Beantwoorden
Wouter8
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

Alarmcentrale-app verbindt niet meer sinds nieuwe modem

Hoi,

Mijn alarminstallatie is verbonden via een TPlink router verbonden met het net.

Sinds mijn nieuwe modem kan ik via de Galaxy Dimension App niet meer verbinden met de centrale.

Weet er iemand welke instellingen ik moet aanpassen?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Galaxy Dimension App

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alarmcentrale-app verbindt niet meer sinds nieuwe modem

@Wouter8 

Wat voor modem heb je hiervoor gehad? 

Heb je toen niet iets ingesteld als port forwarding? Heb je ook al eens de app verwijderd en deze terug opnieuw geïnstalleerd? Misschien ligt daar ergens de 'fout' dat deze geen goede configuratie meer heeft met je 'nieuwe' netwerk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Alarmcentrale-app verbindt niet meer sinds nieuwe modem

Ik zou zoals Patrick al vermelde checken of uw port forwarding correct is ingesteld.

 

Indien u geen MAC-briding gebruikt moet de port forwarding zowel op de Telenet HGW als op uw TP-Link router worden ingesteld.

 

Mogelijk had u hiervoor nog een modem-only waar u geen port forwarding moest op instellen, bij de nieuwere HGW's moet dit echter wel aangezien deze zelf ook een ingebouwde router hebben.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Tags (2)
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Alarmcentrale-app verbindt niet meer sinds nieuwe modem

@Wouter8 Als je uw router als router gebruikt moet je het mac adress van uw TPlink router in bridge mode zetten. Dit kan je aanpassen in de advanced settings van mijn Telenet. 

Als je bovenstaande doet, zal je een extern ip adres krijgen op uw wan poort van je TP link router en zullen er geen actieve firewall rules die aanwezig zijn op uw Telenet e-router blokkeren. 

Vermits het voordien wel ging met uw TPLink router, zal het dat wel zijn. 

Hetgeen je nu hebt is dubbele NAT, dus router achter router. 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes