25.379
netweters
|
156.394
antwoorden
|
21.155
vragen
|
Goedemorgen,
Onze internet (en wifi) verbinding(en) zijn niet zeer stabiel. Momenteel lijkt het mee te vallen, maar soms is het echt lastig.
Een herstart van de modem verbetert meestal wel de situatie.
Graag zou ik dus de modem 'programmeren' om 's nachts (bvb 4u) zelf te herstarten.
Na wat rondgekeken te hebben vind ik hierover geen topic en in de geavanceerde instellingen van de modem staat er ok niets dat zou aangeven dat dit mogelijk zoiu zijn.
Het is een F@ST3896LG-TN modem, Type Docsis 3.1 WiFi6
We gebruiken ook een aantal Pods 360 om het signaal zo goed mogelijk over te zetten.
Heeft iemand hiervoor een suggestie/oplossing.
Thx!
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Herstart modem zelf instellen/programmeren
Ok, dank je WG94.
Was ook al wat mijn vermoeden.
Ik check even wat ik met een smart plug kan beginnen.
Thx!
Renaud
Goedemorgen Jean,
Ik ben het met je eens dat dit geen permanente oplossing kan zijn.
Na herstart is de verbinding toch beter, dus denk ik dat het vanuit de modem komt en dat het niet aan de WiFi ligt.
De WiFi komt vanuit 360 Pods waarvan het internet signaal via UTP-kabel binnenkomt.
Dit zou dus een goede verbinding moeten geven.
Ik vraag even aan Telenet of ze de modem een tijd kunnen monitoren om zo de oorzaak eventueel te kunnen bepalen.
@WG94: Ondertussen, wordt met een smartplug de modem 's nachts uit en aan gezet.
Wellicht moet ik dat wel even stoppen als Telenet de modem in de gaten houdt.
Thx!
Renaud
Installeer eens een WiFi analyser om te kijken of de WiFi op de 5GHz band uitgeschakeld wordt. De WiFi in de 2,4GHz band is veel trager dan deze in de 5 GHz band.
Als oplossing kan je proberen om de WiFI in de 5 GHz band in te stellen op de kanalen 36 tot 48. Als je andere kanalen gebruikt dan kan de 5 GHz band uitgeschakeld worden door een radar in de buurt.
@Janneke_Dust Er kunnen ook veel wifi kanalen in de buurt zijn dat op hetzelfde kanaal zitten en zo elkaar storen, zeker met deze tijd dat iedereen alles op wifi wilt hebben omdat dit gemakkelijk is voor de mensen, maar ze weten niet dat teveel wifi in de buurt op dezelfde kanalen problemen geven.
dus je tip voor een wifi analyzer is in deze wel zeer belangrijk om eens te doen zodat je ziet welke kanalen het meeste gebruikt worden in de buurt en of er geen problemen zijn door dezelfde kanalen.