Beantwoorden
Greetw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

ASUS RT-AC66U VPN

VPN Karin.png

 

 

 

Ik wil met deze router een VPN creëren zodat we vanop eender welke locatie via het eigen Telenet thuisnetwerk het web op kunnen gaan (oa nodig voor Yelo om aan je eigen digicorder te kunnen bv).
Gezien Telenet met dynamische IP-adressen werkt, wilde ik ook gebruik maken van een DNS-serviceprovider, maar ik zie dat er een dyn-ip service van Asus zelf bestaat - dat zou nog het makkelijkste zijn uiteraard, ook dat moet geconfigureerd.

Ik zit een beetje blok - de router is aangesloten en werkt perfect - het verdere configureren echter...

Er zijn zovele toeters en bellen op dit prachtige ding, dat ik door het bos de bomen niet meer zie.

En dan ben ik nog niet aan 'mijn telenet' begonnen 🙂

 

Kan iemand mij op weg helpen?

just treat me like a 2y old 😉

alvast bedankt!

greet

 

 

0 Likes
7 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

ASUS RT-AC66U VPN

@Greetw

 

Update eerst even naar de laatste firmware want Asus doet altijd zeer veel aanpassingen.

 

Kan je ook even een screenshot sturen van het VPN tablad? Ik weet niet of jij ook al de optie hebt voor openvpn. (Ik kan alleen de demo webgui online bekijken en dat is denk ik een oude versie)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

ASUS RT-AC66U VPN

@Greetw

 

Je moet eerste de router als access point instellen of je Telenet HGW gaan omwisselen voor een modem-only.

Hier kan je vinden hoe dat moet.

 

 

  • Onthoud het IP-adres dat je ingesteld hebt voor de Asus router bv 192.168.0.2
  • Open via Mijn Telenet poort 1723 naar 192.168.0.2
  • Log in op je Asus router en ga naar het VPN tablad.
  • Kies voor PPTP en schakel het in.
  • Maak een account aan voor de vpn verbinding
  • Herstart de router.
  • Probeer eerst lokaal verbinding met de VPN verbinding te maken.
    • Op windows 10, zoek in start naar VPN
    • Kies Een VPN-verbinding toevoegen
    • VPN-provider: Windows (ingebouwd)
    • Naam van de verbinding: (kies maar)
    • servernaam of -adres: 192.168.0.2
    • VPN-Type: PPTP
    • gebruikersnaam en wachtwoord hetgene dat je hebt ingesteld.
    • Opslaan
    • Maak verbinding met de VPN en probeer te surfen.

Als er iets fout loopt, leg dan zo gedetailleerd mogelijk uit wat precies.

 

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Greetw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

ASUS RT-AC66U VPN

Dankjewel!
Morgen ben ik de hele dag thuis, ga ik me daar eens goed voor zetten en jouw aanwijzingen stap voor stap volgen,

vanavond begin ik best niet meer aan de modem en router te 'kullen' zou me niet in dank afgenomen worden 🙂

 

alvast bedankt voor je hulp, morgen feedback!

fijne avond, Greet

 

0 Likes
Greetw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

ASUS RT-AC66U VPN

VPN.png

 

 Laatste firmware updated

Dit is het VPN tabblad

Heb daar wel even mee aan 't sukkelen geweest, ik had de router eerst als AP ingesteld, maar In Access Point (AP) mode, RT-AC66U connects to a wireless router through an Ethernet cable to extend the wireless signal coverage to other network clients. In this mode, the firewall, IP sharing, and NAT functions are disabled by default.

 

Dus terug even ingesteld als Wireless router mode (Default) en dan krijg ik terug alle toeters en bellen zoals hierboven.

 

Intussen denk ik dat ik begrijp wat jij voorstelt: de router als acces punt instellen en dan de VPN optie van windows zelf gebruiken en zo verbinding maken met de router achter de modem. Dat is prima als je altijd dezelfde laptop gebruikt, die dan ook nog eens win10 als OS heeft.

Wat als je in 't buitenland bent met meerdere mensen, elk met eigen laptop en OS - zit ook een MAC bij... ik weet niet of die ingebouwde VPN optie bestaat bij MAC, er is ook nog een oudere laptop met win7en ik ben technisch het meest aangelegd (go figure) wanneer ik daar niet bij ben, zie ik dat al helemaal niet goedkomen.

Vandaar dat ik de opstelling wilde proberen zoals ik getekend heb. Met een DNS-service zodat er eigenlijk enkel verbinding moet gemaakt worden met het ingeven van een vaste naam en PW - de DNS service regelt het dynamische IPadres telkens en that's it. Configuratie breek ik voorlopig nog mijn tanden op stuk maar is het meest gebruiksvriendelijk voor iedereen achteraf.

 

Zie ik het juist zo?

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

ASUS RT-AC66U VPN

@Greetw- Volgens mij doe je dan beter zoals @Arthur2 al voorstelde: je HGW (modem/router) kosteloos inruilen voor een modem-only. Op die manier kan je de mogelijkheden van je eigen router ten volle benutten.

 

Inruilen kan gebeuren bij een Telenet Center. De HGW moet je zelf ontkoppelen en meenemen, zodat je hem daar kan inruilen voor een modem-only. Die modem-only moet je dan zelf thuis aansluiten.

 

De PC en digicorder (via een switch, denk ik) moet je dan wel aansluiten op je eigen router.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

ASUS RT-AC66U VPN

@Greetw sorry dat ik nu pas antwoord.

 

Ik begrijp je niet zo goed. Windows heeft geen VPN server alleen een cliënt.

 

Als je de router in AP modus zet, verdwijnt dan de VPN optie? Bedoel je dat? (Ik dacht dat dat niet zo was.)

 

Als dat zo is, dan ga je best je modem omruilen anders krijg je alleen maar problemen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ASUS RT-AC66U VPN

Als je niet voor een modem only wil gaan dan kan je het ook zo doen

Telenet Home gateway 192.168.0.1 (default gateway)

Uw router in het Wan gedeelte een vast IP adres toekennen bvb 192.168.0.2. Als dit via DHCP toegekend wordt zal dit zoiets als 192.168.0.100 zijn.

Op de Telenet router moet je dan wel de benodigde VPN poorten forwarden naar 192.168.0.2.

Op je router doe je de nodige VPN server instellingen.

Uw router zal als default gateway 192.168.1.1 hebben en daar achterliggende toestellen toestellen zullen IP adressen krijgen in dezelfde range 192.168.1.x

Nu moet je proberen een VPN verbinding op te zetten via een andere provider bvb je mobiel netwerk.

Als dit lukt krijgt je toestel een 2e IP adres in de range 192.168.1.x

Nu zou je een remote desktop sessie moeten kunnen openen naar bvb je vast PC door het ingeven van het IP adres van je vaste PC bvb 192.168.1.100

Of naar een camera met dergelijk adres.

Maar zoals gezegd. Je bespaart je heel wat werk in dit geval door een modem only. Maar routering van het ene netwerk naar het ander kan perfect daarom dient een router tenslotte.

Dan moet je kunnen testen van op een ander netwerk.

Ik zie nu pas dat die asus router ook in de range 192.168.0.x range werkt dan moet je alles eventjes omdraaien en het telenet netwerk op 192.168.1.x zetten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes