Beantwoorden
Marco
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Bestanden delen in thuisnetwerk

Hallo,

sinds de windows 10 update van vorige week is de "thuisgroep" dus verdwenen. Hoe kan ik nu bestanden (tekst, foto's e.d.) onmiddellijk delen met mijn vrouw? De te delen map staat op haar laptop en ik veronderstel dat deze nog steeds gedeeld wordt, maar ik kan deze niet meer zien in mijn "verkenner".

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bestanden delen in thuisnetwerk

In verkenner ga je bijvoorbeeld op deze PC gaan staan. Met rechts te klikken kan je dan "netwerkverbinding maken" kiezen. En dan wordt het een beetje zoeken.  \\ipadres laptop\mapnaam is een mogelijkheid.

Anders moet je eens gaan kijken in verkenner onder "Netwerk" misschien vind je het daar terug.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Bestanden delen in thuisnetwerk

Waarom maakt window dat toch allemaal zo moeilijk. Op Mac werkt dat out-of-the-box...

 

Heb je hier iets aan?

https://computertotaal.nl/artikelen/pc/bestanden-delen-in-windows-10/

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Marco
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Bestanden delen in thuisnetwerk

Dat is net het probleem. Sinds de nieuwe update is het delen via een "thuisnetwerk" verdwenen. Microsoft geniet er blijkbaar van om het zijn gebruikers moeilijk te maken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bestanden delen in thuisnetwerk

Maar op de manier die ik heb aangegeven lukt het normaal ook. De betreffende laptop moet uiteraard aan staan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bestanden delen in thuisnetwerk

heb me laten vertellen door ene die ik ken die bij microsoft werkt (en zeg hem vaak dat microsoft soms suckt de laatste tijd) dat als je een office pakket hebt je dat dus kan doen met heel je familie op windows10,

weet niet of dit de reden is dat ze het er uit hebben gedaan dat het nog enkel voor office gebruikers is of een andere reden.

zou hem dit eens moeten vragen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marco
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Bestanden delen in thuisnetwerk

GEVONDEN!

Stappen gevolgd die hier worden beschreven, daarna een snelkoppeling gemaakt in verkenner (zoals hierboven door igvfer beschreven en ... daar verscheen de laptop van mijn vrouw in de lijst.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bestanden delen in thuisnetwerk


@Marco@  schreef:

GEVONDEN!

Stappen gevolgd die hier worden beschreven, daarna een snelkoppeling gemaakt in verkenner (zoals hierboven door igvfer beschreven en ... daar verscheen de laptop van mijn vrouw in de lijst.

 


Ik ging ervan uit dat de bestanden op de laptop van je vrouw reeds gedeeld stonden Smiley Knipoog Maar eind goed al goed.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Marco
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Bestanden delen in thuisnetwerk

Dat was inderdaad zo, maar ik had problemen met de naamgeving van de mappen en de verwijzing naar haar laptop. Maar goed, alles opgelost nu.

0 Likes