Beantwoorden
Walky
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Netjes! It's your fifth party! Primeur!

Afstand netwerkverdeler en modem

Iemand een idee wat de max afstand tussen de netwerkverdeler en de modem mag zijn?

0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstand netwerkverdeler en modem

@Walky 

Als ik rondkijk vind ik een afstand tot 1,5 meter. En toch heb ik vroeger gelezen over grotere afstanden.

Ik denk dat je best een installateur aanspreekt over deze zaak.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstand netwerkverdeler en modem

@Walky 

Ik heb nog iets van 12 meter gevonden, maar zou dat niet vertrouwen omdat hij in zijn antwoord een mix van coax en utp maakt. Ik blijf erbij, spreek een installateur aan, dat is veiliger.

Knipsel.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Afstand netwerkverdeler en modem

@Walky  Best zo kort mogelijk bij de netwerkverdeler. Het is volgens mij veel beter om een netwerkkabel te voorzien in plaats van een coax. Dan kan je van de modem naar een switch en van daaruit nog veel verder.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Afstand netwerkverdeler en modem

Mijn advies is gebruikt zo weinig mogelijk WiFi één voor de mogelijke storingen en twee de snelheid. Dan is het beter om een utp kabel te gebruiken als dat mogelijk is natuurlijk ?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstand netwerkverdeler en modem

Snelheid is maar beperkt belangrijk. Uw verbonden toestel moet de hogere snelheid ook aankunnen. Hiermee bedoel ik niet alleen de netwerkkaart, maar de gebruikte hardware (processor, geheugen, ...) de software.

Heel wat huidige laptops hebben zelfs geen utp-aansluiting meer omdat de Wifi snelheid voldoende is.