24752
netweters
|
152354
antwoorden
|
20692
vragen
|
Wij zijn deze week verhuisd naar onze nieuwe woning. Vorige eigenaars hadden ook Telenet als provider.
Ik ben gisteren langs geweest bij een winkel om een modem en tv box af te halen. Deze hebben we gisteren avond nog geinstalleerd.
We hebben via de site de selfstart geactiveerd en deze staat nu op 'in uitvoering'. In de winkel vertelde ze me dat het een halfuur tot een uur kon duren.
Ja, je kan het al raden, ondertussen bijna 24u verder en nog steeds geen WiFi of internet. De klantenservice is ook om te huilen want wederom geen duidelijk antwoord of zelf geen antwoord en je wordt compleet genegeerd.
Ik ben iemand dat aan thuis werken doet en dit ook zo gemeld in de winkel dat ik zeer snel moest worden verder geholpen.
Tot mijn spijt nog steeds miserie!
Wie maakte dit ook mee? Hoe lang heeft het geduurd? Valt het sneller op te lossen?
Het weekend komt er ook weer aan, dus voel het al aankomen dat wij deze week niet meer geholpen zullen worden. Al zal de factuur waarschijnlijk wel snel volgen! *zucht*
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Activatie nieuwe model rond maar niet af
De vorige eigenaar had ook Telenet.
Waarom heeft hij de modem niet laten hangen.
@amk schreef:
@robatoras schreef:
Het best kies je voor Orange als je dringend internet nodig hebt.
200Mbps of 400Mbps over het coax netwerk van Telenet.
Indien Orange de netwerk van Telenet gebruikt, zou de activatie ook door Telenet moeten gebeuren. Of het sneller gebeurt is de vraag.
@robatoras waar haal je vandaan dat de activatie via Orange vlugger zou verlopen?
@amk Hier moet ik op inpikken. Orange kan haar klanten volledig losstaand van Telenet activeren. Het kan wel dat Telenet een kabelaansluiting in orde moet brengen, maar daar moet Orange zelf contact voor opnemen. Daar hoef je als Orange-klant dus niets voor te doen.
@SophieA had je hier ook al contact voor opgenomen met de Telenet-klantendienst? Als je verhuis niet doorloopt in hun systeem, kan het dat dit achterliggend moet worden doorgegeven. Dit gebeurt niet altijd automatisch, dus het is zeker belangrijk dat je Telenet even een seintje geeft. Zo kunnen ze dit zo vlug mogelijk voor jou verhelpen 🙂
@FrederikC waar haal je vandaan dat de activatie via Orange vlugger zou verlopen?
NOOIT GEZEGD OF BEWEERT
@robatoras schreef:
Het best kies je voor Orange als je dringend internet nodig hebt.
200Mbps of 400Mbps over het coax netwerk van Telenet.
Ik herhaal de quote. Hiermee insinueer je eigenlijk dat het activatieproces bij Orange vlugger verloopt. Als je dit niet bedoelde, pas je je reactie dan aan?
@FrederikC Hier moet ik op inpikken. Orange kan haar klanten volledig losstaand van Telenet activeren
Antwoord
En waarom zou activeren via Orange provider(als nieuwe klant) niet sneller kunnen,dan sommigen al weken wachten bij Telenet.
En lees je ergens klachten.Zoals nu bij Telenet?
@FrederikC schreef:
Hier moet ik op inpikken. Orange kan haar klanten volledig losstaand van Telenet activeren.
Bedoel jij dat Orange modems aparte frequenties op de coax gebruiken en dat Orange hun eigen CMTS aangesloten heeft? Kan zijn maar ik vind het onwaarschijnlijk.
Normaal beheert Telenet alle modems en op hun kant verbindt die van Orange met Orange IP netwerk. De activatie moet technisch door Telenet gebeuren ook al maakt Orange het verzoek. Wij hebben geen idee waar precies de problemen liggen maar ik denk dat alle modems kans hebben om getroffen te zijn.
Proximus doet hetzelfde voor DSL klanten van andere providers.
Die staat hier nog. Kan die zomaar gebruikt worden dan?
Ik heb 3 jaar in NL gewoond, nu weer in BE. Dus het is geen 'verhuis'. Volledig nieuwe klant dus.
Ondertussen zou de activatie er door zijn, oef!
Achja, dat denk je dan, oef!
Nog steeds geen Wifi en TV, wat een hel dit! 😞
Hebben ze je iets laten weten net? Als dat geval zou zijn, ff je modem tijdje uittrekken en terug insteken.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Ik kreeg een mailtje dat ik mijn oude provider niet mag vergeten opzeggen. Dus ging ik kijken naar de app van telenet en dan zag ik dat de activatie er door was.
Als ik dan naar mijn aagnesloten toestellen ga kijken zie ik dat de modem niet is verbonden. Wat nu 😞
Heb je al paar minuutjes je modem afgezet en weer aan?
Zoja, kan ik je alleen maar zeggen om contact op te nelen met telenet via whatsapp/fb of telefonisch 🫤
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Ja helaas, partner is thuis en heeft dit daarnet gedaan, maar evengoed problemen.
Ja contact opnemen, dat is hopeloos! Messenger word ik al 3 dagen genegeerd en sinds 7u deze ochtend alsook op whatsapp.
Soms kan het idd via social media paar uurtjes duren, soms pas dag later. Hangt af hoe druk het is en om hoe laat het verstuurd werd.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.