Beantwoorden
blueman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Aborted activatie modem

Ik kan er niet bij waarom Telenet aborted activaties van nieuw modems niet kan oplossen buiten de werkuren.  Op vrijdag een oude modem proberen te vervangen door een nieuwe (zonder wifi).  De activatie lukte echter niet.  Boodschap die ik overal krijg is dat dit niet 2 werkdagen nodig heeft om opgelost te worden omdat 'er nu eenmaal niemand aanwezig is buiten de werkuren op de "achterliggende dienst"' mijnheer.  Maw potentieel 4 dagen zonder internet (thuiswerken iemand?!).

 

We zijn 2021 beste mensen.  Dit is het equivalent van 2 weken wachten op een telefoon in de jaren 80 bij de toenmalige RTT.  Een "aborted" activatie hoort direct te worden opgelost tenzij Telenet uitdrukkelijk aangeeft dat je dat niet hoort te doen buiten de werkuren. 

Iemand hier die er een weg rond heeft of het zou kunnen oplossen misschien?

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aborted activatie modem

@blueman 

Als ze iets proberen te activeren en dat order gaat in aborted dan dient de achterliggende dienst dit op te lossen. Het gaat technisch gezien doormiddel van een case die ze moeten aanmaken. Jou case zal worden opgepakt en ja dan dient de achterliggende dienst dit te behandelen. 

 

Op een vrijdag avond als zo iets gebeurd zijn die diensten ook naar huis. Die mensen werken ook gewoon normaal 8 uur zoals iedereen en je kan niet verwachten die dat die mensen na hun werk uren ook werken. 

 

Het is dus nu idd afwachten tot ze je case kunnen behandelen en hoe jammer het ook is maar je zal toch even zonder internet zitten. Heb dit zelf ook al voorgehad bij een activering van een modem en ook jammer genoeg op een zaterdag zelfs. En dus moest ik ook toen ook wachten en je kan er niks tegen doen helaas. Vermoedelijk , ben dus niet zeker , zal maandag je case opgepakt worden en bekeken worden en zullen ze hopelijk je probleem kunnen oplossen. Wat er technisch mis gegaan is zal waarschijnlijk je MAC adressen zijn maar daar ben ik niet zeker van kan ook een andere reden zijn.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
blueman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Aborted activatie modem

Dank u voor uw reactie.  De case is al aangemaakt. 

Kan u me ergens tonen waar staat dat je best je modem alleen tijdens de werkuren probeert te vervangen aub?  Als dat zo is dan zal ik wachten zonder morren. 

Bij mijn weten staat dat echter nergens en dus maw verwacht ik dat er ook iemand buiten de werkuren hier iemand naar kijkt ook en vooral ook omdat er technische support is in het weekend en tot wel 22h 's avonds via whatsapp (al merkte ik daar niet veel van gisteren maar kom). 

Nogmaals we zijn 2021.  Als er technische support is dan verwacht ik als, reeds lange en goeie klant dat er op zijn minst een tussen oplossing kan worden geboden.  Ik verwacht dus dat, in deze tijd waar iedereen van thuis werkt en de scholen afstandsonderwijs doen Telenet dit kan supporteren door geen 4 dagen (potentieel) de klanten in de kou te laten staan.  Ijdele hoop blijkbaar.

0 Likes
blueman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Aborted activatie modem

en trouwens dat was ik nog vergeten.  U zegt "ze iets proberen te activeren"  Ik heb zelf mijn modem vervangen dus ik mag toch verwachten dat niet "ze" maar ikzelf die activering heb proberen te doen.  Dit is toch een automatisch proces mag ik hopen?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aborted activatie modem

@blueman 

Het is geen vast gegeven wanneer je je modem laat activeren. Die dingen kunnen mis gaan ook in de week en dan heb je exact hetzelfde aan de hand. Als dit gebeurd in de week dan zal er ook een case komen en dan zullen ze ook pas de eerst volgende werkdag deze case oppikken. De klantendienst heeft deze rechten niet omdat te kunnen en te mogen doen. 

 

Een order kan altijd aborted gaan bij elke aanvraag die ze doen in het systeem. En ja de achterliggende technische dienst werkt in de week ook maar gewoon 8 uur niet meer en niet minder. Daar kan je als klant dan kwaad om worden of gefrustreerd van zijn maar het is nu eenmaal zo. Het is en blijft een computer en daar kan eens iets mis mee gaan. 

 

Ook bij een automatisch process heb je het achterliggende syteem nodig en daarin kan het dan altijd mis gaan. De manier waarop je iets activeerd , automatisch of handmatig , dat maakt niks uit. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
blueman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Aborted activatie modem

Net zoals u zegt dus - als er iets misloopt buiten de werkuren (en dus niet buiten support werkuren). Dan bent u eraan voor de moeite. Dat feit is nergens gecommuniceerd.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aborted activatie modem

@blueman 

Dat is iets waar je als klant ook rekening mee kan en dient te houden dat bepaalde dingen mis kunnen lopen. Telenet is ook niet verplicht dit soort dingen te communiceren. 

 

Maar het is nu eenmaal zo het is niet anders jammer maar helaas. En we kunnen daar nog vele topics aan wijten maar het lost het probleem niet op. Je zal moeten wachten tot maandag tot de achterliggende dienst je case op neemt en het probleem kan oplossen. 

 

Als ik een auto koop en die gaat kapot na de eerste 100 meter rijden en die moet terug naar de garage buiten de werk uren zullen ze ook pas de volgende werkdag de auto maken. Dit staat ook nergens gecommuniceerd op de website van de garage. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.