24751
netweters
|
152343
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo allemaal,
Wij hebben Telenet met Giga internet. Modem is een Eurodocsis 3.1 modem (CH8568LG) en we hebben 1 Access Point gekregen dat ook aangesloten is.
Door de vele devices die we hebben wil ik nu een 2de access point toevoegen. Helaas weigert Telenet deze te leveren en ze raden ons aan om alles te upgraden naar Telenet 360° Wifi.
Aangezien ik daar weinig zin in heb, zoek ik naar advies voor welk Access Point ik kan aanschaffen dat compatibel is met deze moden en de telenet Access Point.
Welke merk/type?
Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: Advies voor Access Point
Dit noem ik eigenlijk een poging om de evolutie tegen te houden. Je vermeld wel dat er veel toestellen via WiFi werken. Als daar toestellen zijn die zich in huis verplaatsen is een MESH netwerk aan te raden.
Als er toestellen bij zijn die enkel in de 2,4 GHz band werken in het ook oppassen met moderne WiFi AP's.
Janneke Dust Er wordt nergens vermeld dat er veel toestellen werken via wifi....
Koop een TP Link switch LS1005G, kost bij Action 10 euro en je kan ook verder.
Zoals Janneke_Dust al aangeeft is een mesh systeem tegenwoordig onmisbaar. Telenet is gestopt met het verdelen of verhuren van Accesspoints met de komst van
de 360 PODS. Eender welke AP kan op de modem verbonden worden met utp, het enige nadeel is je dan mogelijk niet in hetzelfde netwerk zult zitten tenzij je deze dezelfde
wifinaam geeft maar dit zal de wifi niet optimaal laten werken zoals een Mesh systeem, zeker als je wat apparatuur in huis hebt.
@MarioD schreef:Zoals Janneke_Dust al aangeeft is een mesh systeem tegenwoordig onmisbaar.
Onmisbaar is overdreven. Een beter alternatief voor PWL of AP, zeker. Maar enkel als je wil inzetten op draadloos. Ik kan bijvoorbeeld heel goed zonder een Mesh systeem.
Ik heb uw advies gevolgd en toch geupgrade naar het 360° wifi-pods. Nu perfect internet met draadloze snelheden tot 500-800 Mbps in het hele huis en zelfs de tuin. Een enorme verbetering.
Helaas stuurde Telenet wel de verkeerde modem up zodat ik naar de winkel mocht voor een omruiling... service nihil maar internet is wel zeer goed nu.