPnP en die is wel bereikbaar, maar niet via portforwarding. Ik heb ook een Smart Home device getest die ik normaal ook via portforwarding kan benaderen op de Telenet modem, maar dit lukt ook niet. Zelfs kan ik de router niet benaderen via de remote management poort. Ligt dan aan mijn router of aan de sim? Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: 4G router en portforwarding

 

0 Likes
16 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1618
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

4G router en portforwarding voor IP-camera's


@Arnie  schreef:

Ik heb (via mijn werk) een Proximus abonnement voor telefonie en mobiele data.

Ook Proximus gebruikt Carrier-grade NAT, en bij gevolg ontvang ik dus een 100.x IPv4 adres. Daarnaast ontvang ik ook een IPv6 adres.


Bij Proximus kan je via de Helpdesk de CGNAT laten uitzetten.

Je moet een beetje geluk hebben wie je treft op de klantendienst (sommige weten niet wat je bedoelt). Ze moeten gewoon ergens in hun applicatie het vakje "CGNAT" uitvinken ...

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

4G router en portforwarding voor IP-camera's


@NofanTasi  schreef:

Een andere beperking is : de meeste (alle Belgische?) 4G mobiele operatoren geven geen IPv6 adres.

fwiw: ondertussen ontvang ik ook een IPv6 adres op mijn Telenet SIMs

(en v6 is sneller dan v4)

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes