Beantwoorden
Cambyses
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

ASUS GT-AX11000 toont niet het echte WAN-adres

Hallo, ik heb een GT-AX11000 router van ASUS aangeschaft. Ik heb mijn telenet router WIFI uitgeschakeld. Ik heb de ASUS Router met ethernet kabel verbonden met de router van telenet. Wifi werkt perfect.

Als ik in de Dashboard van mijn ASUS Router kijk zie ik echter:

- WAN ip: 192.168.0.235

- LAN IP: 192.168.50.1

 

Op de website van telenet heb ik DMZ geconfigureerd naar 92.168.0.235

 

Ik kan met beide adressen

- WAN ip: 192.168.0.235

- LAN IP: 192.168.50.1

toegang hebben tot mijn FTP server, maar niet via het echte WAN adres, zoals bijvoorbeeld 188.44.81.73 van telenet.

 

Weet hier iemand een oplossing voor? Ik begin zo stilaan de moed te verliezen...

 

Bedankt voor een antwoord!

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: DMZ en ASUS GT-AX11000

 

 

0 Likes
4 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

ASUS GT-AX11000 toont niet het echte WAN-adres

DMZ is een soort van catch-all port-forwarding. Als je dus al het inkomend verkeer vanaf het internet door wilt geven aan je eigen router, dan dien je dat ip adres bij DMZ in te geven, dus in dit geval 192.168.0.235.

Het is overigens beter in dit geval je eigen router een vast ip adres toe te kennen , bijvoorbeeld 192.168.0.2 en alle andere noodzakelijke informatie zoals een subnet mask, default gateway (192168.0.1) en DNS servers. Anders zou deze namelijk na verloop van tijd (bijvoorbeeld na een reboot van de Telenet HGW) kunnen veranderen.

 

Op je eigen router kun je dan port-forwarding doen om het verkeer binnen te laten, en te dirigeren naar bepaalde interne hosts.

 

Vanaf het internet kun je dan bijvoorbeeld je eigen interne webserver (bijv. 192.168.50.10) bereiken via http://91.x.y.z indien je een portforwarding op je eigen router geconfigureerd hebt voor port 80 naar 192.168.50.10


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ASUS GT-AX11000 toont niet het echte WAN-adres

@Cambyses  Jou FTP server moet een IP adres krijgen in de range van 192.168.50.X de range van je router.
De FTP poort moet je dan uiteraard ook forwarden in je eigen router naar het IPadres van je FTP server. In dit geval voor een FTP server poort 21 tenzij je een andere poort hebt aangeduid.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Warlord_Zico
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

ASUS GT-AX11000 toont niet het echte WAN-adres

Als je Telenet modem niet de CV6580E is, zal je router in dubbele NAT werken.

Je hebt een extern WAN ip adress, de Telenet modem maakt een 192.... LAN adres aan. Je Asus, maakt hierna nog eens een 192..... adres aan. Een DDNS kan mss een oplossing zijn, om de dubbele NAT te doorboren, mits de nodige portforwarding. Maar een CV6580E met je ASUS router in MAC bridging, zal beter werken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ASUS GT-AX11000 toont niet het echte WAN-adres

Draai of keer het zoals je wilt, het komt erop aan om de juiste poorten op de juiste plaats te forwarden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes