Beantwoorden
Joske_05
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Blizzard connectie probleem met Diablo 2

Sinds kort terug Diablo 2 geinstalleerd, puur uit nostalgie, echter tot op heden niet de mogelijkheid gehad om online te kunnen spelen. 
Ticket gelogged bij Blizzard (uitgever) en zij kwamen met een wazig uitleg waarom ik een IP ban zou hebben, en diende 14 dagen te wachten eer deze ban automatisch verwijderd zou zijn.

Nu meer dan 14 dagen later, zelfde issue. Nieuw ticket gelogged en krijg volgende antwoord:

 

Hi x, there may be something else at play here with the ISP which is resulting in these bans sadly.

We can’t really go into too much detail about the IP ban but it seems to be an ISP level issue causing the ban for you. It’s rare that this happens, but it seems to have happened in your case.

 

Dus eigenlijk wederom een antwoord van 2x niets. Iemand zelfde ervaringen en/of oplossingen?

Tags (3)
0 Likes
7 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Blizzard connectie probleem met Diablo 2

Gebruikt er iemand in je huishouden (voor bv. het werk) een VPN? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flagrange
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Blizzard connectie probleem met Diablo 2

Ik zou Telenet zelf contacteren. Ik zou vermoeden dat het probleem iets is in de zin van: iemand heeft iets gedaan dat niet pluis is vanaf een Telenet IP in je IP range (dat IP had hij via DHCP, uiteraard, zoals voor alle cariers). Jij hebt dat IP nu gekregen en bijgevolg de ban overgeërfd. Even je router afzetten zal niet helpen want DHCP zal je dan weer dezelfde IP toekennen (omdat DHCP nog steeds dezelfde MAC address ziet van je moden). Je zou eigenlijk de MAC address moeten veranderen op de router naar Telenet toe (zodat DHCP van Telenet je als iemand anders ziet en je een ander IP toekent), en ik denk niet dat zoiets kan.

0 Likes
Larzie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Blizzard connectie probleem met Diablo 2

Ik heb exact hetzelfde voor. Ik kreeg ook die uitleg. Ik denk dat het toch iets mee Telenet is dan. Het zou wel nice zijn als iemand hier voor een oplossing heeft of de reden weet waarom dit gebeurt. 

0 Likes
Nick_DW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Blizzard connectie probleem met Diablo 2

Hey, 

Ik heb exact hetzelfde voor. Na 7-8 jaar het spel nogmaals willen installeren om online te gamen. Na redelijk wat exchange met blizzard support. Sommige support mensen een wat uitgebreidere uitleg gekregen. Maar een oplossing is er dus niet.

Ik had initieel 2 weken geleden de restrictie, met melding dat de ISP telenet geflaged was, maar dat ze eraan aan het werken waren. Gisteren (15dagen na de eerste login poging), nog steeds niet. Dus nogmaals ticket aangemaakt. Hier kreeg ik de volgende respons op:

 

Howdy Nick,

Technical Specialist Ekield here!

Sorry to hear that the restriction is still going on. I was able to verify that your IP address is restricted again due to connecting from the Telenet ISP. Telenet has been flagged as a business ISP, and sadly those are not allowed to connect to Battle.net in Diablo 2. We restrict business IPs, proxies, and VPNs since they are commonly used by botters.

Unfortunately this means that the only way you would be able to play Diablo 2 would be to get a different internet provider that isn't Telenet. Or wait to see if things change in the future in regards to Telenet being allowed.

I understand that this wasn't the answer you were hoping for. Thanks for your understanding and take care.

 

Maw geen oplossing. Ik dacht mijn (proximus) GSM te gebruiken als hotspot, maar dit werkte dan ook niet. Ik vermoed dat mijn licentie key & IP voor de komende 2 weken gebanned zijn. Dit vroeg ik dan ook, maar hier kreeg ik geen verdere info dan onderstaande op:

 

Greetings Nick, I understand you'd like to know what happened to your Diablo 2, and I'd like to clarify that your license is suspended until July 9th. We recommend going through the list below and check to make sure none of this happen again once your license is activated back to avoid it from getting locked: https://support.blizzard.com/article/000119708 Also, if you do use any VPN or cloud hosting service, etc, please make sure you have it completely shut off and not running at all, and if you want to be safe, uninstall them from the system before the date above. Business connections are also not accepted as listed above. Diablo 3 is completely separate from Diablo 2, please create a new contact with the account that owns the license so we can revise it for you. Kind Regards,

 

En ik heb geen VPN, maar dat gaat er bij de mensen van blizzard dus niet in dat Telenet de "standaard" ISP is voor Vlaanderen (& wrs ook België).

Als iemand een oplossing zou hebben, ik hoor het graag. Redelijk gefrustreerd aan het worden 🙂

Ik zal op 10 juli nogmaals proberen met GSM hotspot om de licentie ban & telenet ISP te omzeilen. Daarna stop ik met proberen. Jammer, want het was puur nostalgie 🙂 

 

 

0 Likes
Quick
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! De kop is eraf!

Blizzard connectie probleem met Diablo 2

Blijkbaar zal dit opgelost geraken in de toekomst .
Hier het antwoord  die ik heb ontvangen . 

Howdy!

I am Game Master Vladosiky and I am here to address your Telenet connection concern!

Thank you for bringing this to our attention, Thierry. We have received other reports from Telenet customers that they are being blocked from accessing Battle.net for Diablo 2. It looks like this is an issue on our end that will need to be investigated further.

I have escalated the information to the Diablo 2 team to look into this further. Customer Service cannot remove this restriction as of right now, as it is directly related to your ISP connection. Even if we removed it, it would restrict you as soon as you tried to re-connect. We will need to resolve this problem on our end.

Once we hear back from the Diablo 2 team regarding this problem, I will reach out to you by email with an update. I currently do not have an estimated time frame on when this will be fixed, but as others are experiencing the same issue, I do hope this gets resolved quickly.

Thank you again for making us aware of this problem.

Take care and let us know if you ever need anything!



Nick_DW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Blizzard connectie probleem met Diablo 2

Update: Ik heb ondertussen kunnen connecteren met d2 battle.net op 12/07, maar via hotspot op mijn gsm (wifi sharing off uiteraard). Heb het niet meer gedurfd om via Telenet te proberen om vervolgens weer 2weken ban te krijgen. Maw is een temp fix (geen idee hoeveel data erdoor zou gaan op 1u). Hopelijk krijgen ze de restrictie opgelost.

0 Likes
Quick
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! De kop is eraf!

Blizzard connectie probleem met Diablo 2

Joske , 

 

Dit zal nog eventjes duren blijkbaar . 
Las daarnet dat er mensen zijn van de UK met hetzelfde probleem maar een andere ISP . 

 

Dus iedereen met telenet hier in belgie kan dit spel niet online spelen . 
Hier een link dat i kgemaakt heb op het blizzard forum aangaande ons probleem . https://eu.forums.blizzard.com/en/blizzard/t/diablo-2-still-not-working-in-belgium-fix-this/2933
Via deze link https://eu.forums.blizzard.com/en/blizzard/t/diablo-2-battlenet-cant-connect-for-1-month/2943 kan je zien dat ze het ook voor hebben in de UK met andere providers 😄 


Zal nog eventjes duren geloof ik 😞 

Ps:
Je kan maybe ook een reply doen . in de hoop van dat het sneller zou gaan