Ik heb een internetabonnement Fast Pro met een 4G backup via een ZTE MF281, maar sinds ik mijn modem in bridge modus heb geplaatst werkt de 4G backup niet.
Eigenlijk heeft het nooit goed gewerkt, want de 4G dekking is echt minimaal hier.
Ik heb mijn router (Asus RT-BE86U) zo ingesteld dat WAN2 als failover inschakelt bij het wegvallen van WAN1.
De ZTE heb ik aangesloten op WAN2 van de Asus, maar dit lijkt dit niet te werken. Het wifi lampje op de ZTE gaat nooit aan en als ik de WAN1 eraf haal schakelt hij niet over op WAN2. Ik heb de ZTE wel verplaatst van de originele locatie (waar hij rechtsreeks in de WAN van de Telenet modem zat) naar een andere ruimte, dicht bij een raam waar ik betere dekking zou moeten hebben. Daar is hij aangesloten op een wall socket dat gepatcht is naar WAN2 op de Asus router.
Ik vind het eigenlijk nogal een gedoe met die ZTE, want zelfs als het zou werken zou de verbinding brak zijn.
Dus ik dacht eraan om een tweede internet abonnement te nemen bij bvb Proximus of Scarlet of zo (iets goedkoop) dat ik kan gebruiken als backuplijn voor wanneer Telenet (weer eens) uitvalt.
Maar hoe werkt dat dan met de WAN2 op mijn router? Zet ik de DSL modem dan ook in bridge en that's it? Of is het iets ingewikkelder dan dat?
Alvast bedankt voor jullie reacties.